Toyota Hilux (2020)

Japoński producent pokazał oficjalne zdjęcia odświeżonej Toyoty Hilux. Model po liftingu otrzymał nowy silnik 2.8 oraz ulepszony system multimedialny. Poznaj szczegóły.

Na początku tego tygodnia Toyota pochwaliła się nagraniem z testów Hiluxa po liftingu. Wówczas auto było jeszcze w pełnym kamuflażu, a za jego kierownicą usiadł dwukrotny mistrz świata Formuły 1, Fernando Alonso. Wczoraj japoński producent oficjalnie zaprezentował nowy model.

Toyota Hilux (2020)

Przód Hiluxa otrzymał nową osłonę chłodnicy i zmieniony przedni zderzak. Dzięki temu auto zyskało bardziej bojowy wygląd i podkreślone zostały jego możliwości terenowe. Prezencję tego kultowego pickupa można poprawić także za sprawą opcjonalnych świateł LED z przodu i z tyłu, nowych 18-calowych, polerowanych felg aluminiowych oraz trzech nowych metalizowanych kolorów nadwozia – Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze.

We wnętrzu znajdziemy przeprojektowaną deskę rozdzielczą z 8-calowym ekranem dotykowym na konsoli centralnej, wyposażonym dodatkowo w tradycyjne przyciski ułatwiające obsługę multimediów podczas jazdy. Nowa wersja systemu inforozrywki działa szybciej oraz umożliwia integrację ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto.

Toyota Hilux (2020)

Bogata lista wyposażenia dodatkowego zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W, jak również elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.

Toyota Hilux (2020)
Nowy system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Nowością pod maską jest silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra, który rozwija 204 KM i 500 Nm. Nowa jednostka napędowa rozpędza auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 sekund (o 2,8 s szybciej niż obecny silnik 2.4), a średnie zużycie paliwa wynosi 7,8 l/100 km (cykl NEDC). Jednostka 2.8 współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub „automatem” o takiej samej liczbie przełożeń.

Zespół inżynierów Toyoty zadbał o poprawę zachowania auta na asfalcie bez uszczerbku dla jego sprawności w terenie. Zmiany w zawieszeniu i układzie kierowniczym przyczyniły się do zwiększenia komfortu i łatwości prowadzenia. Udoskonalone resory oraz amortyzatory z przodu i z tyłu sprawiają, że jazda Hiluxem jest płynniejsza, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla podróżujących.

Toyota Hilux (2020)
Na zdjęciu wersja z zabudowaną skrzynią ładunkową.

Jeśli chodzi o możliwości terenowe Toyoty Hilux, to one także uległy poprawie, m.in. dzięki zastosowaniu elektronicznego systemu działającego jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (w wersji z napędem na tylną oś). „Wolne obroty” silnika zostały obniżone z 850 do 680 obr./min. Lepsza jest teraz także szybkość reakcji na ruch pedału przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Japoński pickup otrzymał również nowy system monitorowania kąta skrętu kół w czasie manewru.

Toyota Hilux (2020)

Sprzedaż Toyoty Hilux po liftingu rozpocznie się w styczniu 2021 r. W ofercie odświeżonego modelu pojawi się nowa, topowa wersja wyposażenia Invincible (zarezerwowana dla aut z podwójną kabiną).

Wyróżnikami tej odmiany są specjalnie zaprojektowane grill i przedni zderzak, osłona podwozia, nakładki na błotniki oraz dedykowane tej wersji klamki, koła i detale na drzwiach bagażnika. Wnętrze Toyoty Hilux Invincible poznamy po akcentach w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym, a także specjalnym wzorze inteligentnego kluczyka. Kabina otrzyma dodatkowo podświetlenie clear blue i fotele z perforowanej skóry.

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here