Dostawcze średnie - otwierające

Środkowy segment aut dostawczych daje wiele możliwości dopasowania pojazdu użytkowego do własnych potrzeb. Przyjrzyjmy się 9 najciekawszym samochodom dostawczym klasy średniej.

W tym segmencie nie ma miejsca na miejsca na jedną wersję nadwoziową lub słabe silniki: producenci prześcigają się w wymyślaniu użytecznych na codzień rozwiązań (otwierany luk pod fotelem, różne rodzaje zabudowania wnętrza), oferują coraz więcej możliwości wyboru rozstawu osi/wysokości dachu, a także dbają o powiększenie oferty swoich aut o bogato wyposażone wersje osobowe z mocnymi silnikami. Jeśli chodzi o łączną ilość wszystkich wariantów, liderem jest Volkswagen Transporter, jako jedyny oferujący wersję skrzyniową. Z kolei Mercedes Vito kusi możliwością wyboru napędu na przód, tył lub na wszystkie koła. Aż 6 modeli stanowią zaledwie dwie konstrukcje: mowa o Citroenie Jumpy/Peugeocie Expercie/Toyocie ProAce oraz Fiacie Talento/Oplu Vivaro/Renault Trafiku. Zwykle oferują tak sam wybór wersji nadwoziowych, ale różnią się cenami i zastosowanymi technologiami.

Oto przegląd 9 aut dostawczych klasy średniej. Kliknięcie w nazwę modelu przeniesie na oficjalną stronę producenta.

Citroen Jumpy

Nowa, trzecia generacja powstała we współpracy z Peugeotem. Dostępne wersje: furgon, kombi (przewiezie nawet 9 osób), osobowa o nazwie Spacetourer i platforma. Dwie pierwsze mają trzy warianty długości nadwozia (od 461 do 531 cm), Spacetourer – tylko w dwóch większych. Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i opcje użyteczne na codzień, m.in. bezdotykowe otwieranie bocznych drzwi.

Silniki: 1.6 HDi BlueHDi (95, 115 KM), 2.0 BlueHDi (120, 150, 180 KM)
Ładowność: do 1400 kg
Pojemność ładunkowa: 4,6 m³ (XS), 5,3 m³ (M), 6,1 m³ (XL)
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, platforma, osobowa (Spacetourer).

Fiat Talento

Następca Scudo jest technicznym bliźniakiem Renault Trafika i Opla Vivaro. Oferuje dwie wersje długości nadwozia i wysokości dachu oraz specjalistyczne zabudowy, np. do przewozu leków, chłodnię i mobilny warsztat. Wersja osobowa zmieści nawet 9 osób.

Silniki: 1.6 MultiJet/EcoJet (95, 120 KM; 125 i 145 KM z biturbo)
Ładowność: do 1200 kg
Pojemność ładunkowa: do 8,6 m³
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi (w tym brygadowe), platforma, osobowa.

Ford Transit Custom

Trzeci z czterech dostawczych Fordów ma dwie wersje rozstawów osi i dwie wysokości dachu, a jego przestrzeń ładunkowa mieści trzy europalety. Dostęp do niej ułatwiają szerokie boczne drzwi. W bogatszych specyfikacjach Ford oferuje systemy bezpieczeństwa i multimedia z osobowych modeli. Wersja osobowa nazywa się Tourneo Custom.

Silniki: 2.0 TDCi (105, 130, 170 KM)
Ładowność: do 1508 kg
Pojemność ładunkowa: do 7,2 m³ (L1), do 8,3 m³ (L2)
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi (w tym brygadowe), osobowa.

Mercedes Vito

Mercedes jako jedyny w segmencie oferuje aż trzy możliwości wyboru napędu: na koła przednie, tylne i 4×4. Dwie wersje rozstawu osi (320 i 343 cm) oraz trzy długości nadwozia (490, 514 i 537 cm). Bogata lista opcji. Oprócz furgona – odmiana kombi (Tourer), luksusowa Klasa V i kamper Marco Polo.

Silniki: diesel 1.6 (88, 114 KM), 2.1 (136, 163, 190 KM)
Ładowność: do 1374 kg
Pojemność ładunkowa: do 6,6 m³
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi (w tym brygadowa), osobowa, kamper.

Opel Vivaro

Bliźniak Fiata Talento i Renault Trafika oferuje dwie wersje długości i rozstawu osi, a także dwie opcje wysokości dachu. Oprócz furgona i kombi – stricte osobowe Vivaro Tourer oraz podwozie do zabudowy. Sporo ciekawostek w wyposażeniu (m.in. przegroda FlexCargo z otwieranym lukiem pod przednim fotelem), podwójne turbodoładowanie w mocniejszych jednostkach.

Silniki: 1.6 CDTI (95, 120, 125, 145 KM)
Ładowność: do 1225 kg
Pojemność ładunkowa: do 8,6 m³
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, osobowa, podwozie do zabudowy.

Peugeot Expert

Wymiary i liczba wersji identyczna jak w Citroenie Jumpy/Spacetourer, a osobowa wersja nazywa się Traveller i mieści maksymalnie 8 osób (kombi – 9). Wybrane wersje za dopłatą oferowane są w 6-biegową skrzynią zautomatyzowaną.

Silniki: 1.6 HDi (95, 115 KM), 2.0 HDi (120, 150, 180 KM)
Ładowność: 1074-1374 kg
Pojemność ładunkowa: 4,6-6,6 m³
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, platforma, osobowa.

Renault Trafic

Dwie wysokości i długości, wersje furgon, kombi (także brygadowa), osobowa i platforma, a dodatkowo możliwość zabudowy auta pod mobilny warsztat, chłodnię, obsługę dróg, ambulans lub transport osób niepełnosprawnych. Mocniejsze silniki mają podwójne turbodoładowanie.

Silniki: 1.6 dCi (95, 120, 125, 145 KM)
Ładowność: do 1280 kg
Pojemność ładunkowa: do 8,6 m
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi (+brygadowa), osobowa, podwozie do zabudowy.

Toyota ProAce

Łącznie 11 kombinacji nadwozia (trzy wersje długości, odmiany furgon, kombi, platforma i osobowa ProAce Verso), liczne możliwości zabudowy. Najdłuższy wariant przewiezie przedmioty o długości do 3,3 m, w furgonach usiądą 2 lub 3 osoby, w minibusach – do 9. Toyota oferuje gwarancję na 3 lata lub milion kilometrów.

Silniki: 1.6 D-4D (95, 115 KM), 2.0 D-4D (122, 150, 177 KM)
Ładowność: do 1400 kg
Pojemność ładunkowa: do 6,6 m
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi (także brygadowe), platforma, osobowa.

Volkswagen Transporter

Użytkowe wersje nazywają się Transporter, osobowe – Caravelle, luksusowe – Multivan, kempingowe – California. Dodatkowo dostępne uterenowione wersje Rockton/PanAmericana i warianty z napędem 4×4. Volkswagen oferuje Transportera w dwóch wersjach długości i trzech wysokościach dachu (trzecia wysokość tylko przy najdłuższym nadwoziu) i jako podwozie do zabudowy lub jedyną w klasie wersję skrzyniową. Za dopłatą można skonfigurować samochód 7-biegową skrzynię DSG.

Silniki: 2.0 TSI (150, 204 KM), 2.0 TDI (84, 102, 114, 150, 204 KM)
Ładowność: do 1400 kg
Pojemność ładunkowa: do 9,3 m
Wersje nadwoziowe: furgon, kombi (także brygadowa), osobowa, skrzyniowa, podwozie do zabudowy.
[Głosów:0    Średnia:0/5]