Opony o oznaczeniu SportContact to od lat flagowe produkty koncernu Continental. SportContact 7 to propozycja dla najbardziej wymagających kierowców szybkich samochodów.
Koncern Continental zaprezentował najnowszą oponę do samochodów sportowych – SportContact 7. Po wielu sukcesach poprzednich produktów tego segmentu najnowszy model niemieckiego producenta ma wyznaczać nową jakość wśród ogumienia do aut o charakterze sportowym oraz supersportowych. Testy porównujące SportContact 7 do poprzednika wykazały, że najnowsza opona może pokonać aż o 17 proc. większy przebieg. Osiągi na torze wzrastają przy tym o 10 proc., a droga hamowania na mokrej nawierzchni skraca się o 8 proc. Z kolei na suchym asfalcie SportContact 7 zatrzymuje się na dystansie o 6 proc. krótszym.
Na drogę i na tor
Najnowszą oponę zaprojektowano tak, by zapewniała najwyższy poziom bezpieczeństwa na suchej i mokrej drodze, a także nadawała się do sportowej jazdy po torze. W modelu SportContact 7 wprowadzono szereg nowych rozwiązań, m.in. adaptacyjny bieżnik dostosowujący się do obciążenia na zakrętach czy najnowszą mieszankę gumową BlackChili umożliwiającą połączenie wysokiej przyczepności z dużą trwałością. Dodatkowo wzór bieżnika nowych opon Continental dopasowany jest do ich szerokości.
Od Mini po Ferrari
Opony SportContact 7 produkowane są w szerokiej gamie rozmiarów od 18 do 23 cali. Dzięki temu w najnowsze ogumienie Continentala mogą wyposażyć swoje samochody zarówno właściciele usportowionych aut takich jak np. Volkswagen Golf GTI czy Mini Cooper S Clubman, jak i użytkownicy supersamochodów np. Ferrari czy McLaren. Jednak nie oznacza to, że we wszystkich przypadkach konstrukcja opon jest taka sama. Budowa opon Continental SportContact 7 dostosowywana jest do konkretnego typu pojazdu. W zależności od rodzaju napędu, masy czy charakteru auta zmieniać się mogą parametry ściany bocznej, konstrukcja karkasu czy mieszanka bieżnika. Opony SportContact7 mogą też być stosowane w ciężkich samochodach z napędem elektrycznym.
Redakcja poleca również: