Testy długodystansowe samochodów nowych mogą stanowić cenne źródło wiedzy dla osób chcących kupić je jako używane. Jak w testach Auto Bilda wypadło 50 popularnych aut? Oto ranking ocen z testów długodystansowych.
Oczywistym jest, że nie każdy chce wydawać ogromu gotówki na fabrycznie nowe auto. Z drugiej strony większość potencjalnych kupujących obawia się awaryjności używanego samochodu. Dobrym kompromisem pozostaje zatem kupno kilkuletniego auta z drugiej ręki – względnie „świeżego”, z niewielkim przebiegiem, ale znacznie tańszego wskutek naturalnej utraty wartości.
W podjęciu decyzji odnośnie wyboru używanego samochodu bardzo pomocne mogą się okazać przeprowadzane przez redakcje motoryzacyjne testy długodystansowe. Zajmuje się nimi choćby polski tygodnik Motor, jak i magazyny zagraniczne, w tym Auto Bild. Lektura testu długodystansowego pozwala poznać opinie na temat komfortu jazdy, osiągów, użyteczności dostępnej na pokładzie elektroniki itp., ale przede wszystkim nakreśla potencjalnemu odbiorcy przewidywane koszty utrzymania (z paliwem, ubezpieczeniem i przeglądami) włącznie z możliwymi usterkami.
Auto Bild ocenia samochody na długim dystansie metodą przyznawania punktów karnych. Jeśli coś nie spodobało się użytkującym auto dziennikarzom (np. wystąpiła usterka lub stan elementów po demontażu pozostawiał wiele do życzenia), dodane za to punkty karne obniżały ocenę końcową w teście długodystansowym. W efekcie najlepiej wypadał samochód, który zdobył 0 punktów. Oto wyniki rankingu 50 popularnych modeli, które w większości okupują już portale aukcyjne z samochodami używanymi.
Miejsce | Marka/model | Punkty | Ocena |
---|---|---|---|
1 | Audi A3 III Sportback 1.4 TSI g-tron | 0 | 6+ |
2 | Audi A6 C8 Avant 40 TDI | 2 | 6 |
2 | Seat Ateca 1.4 EcoTSI Style | 2 | 6 |
2 | Toyota Prius IV Hybrid 1.8 Executive | 2 | 6 |
2 | Audi A4 B9 Avant 2.0 TSI ultra | 2 | 6 |
6 | Suzuki Swift VI Sport 1.4 Boosterjet | 3 | 6 |
7 | Kia Sportage IV 2.0 CRDi AWD | 4 | 6 |
7 | Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline | 5 | 6- |
9 | Volkswagen Tiguan II 2.0 TSI 4Motion DSG | 5 | 6- |
9 | Volvo XC60 I D4 Summum FWD | 5 | 6- |
9 | BMW X1 II xDrive20i | 5 | 6- |
12 | Hyundai i30 II kombi 1.6 CRDi Style | 6 | 6- |
13 | Mini Countryman II Cooper 1.5 | 8 | 6- |
13 | Hyundai Tucson III 2.0 CRDi 2WD Style | 8 | 6- |
13 | Audi A6 C7 Avant 2.0 TDI | 8 | 6- |
13 | Ford Focus III 1.0 EcoBoost Titanium | 8 | 6- |
13 | Mazda CX-5 I 2.2 SkyActiv-D AWD | 8 | 6- |
13 | Mercedes A 180 (W176) BE Style | 8 | 6- |
13 | Mercedes C 250 d (W205) 4Matic T Avantgarde | 8 | 6- |
13 | Skoda Superb III 1.4 TSI Style | 8 | 6- |
21 | Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI DSG Comfortline | 9 | 5+ |
21 | Kia Cee’d II 1.6 GDI | 9 | 5+ |
23 | Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI | 10 | 5+ |
24 | Fiat 500X 1.6 MultiJet Lounge | 11 | 5+ |
24 | Lexus CT 200h Dynamic Line | 11 | 5+ |
24 | Peugeot 2008 I 1.6 HDi Allure | 11 | 5+ |
27 | Skoda Kodiaq 2.0 TDI SCR 4×4 DSG | 12 | 5+ |
27 | Mazda 6 III kombi 2.2 SkyActiv-D AWD SkyPASSION | 12 | 5+ |
27 | Mercedes E 250 CDI (W212) T Avantgarde | 12 | 5+ |
30 | Hyundai Santa Fe IV 2.2 CRDi 4WD | 13 | 5 |
30 | Dacia Duster II Sce 115 2WD | 13 | 5 |
30 | Volkswagen Golf VII 1.4 TSI Comfortline | 13 | 5 |
30 | Renault Megane IV Tce 130 GT Line | 13 | 5 |
34 | Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI | 14 | 5 |
34 | Toyota Yaris III 1.5 Hybrid | 14 | 5 |
36 | Kia Stonic 1.0 T-GDI | 15 | 5 |
36 | BMW 320d GT (F34) xDrive Luxury Line | 15 | 5 |
36 | Mercedes E 220 d (W213) T Avantgarde | 15 | 5 |
36 | Nissan Qashqai II 1.6 dCi 4×4 Acenta | 15 | 5 |
40 | Volvo V60 I D2 DRIVe Ocean Race | 17 | 5- |
40 | Hyundai i30 kombi 1.7 CRDi Style | 17 | 5- |
42 | Kia Rio III 1.4 CVVT Edition | 20 | 5- |
43 | Volkswagen up! 1.0 white up! | 24 | 4+ |
44 | Skoda Fabia III Combi 1.2 TSI Style | 25 | 4 |
44 | BMW 540i Touring (G31) xDrive | 25 | 4 |
46 | Ford Kuga II 2.0 TDCi Titanium | 29 | 4- |
46 | Renault Clio IV Grandtour Tce 90 | 29 | 4- |
48 | Seat Ibiza V 1.6 TDI | 30 | 4- |
49 | Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium | 31 | 4- |
50 | BMW i3 Range Extender | 34 | 3+ |
Wysokie noty przyznano samochodom niemieckim (różnym modelom Audi i Volkswagena), ale w czołowej 10. uplasowała się też Toyota, Suzuki i Kia, a także Volvo. W dalszej części przewija się kilka Mercedesów i Mazd oraz pojedyncze modele z Francji. Prawie wszystkie testowane auta ostatecznie otrzymały minimum „czwórkę z minusem”, czyli i tak solidną ocenę. Wyjątek to elektryczne BMW i3, które sprawiło najwięcej przykrych niespodzianek.
Polecamy także:
Najlepsze używane auta. Właśnie te samochody są poszukiwane na Otomoto