Najgorsze francuskie auta

Francuskie auta nie cieszą się najlepszymi opiniami. Na jakie modele trzeba uważać? Prezentujemy najbardziej problematyczne 10-letnie francuskie auta z najnowszego raportu ADAC.

Punktem wyjścia do stworzenia corocznych raportów ADAC są wezwania niemieckiej pomocy drogowej. Oceną jest wynik, będący przeliczeniem liczby wezwań pomocy drogowej na 1000 egzemplarzy danego modelu zarejestrowanych w Niemczech w danym roczniku. To istotna różnica względem raportów TUV czy Dekra, które bazują na wynikach obowiązkowych badań technicznych – jeżeli właściciele pojazdów czy serwisy nie usuwają w rzetelny sposób usterek, może mieć to wpływ na ocenę.

Redakcja poleca: Najlepsze samochody roku 2022 według tygodnika Autocar

Poniżej prezentujemy 10-letnie francuskie auta, a więc z rocznika 2012, których awaryjność oceniono jako przeciętną, wysoką lub bardzo wysoką. Kto chciałby zapoznać się z pełnym raportem ADAC, może zrobić to tutaj. Poza listą modeli o przeciętnej i zwiększonej liczbie awarii, prezentujemy także wymienione przez ADAC typowe usterki. Nie zawsze dotyczą rocznika 2012, jednak wymieniamy je wszystkie, bo zwykle generacja dostępna w 2012 była oferowana także wcześniej lub po tej dacie.

Renault Twingo

Awaryjność dla rocznika 2012: 19,6 (przeciętna)

Uzywane Renault Twingo

Twingo drugiej generacji mechanicznie bazuje na Clio, co przekłada się na dobre zaopatrzenie w części zamienne i dosyć prostą budowę. Jego potencjalny nabywca powinien być przygotowany na możliwość wystąpienia problemów – praktycznie we wszystkich rocznikach awaryjność oceniono jako przeciętną. Dotyczy to także tylnonapędowego Twingo III, które dzieli mechanikę ze Smartami ForTwo III/ForFour II. Co ciekawe, Renault okazało się od nich wyraźnie mniej problematyczne.

Za typowe źródła problemów Renault Twingo eksperci ADAC uznali rozruszniki (zwłaszcza w autach z rocznika 2015), klocki hamulcowe (2008-2010, 2012), przepustnice (2011-2012), akumulatory (2015-2019), czujniki położenia wału korbowego (2001-2006), immobilisery (2001) i przewody zapłonowe.

Renault Megane

Awaryjność dla rocznika 2012: 21,1 (przeciętna)

Renault Megane III

Od lat mówi się o zmniejszonej awaryjności współczesnych modeli Renault. Wyniki raportu ADAC potwierdzają ten trend. Co prawda nie jest idealnie, ale niewielka przegrana z Golfem czy Mercedesem klasy A ujmy nie przynosi. Zauważalne potknięcie modelu nastąpiło w latach 2015-2016, co ma związek z wprowadzeniem Megane IV i tzw. chorobami wieku dziecięcego.

Za typowe źródła problemów Renault Megane eksperci ADAC uznali przewody układu chłodzenia (rocznik 2017), akumulatory (2003-2003, 2015-2017), rozruszniki (2003), wtryskiwacze (2010), czujniki położenia wału korbowego (2003, 2005) oraz paski rozrządu (2001-2003).

Peugeot 208

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,2 (przeciętna)

Peugeot 208 - dynamiczne

Model 208 otworzył nowy rozdział w historii designu Peugeotów, a także rozpoczął przemianę w zakresie ich awaryjności – udało się częściowo opanować chociażby kaprysy elektroniki. Wynik w raporcie ADAC pokazuje jednak, że do perfekcji jednak nieco zabrakło. Nie można tego jednak uznawać za duży problem – model jest świetnie zaopatrzony w części zamienne. Warto również zauważyć, że awaryjność roczników 2014 oraz 2017-2019 uznano za niską.

Za typowe źródła problemów Peugeota 208 eksperci ADAC uznali cewki zapłonowe (dotyczy zwłaszcza aut z rocznika 2013-2015).

Renault Clio

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,4 (przeciętna)

RENAULT Clio III FL 1.2 16V 75KM 5MT WE0890S 08-2009

Reguła „im nowszy, tym lepszy” nie znajduje zastosowania w przypadku Clio. Rocznik 2012 jest jednym z… najwyżej ocenionych w analizowanym okresie 2012-2019. Natężenie problemów zauważalnie wzrosło po 2012 roku, a więc wprowadzeniu czwartej odsłony Clio. Sprawdzona i dobrze zaopatrzona „trójka” (na fot.) to więc dobry wybór.

Za typowe źródła problemów Renault Clio eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2013-2016, 2018-2020), świece zapłonowe (2012), rozruszniki (2001-2003), elektromagnes rozrusznika (2001-2004), klocki hamulcowe (2005), czujniki położenia wału korbowego (2001-2006) oraz immobilisery (2001-2003, 2005).

Renault Scenic

Awaryjność dla rocznika 2012: 24,0 (przeciętna)

Renault Scenic III 08

Kompaktowy van Renault dzieli rozwiązania techniczne z Megane, więc zbliżona usterkowość nie powinna nikogo zaskakiwać. Wprowadzona w 2016 r. czwarta odsłona Scenica nie była w stanie przełamać trendu. Wręcz przeciwnie – rozczarowała natężeniem usterek. Wskaźnik wezwań pomocy dla aut z roczników 2017-2018 (odpowiednio 33,4 i 26,6) jest wyższy niż dla rocznika 2012!

Za typowe źródła problemów Renault Scenic eksperci ADAC uznali elementy układy wtryskiwacze (zwłaszcza w autach z roczników 2010, 2012), skrzynki bezpieczników i przekaźników (2017), akumulatory (2004-2009, 2014-2015, 2017-2019), rozruszniki (2005, 2009-2010), wydech (2011), klemy akumulatora (2004), tylne hamulce (2009), elektrykę (2005), hamulec ręczny (2006), alternatory (2003), pompy paliwa (2007), czujniki położenia wału korbowego (2001-2004), filtry sadzy (2011), paski rozrządu (2001-2003) i świece zapłonowe (2008, 2011).

Citroen Berlingo

Awaryjność dla rocznika 2012: 28,0 (wysoka)

CITROEN Berlingo II Multispace 1.6HDi 5MT WW1874S 07-2008

Kombivany są dostępne jako auta w pełni osobowe, a także jako dostawczaki. W przypadku ocenionego przez ADAC Citroena Berlingo należy pamiętać, że wynik można odnieść również do technicznie bliźniaczego Peugeota Partnera. Rocznik 2012 nie wypadł dobrze, ale z czasem sytuacja poprawiała się – awaryjność roczników 2017-2018 uznano nawet za niską.

Za typowe źródła problemów Citroena Berlingo eksperci ADAC uznali cewki zapłonowe (zwłaszcza w autach z rocznika 2012), rozruszniki (2001, 2009), wtryskiwacze (2011), alternatory (2003), pompy paliwa (2003-2005, 2007-2008), linki sprzęgła (2003-2004, 2006-2007), mechanizm wybierania biegów (2005, 2007), akumulatory (2020) oraz cewki zapłonowe (2011-2012)

Peugeot 207

Awaryjność dla rocznika 2012: 30,2 (wysoka)

Peugeot 207

Oferowany do 2012 r. Peugeot 207 jest jednym ze współtwórców najgorszego okresu w historii francuskich aut, które zaczęły kusić designem nadwozia i wnętrza, jednak w coraz większym stopniu irytowały awariami. Kariera wprowadzonego w 2006 r. modelu jest pełna wzlotów i upadków. Wystarczy wspomnieć o poprawionej z czasem elektronice, ale także o zastąpieniu prostych i solidnych silników z paskiem rozrządu opracowanymi wraz z BMW jednostkami Prince ze słabym łańcuchem.

Za typowe źródła problemów Peugeota 207 eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2012), cewki zapłonowe (2007-2013), rozruszniki (2006), paski osprzętu (2006), alternatory (2006), układ wspomagania kierownicy oraz zamki w drzwiach kierowcy (2006).

Peugeot 308

Awaryjność dla rocznika 2012: 33,1 (bardzo wysoka)

Peugeot 308 03

Niska ocena Peugeota 308 także potwierdza smutną prawdę o trwałości francuskich aut sprzed lat. Od 2014 r. ocena modelu jednak stale rośnie, a w latach 2018-2019 awaryjność została uznana za niską. Ma to oczywiście związek z wprowadzeniem Peugeota 308 II, który mechanicznie jest zupełnie inną konstrukcją od poprzednika.

Za typowe źródła problemów Peugeota 308 eksperci ADAC uznali paski osprzętu (głównie rocznik 2012), wtryskiwacze (2011-2012), akumulatory (2008-2009, 2012-2014), cewki zapłonowe (2008-2014) alternatory (2008-2010).

9 KOMENTARZE

  1. Robienie ludziom wody z mózgu nie jest najlepszą formą okazania swojej inteligencji.
    Specjalnie wybrał Pan te roczniki ?
    Ciekawe, że póki co motoryzacja francuska ma się dobrze i cechuje się progresja polegająca na przejmowaniu inny marek.
    Dziwne!!!!

    • Święta prawda . Auta Francuskie a głównie Peugeot a w szczególności diesel jest samochodem stworzonym dla ludzi ( wygodny,dobrze wyposażony, nowoczesny) w przeciwienstwie do odpowiedników niemieckich ( biednych ,przestarzałych i twardych )
      Ktoś musial chyba sporo dostać za stworzenie w niemczech takiego raportu.

  2. Przejmowanie innych marek wcale nie świadczy o poprawie jakości francuzkich samochodów, gdzie od dawna użytkownicy sami przekonali się, że są jednymi z najbardziej awaryjnych aut zwłaszcza z silnikami benzynowymi.Pozdrawiam pa pa.

  3. Inne auta się nie psują , zwłaszcza niemieckie . Z doświadczenia wiem , że że grupy VW stary silnik 1,6 jest ok. , ale… Skrzynia jest fatalna , nierzadko wymaga remontu po 80 tys. Cewka zapłonowa w moim aucie spowodowała zwarcie i spalenie komputera silnika. Centralny zamek który jest spięty z imobilaizerem trwałe unieruchomił auto . Zaciski hamulcowe które się zapiekaną , zacinające się składane lusterka , problemów drobnych jest wiele …

  4. Jakoś mam 208 i problem miałem jeden po 200 tys km zaczęło coś stukać wymieniłem tylko sworzeń zwrotnicy jeździ nie psuje się jest super. Nie zamieniłbym się na jakąś beemwuuuu albo szmelcwagena, a kupuję 308 i napewno nie będzie żadnych problemów. Mam zaufanie do Peugeot’a… 306, 406, 207, 208, 308☺️

  5. Różne awaryjności aut z tymi samymi silnikami. DO tego awaryjność AKUMULATORA w 10 letnim aucie, kurde chcę taki aku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj