NowościAktualnościMotoprzegląd, 10 czerwca 2018 r.

Motoprzegląd, 10 czerwca 2018 r.

Zapraszamy na cotygodniowy przegląd ciekawych wiadomości ze świata motoryzacji. Krótko i na temat – dla tych, którzy nie mają czasu na regularne śledzenie branżowych mediów.

Evoque 3d znika z rynku
Range Rover kończy produkcję Evoque’a z 3-drzwiowym nadwoziem – taką „racjonalizację” zapowiedział rzecznik Land Rovera w rozmowie z brytyjskim „Autocarem”. Powód: niska sprzedaż. Niezależne źródło ujawnia, że nawet 95% Evoque’ów sprzedaje się z nadwoziem 5d. Drugi pod względem popularności jest kabriolet, a dopiero na trzecim miejscu plasuje się wariant 3d.

Alpine A110 od 234 000 zł
Marka Alpine ogłosiła polskie ceny kolejnych – tańszych – wersji modelu A110. Centralnosilnikowe coupe (1.8 turbo, 252 KM, 7-biegowy automat) w bazowej odmianie Pure będzie kosztować 234 000 zł, a droższej Legende – 256 000 zł. Dla porównania, najtańsze Porsche 718 Cayman (2.0 turbo, 300 KM) kosztuje 239 470 zł (skrzynia manualna) lub 252 108 zł (przekładnia PDK).

Porsche Mission E będzie nazywać się Taycan
Porsche ogłosiło oficjalną nazwę swojego pierwszego modelu z napędem wyłącznie elektrycznym. Samochód, bazujący na prototypie Mission E, w seryjnej wersji będzie nazywać się Taycan. Według producenta to nawiązanie do młodego, żywiołowego konia – a co za tym idzie, do herbu Porsche. Taycan ma zadebiutował w 2019 r. Do jego napędu posłużą dwa silniki o łącznej mocy ponad 600 KM. Osiągi: 0-100 km/h w mniej niż 3,5 s. Porsche podkreśla, że w przeciwieństwie do wielu innych aut elektrycznych samochód ma gwarantować powtarzalność osiągów, bez spadków mocy przy powtarzających się gwałtownych przyspieszeniach.

Cayenne z dieslem V6?
Tymczasem nowe Cayenne może otrzymać wysokoprężną jednostkę V6. W rozmowie z „Top Gearem” szef działu silników SUV-ów Porsche, Friedmann Heller, zdradził, że producent rozważa taką opcję. Póki co Cayenne oferowane jest z silnikami benzynowymi oraz napędem hybrydowym, wkrótce ma wzbogacić się także o diesla V8. Porsche przyznaje co prawda, że w ub.r. udział silników wysokoprężnych w sprzedaży firmy wynosił „tylko” 14%; z drugiej strony w przypadku poprzedniej generacji Cayenne nawet 3/4 klientów wybierało diesle.

Nowe silniki Fiata z Polski
Fabryka Fiata w Bielsku-Białej będzie produkować nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe z serii FireFly: 1.0 R3 o mocy 120 KM oraz 1.3 R4 o mocy 150 lub 180 KM. Wkrótce trafią one do kolejnych modeli koncernu Fiat-Chrysler, m.in. do odnowionego właśnie Jeepa Renegade’a.

Jeep Renegade po liftingu (2019)
Jeep Renegade po liftingu (2019)

Klasa G ciągle żywa
Zakłady Magna Steyr w austriackim mieście Graz będą dalej wytwarzać poprzednią klasę G do zastosowań wojskowych i użytkowych (typoszereg W 461). Model trafi na rynki, które dalej akceptują normę Euro 5. Aktualnie produkowany jest w wersjach: kombi (5d), z podwoziem do zabudowy oraz 6×6. Jak mówi menedżer ds. Klasy G Hadley James w wywiadzie z magazynem „Road&Track”, ostatnimi laty popyt na W 461 wzrasta. „Rynek potrzebuje takiego unikalnego pojazdu” – dodaje.

Mercedes klasy G
Mercedes klasy G (W 461)

VW: koniec testów na zwierzętach
Volkswagen zobowiązuje się do zaprzestania używania zwierząt do testowania silników wysokoprężnych – donosi „New York Times”. Zobowiązanie padło w liście skierowanym do organizacji PETA. Wcześniej ten sam magazyn informował, że producent – wespół z kilkoma innymi niemieckimi koncernami – testował na małpach oddziaływanie spalin samochodu z silnikiem Diesla.

Nowe BMW Z4 coraz bliżej
SUV-y SUV-ami, ale BMW nie zamierza rezygnować z produkcji swojego niewielkiego roadstera. Jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej pod koniec lata lub jesienią, zadebiutuje nowe Z4 – początkowo jako M40i. Do jego napędu posłuży nowa, benzynowa jednostka 3.0 R6 biturbo o mocy około 385 KM. BMW potwierdziło, że model otrzyma m.in. zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami, przednią oś nowej konstrukcji i tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu.

BMW Z4 M40i (2019)
BMW Z4 M40i (2019)

Zapowiedzią nowego Z4 był koncepcyjny model zaprezentowany latem ub.r.:

BMW Z4 Concept (2017)
BMW Z4 Concept (2017)

Klienci rezygnują z Tesli, a Tesla się rozkręca
Kolejny odcinek emocjonującej historii amerykańskiego producenta aut elektrycznych. Według danych opublikowanych przez firmę analityczną Second Measure do końca kwietnia br. blisko 1/4 klientów, którzy wpłacili zaliczkę na zakup Modelu 3, wycofało swoje zamówienia. Powód: opóźnienia w dostawach oraz premierach kolejnych wersji silnikowych. Mimo to Tesla wciąż ma w portfelu ponad 400 tys. zamówień i – jak donoszą amerykańskie media – systematycznie zwiększa produkcję oraz liczbę dostaw. Tesla deklaruje, że w maju dostarczyła 6250 egzemplarzy Modelu 3 (wobec 3875 w kwietniu), co zapewniło mu tytuł najpopularniejszego sedana klasy średniej premium w USA. Poniżej opublikowany przez Teslę wykres prezentujący udział poszczególnych modeli tego segmentu w lokalnym rynku:

Tesla Model 3 - udział w rynku USA na tle rywali, listopad 2017 - maj 2018 r.
Tesla Model 3 – udział w rynku USA na tle rywali, listopad 2017 – maj 2018 r.

Nowy Jeep Grand Cherokee na platformie Alfy
Szef koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne zdradził, że kolejna generacja Jeepa Grand Cherokee skorzysta ze zmodyfikowanej platformy Giorgio, na której „jeżdżą” Alfy Romeo Giulia i Stelvio. Nowy Grand Cherokee ma pojawić się w 2022 roku (obecny zadebiutował w roku 2010). Plany zakładają wersję z 2 oraz 3 rzędami fotelami. Ujawniono też, że jedną z wersji napędowych będzie hybryda plug-in.

Jeep Grand Cherokee (2018)
Jeep Grand Cherokee (2018)

Samochody elektryczne z akcyzą czy bez?
Komisja Europejska nie zajęła jeszcze stanowiska w sprawie zwolnienia z akcyzy dla nowych aut elektrycznych (stawka 3,1%) – jak zakładała uchwalona 22 lutego ustawa o elektromobilności. Z tego powodu przepisy jak na razie nie działają. Nieznany jest przewidywany termin wydania decyzji.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji