Oceny koncernów oponiarskich to wypadkowa parametrów, wyników testów, sympatii użytkowników, ale także i cen.

Opony należą do tych elementów samochodu, które kierowca może jakoś ocenić. W odróżnieniu np. od oleju, którego jakość i parametry są wielką niewiadomą, przyczepność opon, ich głośność czy trwałość to cechy jak najbardziej odczuwalne.

Przywiązanie do marki

Czołowe koncerny oponiarskie mają historię sięgającą nierzadko XIX wieku. Wyrobiły sobie więc markę i zdobyły rozpoznawalność nie tylko wśród fascynatów motoryzacji. Szczególną pozycję zajmuje tu francuski Michelin, który w zupełnie niewymuszony sposób od dziesiątek lat jest obecny także w innych dziedzinach życia (mapy, przewodniki, rekomendacje lokali gastronomicznych). Jeżeli dodać do tego bogatą obecność w sportach motorowych (tu firma wręcz deklasuje rywali), to jego wygrana w rankingu marek jest jak najbardziej zrozumiała. Oczywiście pozycja musi być regularnie podtrzymywana za pomocą doskonałych produktów, ale z tym akurat Michelin nie ma problemu. W sukcesie nie przeszkadza mu nawet fakt, że jego opony należą do najdroższych na rynku. Dwa kolejne miejsca w rankingu również zajęły firmy o wieloletniej tradycji.

Rozpoznawalność a siła

Doskonałym przykładem marki, której postrzeganie i renoma daleko wykraczają poza udział rynkowy, jest fiński Nokian. To nieduży wytwórca (posiada zaledwie trzy fabryki), a jednak mający wierne grono swoich miłośników. Z kolei największy producent na świecie, Bridgestone, nie nawiązuje takich relacji z użytkownikami i uplasował się dopiero w drugiej dziesiątce zestawienia.

Ranking opon

PozycjaMarkaWynik
1Michelin76.7%
2Goodyear72.9%
3Continental71.1%
4Dunlop71.0%
5Nokian68.8%
6Uniroyal56.0%
7Pirelli55.7%
8Falken52.4%
9Vredestein50.3%
10Hankook49.2%
11Fulda48.9%
12Bridgestone45.2%
13Sava44.6%
14Yokohama42.8%
15BF Goodrich41.0%
16Kumho40.0%
17Debica39.5%
18Barum39.3%
19Kormoran37.5%
20Matador36.4%
21Firestone36.3%
22Toyo35.4%
23Dayton34.4%
24Nexen32.7%
25Kleber29.7%
26Apollo27.7%
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]