bmw_7_2022_g70

Więcej klasy – nowe BMW serii 7 (G70) wyróżniają polaryzujący design, minimalistyczny kokpit, telewizor z tyłu i szeroka gamą napędów. A wśród nich wersje i7, z zasilaniem w 100% elektrycznym.

Najnowsze, siódme pokolenie „siódemki” (oznaczenie G70) debiutuje 45 lat po premierze pierwszej generacji modelu (E23). Po dwóch zachowawczych generacjach seria 7 znów prowokuje swoim wzornictwem, niczym typoszereg E65/E66 z karoserią projektu Chrisa Bangle’a. Ale, tak samo jak wtedy, awangardowe jest nie tylko wzornictwo. Mamy tu bowiem do czynienia z najbardziej przełomową „siódemką” od dwóch dekad.

NASZ SKLEP

BMW ma zresztą uzasadnienie swoich odważnych posunięć. Przez kilka minionych lat sprzedaż serii 7 „napędzali” nabywcy z Państwa Środka. Na Starym Kontynencie i w Stanach Zjednoczonych popularność modelu była już mocno przeciętna (Europa: poziom Porsche Panamery). To nie wszystko: seria 7 konkuruje dziś nie tylko z Mercedesem klasy S, ale i z nowymi rywalami z napędem w 100% elektrycznym. Ostatnio dołączyła do nich amerykańska limuzyna Lucid Air o imponującym deklarowanym zasięgu nawet ponad 800 km.

Nowe BMW serii 7 (2022): nadwozie, wymiary

Uwagę zwraca zarówno design nowej serii 7 – z wielkim grillem, dzielonymi reflektorami i elektrycznie zwalnianymi klamkami, jak i wymiary nadwozia: nowa odsłona modelu jest aż o 13 cm dłuższa od wydłużonej poprzedniczki i mierzy 539 cm długości (choć rozstaw osi wzrósł tylko o 0,5 cm, do 321,5 cm). Na szerokość urosła o 5 cm (195 cm), tak samo na wysokość (154 cm). Wersji z krótszym rozstawem osi producent już nie przewiduje.

Pojemność bagażnika wynosi od 500 l (elektryczne odmiany i7) przez 525 (plug-iny) do 540 l (wersje spalinowe).

bmw 7 2022 bagażnik
BMW serii 7 / i7 (2022) – duży bagażnik nawet w wersjach plug-in.

Nowe BMW serii 7 (2022): wnętrze

We wnętrzu największe wrażenie robi minimalizm kokpitu. Próżno szukać tu tradycyjnych instrumentów czy otworów wentylacyjnych. Nad wyraz starannie dobrane materiały – m.in. matowe drewno, szklane elementy oraz kaszmirowa wełna – sąsiadują z licznymi ekranami.

BMW nie poszło jednak w tej redukcji zbyt daleko: w konsoli środkowej nadal znajdziemy okrągły kontroler do obsługi systemu multimedialnego iDrive, a kierunek nawiewu powietrza przez smukłe dysze pod listwami dekoracyjnymi ustawia się mechanicznymi pokrętłami.

Najważniejszy pasażer, ten z tyłu, ma do dyspozycji nie tylko rozkładane siedzenie, ale i wyjątkowe w tej klasie rozwiązania: wyświetlacz 31,3” oraz panoramiczny dach z kolorowym podświetleniem LED. Opcjonalnie dostępne są elektrycznie otwierane i zamykane drzwi z funkcją wykrywania przeszkód (same się wtedy zatrzymują).

Nowe BMW serii 7 (2022): silniki

Seria 7 będzie oferowana zarówno w wersjach spalinowych (w tym hybrydy plug-in), jak i całkowicie elektrycznych. Na rynek europejski trafi diesel o mocy 300 KM, dwie benzynowe hybrydy plug-in z silnikami R6 oraz elektryczna odmiana i7 xDrive60 (544 KM) z napędem znanym z i4 M50.

  • diesel 740d xDrive (3.0 R6, mild hybrid, 300 KM i 670 Nm, 0-100 km/h w 6,3 s)
  • elektryczne i7 xDrive60 (544 KM, 745 Nm, 0-100 km/h w 4,7 s)
  • benzynowa hybryda plug-in 750e xDrive (3.0 R6, 490 KM i 700 Nm, 0-100 km/h w 4,9 s)
  • benzynowa hybryda plug-in M760e xDrive (3.0 R6, 571 KM i 800 Nm, 0-100 km/h w 4,3 s)

Wersja na prąd otrzymuje umieszczony w podłodze akumulator o użytecznej pojemności 101,7 kWh (zasięg WLTP 590-625 km), z możliwością ładowania DC z mocą do 195 kW. Co istotne, silniki elektryczne stosowane przez BMW nie korzystają z metali ziem rzadkich (zamiast magnesów trwałych są wzbudzane elektromagnetycznie).

Z kolei hybrydy plug-iny mogą pochwalić się ponad 80 km zasięgu w trybie elektrycznym.

Później pojawią się kolejne wersje zasilane energią elektryczną, w tym topowa i7 M70 xDrive o mocy 660 KM. Do Chin i USA trafią też benzynowe wersje R6 oraz V8.

Nowe BMW serii 7 (2022): zawieszenie, systemy wsparcia

Nowe BMW serii 7 jest seryjnie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie obu osi. Opcjonalnie można zamówić aktywną stabilizację przechyłów bazującą na instalacji 48 V. System ten zwiększa stabilność prowadzenia, ale pozytywnie wpływa też na komfort (zapobiega drganiom nadwozia na dziurach).

BMW podkreśla, że „siódemka” jest przygotowana, by w „średnioterminowej perspektywie” oferować jazdę autonomiczną na poziomie 3. (częściowa automatyzacja na wybranych odcinkach). Model oferuje m.in. rozbudowane wsparcie w zakresie parkowania – może się np. pochwalić np. rozbudowanym asystentem manewrowania, który jest w stanie zapamiętać i odtworzyć manewr parkowania na dystansie… 200 m (wystarczy zarejestrować np. trasę wjazdu do garażu, by później samochód automatycznie pokonał ten sam tor, włącznie z przeprowadzeniem manewru wjechania na miejsce).

Nowe BMW serii 7 (2022): ceny, wyposażenie

Do standardowego wyposażenia nowej serii 7 należą m.in. matrycowe reflektory LED oraz nieruchomy panoramiczny dach. Samochód będzie produkowany w bawarskiej fabryce BMW w Dingolfing. Ceny zostaną ogłoszone niebawem, ale na dostawy pierwszych egzemplarzy trzeba poczekać do listopada/grudnia br.

Nowe BMW serii 7 (2022): zdjęcia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj