Nissan X-Trail 2023

Nissan X-Trail czwartej generacji oferuje innowacyjny napęd hybrydowy e-POWER oraz wnętrze realnie mieszczące 7 osób. Oto najważniejsze informacje na temat nowego Nissana X-Trail.

Prawie 7 milionów – tyle egzemplarzy Nissanów X-Trail znalazło odbiorców od momentu uruchomienia produkcji pierwszego wcielenia modelu, czyli od 2000 r. Tak imponujący wynik wraz z nadal doskonale sprzedającym się Qashqaiem nie pozostawiają wątpliwości, że Nissan potrafi tworzyć dobre uterenowione samochody. Przy projektowaniu nowego X-Traila nie było miejsca na kompromisy: auto naszpikowano topowymi nowinkami producenta z Japonii, a także poczyniono ogrom prac nad zapewnieniem optymalnych warunków podróżowania we wnętrzu – nawet dla 7 osób.

Nissan X-Trail 2023

Nowy Nissan X-Trail (2023) – nadwozie

Nowy Nissan X-Trail bazuje na płycie podłogowej CMF-C. Nadwozie wykonano z materiałów mających zwiększyć wytrzymałość karoserii, ale przy okazji sprzyjającym zredukowaniu masy własnej. I tak niektóre elementy są z aluminium (przednie i tylne drzwi, przednie błotniki i maska), inne z tworzywa kompozytowego (klapa bagażnika). Odnośnie wyglądu widać sporo analogii do najnowszego Qashqaia, np. za pośrednictwem podwójnych przednich lamp. W porównaniu do poprzednika auto otrzyma więcej ozdobnych elementów w dolnej części, czyli na progach i „dołach” zderzaków.

Nissan X-Trail 2023 Nissan X-Trail 2023

Nowy Nissan X-Trail (2023) – deska rozdzielcza

W środku pojawią się aż trzy ponad 10-calowe ekrany: Nissan chwali się, że ich łączna średnica to aż 35 cali. Dwa główne (12,3-calowe) wkomponowano pośrodku kokpitu oraz w miejscu zestawu wskaźników, natomiast trzeci to nic innego jak wyświetlacz przezierny umieszczony pod przednią szybą. Jest naprawdę wielki (10,8 cala), a dzięki temu przekazujący jeszcze więcej informacji niż dotychczas (są one także czytelniejsze).

Nissan X-Trail 2023

Osoby sceptycznie nastawione do stukania w ekran nie muszą się martwić, bo część funkcji można wywołać przyciskami. Obsłużymy nimi także klimatyzację. Po zdjęciach egzemplarza pokazowego z jasnobrązową tapicerką widać, że Nissan nie poskąpił na zmontowaniu wnętrza z miękkich materiałów wykończeniowych. Brawa za pozostawienie w obiegu starszego portu zasilającego – smartfona lub inne urządzenie można podłączyć do gniazda USB-A oraz USB-C.

Nissan X-Trail 2023Nissan X-Trail 2023Nissan X-Trail 2023

Nowy Nissan X-Trail (2023) – wnętrze, bagażnik

Takowe znajdują się również w tylnej części pasażerskiej. Do drugiego rzędu prowadzą drzwi otwierane pod kątem prawie 90 stopni – ten zabieg z pewnością docenią osoby regularnie montujące z tyłu foteliki dziecięce. Środkową część kanapy można złożyć, a całość przesuwać, zwiększając bazową pojemność bagażnika (585 l). Według Nissana charakteryzuje się on rekordową długością i szerokością pomiędzy nadkolami w swojej klasie. W nowym X-Trailu zastosowano ruchomą podłogę bagażnika, choć poddano ją drobnym modyfikacjom względem tej w poprzedniku.

Samochód będzie oferowany w konfiguracji 5- lub 7-osobowej. Producent rekomenduje korzystanie z trzeciego rzędu siedzeń osobom do 160 cm wzrostu – wtedy nie powinno być problemu z ulokowaniem stóp pod kanapą drugiego rzędu. Dodatkowe siedzenia kładą się na płasko i tworzą, wraz ze złożoną kanapą, równą przestrzeń bagażową.

Nissan X-Trail 2023

Nowy Nissan X-Trail (2023) – silniki

Do napędu czwartej generacji X-Traila posłużą dwa zelektryfikowane układy napędowe. Pierwszy to tzw. miękka hybryda z instalacją 12 V, zapewniająca dodatkowy zastrzyk mocy dla 163-konnego silnika 1.5 V-CT, łączona z bezstopniową skrzynią biegów Xtronic.

Drugi to innowacyjny, opracowany przez Nissana napęd e-POWER, zaprezentowany niedawno w obecnie produkowanym Qashqaiu. Kluczową rolę odgrywa tu kwestia przekazywania mocy na koła, bowiem odpowiedzialny za to jest wyłącznie silnik elektryczny (204 KM i dostępny od razu moment obrotowy 330 Nm). Jednostka spalinowa jest co prawda na miejscu, ale jej rola ogranicza się do wytwarzania energii przeznaczonej do zasilania części elektrycznej. W efekcie pracuje ona w optymalnym zakresie obrotów i pozwala wypracować dobre wyniki spalania. Pomaga w tym zmienny stopień sprężania i funkcja „Linear Tune” dobierająca obroty do aktualnej prędkości na drodze.

Nissan X-Trail 2023

W efekcie Nissan X-Trail e-POWER jeździ jak pełnoprawny samochód elektryczny, ale nie wymaga od użytkownika ładowania go kablami – układ jest, kolokwialnie mówiąc, samowystarczalny. Współpracuje z systemem e-Pedal Step, czyli trybem jazdy przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia (gdy zdejmiemy nogę z gazu, układ wyhamuje auto na tyle, że zapalą się światła stop).

Nissan X-Trail 2023

W odróżnieniu od Qashqaia e-POWER, X-Trail w tej wersji otrzyma napęd na 4 koła e-4ORCE stosowany m.in. w elektrycznym crossoverze Ariya. Składają się na niego dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 213 KM, po jednym na każdą oś samochodu. Układ inteligentnie przenosi moc na wszystkie koła z osobna, a także zarządza ich wyhamowywaniem. Te zabiegi, w połączeniu z idealnym rozłożeniem masy, mają gwarantować bezpieczne i pewne prowadzenie samochodu w zakrętach ze zminimalizowaniem przechyłów karoserii.

Nissan X-Trail 2023

Nowy Nissan X-Trail (2023) – wyposażenie

Do nowego Nissana X-Trail trafi odświeżona wersja systemu ProPILOT Assist z Navi-link, czyli systemu utrzymującego pas ruchu i zwalniającego aż do zatrzymania za innym pojazdem. Może też samodzielnie ruszyć, o ile zrobiły to poprzedzające pojazdy, a zatrzymanie trwało maksymalnie 3 sekundy. Ponadto system dostosowuje prędkość do odczytanych znaków drogowych lub np. ostrego łuku na autostradzie – takie informacje pobiera bezpośrednio z danych w nawigacji. Na liście opcji znajdzie się również system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją przewidywania ryzyka kolizji.

Nissan X-Trail 2023

Nowy Nissan X-Trail (2023) – cena

Cennik Nissana X-Trail otwiera kwota 181 500 zł za odmianę 1.5 VC-T w wersji wyposażenia N-Connecta. Dopłata do konfiguracji 7-osobowej wynosi 4000 zł. X-Trail e-POWER kosztuje minimum 196 200 zł (N-Connecta, 5-osobowy, napęd na przód), natomiast wariant 4×4 oznacza wydatek 206 200 zł (210 200 zł z dodatkowymi fotelami w bagażniku).

Samochód można już zamawiać w ramach przedsprzedaży. Nowe Nissany X-Trail trafią do polskich salonów w grudniu 2022 r.

Polecamy również:

Nissan Qashqai e-POWER – wrażenia z pierwszych jazd

Nissan Ariya – wrażenia z pierwszych jazd

Nissan X-Trail (2023) – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa, cena
1.5 VC-T1.5 VC-T (7 os.)e-POWERe-POWER (4WD)e-POWER (4WD 7 os.)
Napędprzedniprzedniprzedni4×44×4
Moc maksymalna163 KM163 KM204 KM213 KM213 KM
Maksymalny moment obrotowy300 Nm300 Nm330 Nm330 Nm330 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,6 s9,6 s8,0 s7,0 s7,2 s
Prędkość maksymalna200 km/h200 km/h170 km/h180 km/h180 km/h
Zużycie paliwa (cykl mieszany; WLTP)7,1-7,2 l/100 km7,2-7,4 l/100 km5,8-5,9 l/100 km6,3-6,4 l/100 km6,4-6,5 l/100 km
Cena wersji podstawowej181 500 zł185 500 zł196 200 zł206 200 zł210 200 zł

Nowy Nissan X-Trail (2023) – galeria zdjęć

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj