VW Caddy 5 jest oferowany także w wersji z napędem na cztery koła. Dowiedz się, jak działa napęd 4Motion w nowym kombivanie Volkswagena.

Produkowany w Poznaniu Volkswagen Caddy 5 został zaprezentowany w ubiegłym roku. W jego gamie znajdziemy wariant z napędem na wszystkie koła, który występuje wyłącznie w konfiguracji z silnikiem 2.0 TDI o mocy 122 KM i 6-biegową skrzynią manualną, ale za to jest dostępny w obydwu wersjach nadwoziowych – standardowej i wydłużonej Maxi.

Napęd 4Motion w Volkswagenie Caddy – jak to działa?

Napęd 4Motion wykorzystuje wielopłytkowego sprzęgło Haldex, które podczas jazdy poza utwardzonymi drogami w sposób natychmiastowy przenosi moment obrotowy na koła z lepszą trakcją. Haldex to samoblokujące się sprzęgło stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia siły napędowej pomiędzy osiami. Poprzez elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe przy tylnej osi, napęd automatycznie dostosowuje się do bieżącej sytuacji na drodze i dzięki temu auto zachowuje się znacznie spokojniej i pewniej, a tym samym jest bezpieczniejsze.

Nowy Volkswagen Caddy 4Motion, tak jak pozostałe modele oparte na platformie MQB, został wyposażony w sprzęgło Haldex VI generacji. Charakteryzuje się ono bardziej zwartą budową, większą odpornością i zmienionym sposobem działania. W połączeniu z optymalizacją przekładni tylnej osi przyczyniło się to – w porównaniu z poprzednikiem – do zmniejszenia zużycia paliwa, a co za tym idzie – także emisji CO2.

Stosunkowo niska waga całego układu pozwala uzyskać również optymalne właściwości jezdne i dobrą dynamikę jazdy. Zastosowanie napędu 4Motion nie zmienia kształtu podłogi samochodu, dzięki czemu zachowujemy takie same gabaryty przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej jak w wersjach przednionapędowych.

Zobacz również:

Nowy Volkswagen Caddy (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here