Mandaty za prędkość dla ciężarówek w Niemczech

Niemiecki taryfikator dla kierowców samochodów ciężarowych przewiduje wyższe kary za przekroczenie prędkości niż dla użytkowników aut osobowych. Sprawdź wysokość mandatów u naszych zachodnich sąsiadów.

Od listopada 2021 roku w Niemczech obowiązuje nowy, znacznie surowszy taryfikator mandatów, który za każde przekroczenie prędkości przewiduje spore grzywny. W przypadku kierowców ciężarówek, karę można otrzymać nawet za zbyt szybkie skręcanie w prawo w terenie zabudowanym (powyżej tempa pieszego, ok. 5 km/h). Grozi za to mandat w wysokości 70 euro.

Ponadto kierowca zawodowy może otrzymać m.in. mandat w wysokości 40 euro za otwarcie drzwi do szoferki w sposób zagrażający innym uczestnikom ruchu, 55 euro za parkowanie w niedozwolonym miejscu oraz 80 euro za postój z włączonym silnikiem. Przy okazji przypominamy również, że na niemieckich autostradach i drogach ekspresowych obowiązkowe jest tworzenie „korytarza życia”. Za nieprzestrzeganie tego przepisu grozi kara finansowa co najmniej 200 euro oraz zakaz prowadzenia pojazdów na terenie Niemiec przez 1 miesiąc.

Poniżej publikujemy aktualny taryfikator mandatów za przekroczenie dopuszczalnej prędkości w Niemczech. Należy zwrócić uwagę, że wysokość kary finansowej zależy od tego, czy do złamania przepisów doszło w obszarze zabudowanym, czy poza nim. Warto o tym wiedzieć, jeśli często jeździmy za naszą zachodnią granicę.

Mandaty za prędkość dla ciężarówek w Niemczech 2023
Teren zabudowanyObszar niezabudowany
Przekroczenie prędkościMandatUtrata prawa jazdyMandatUtrata prawa jazdy
do 10 km/h40 euro30 euro
11-15 km/h60 euro50 euro
16-20 km/h160 euro140 euro
21-25 km/h175 euro150 euro
26-30 km/h235 euro1 miesiąc175 euro
31-40 km/h340 euro1 miesiąc255 euro1 miesiąc
41-50 km/h560 euro2 miesiące480 euro1 miesiąc
51-60 km/h700 euro3 miesiące600 euro2 miesiące
powyżej 60 km/h800 euro3 miesiące700 euro3 miesiące

Sprawdź również:

Ograniczenia prędkości dla ciężarówek w Europie

Mandat z zagranicy – czy da się uniknąć? Jak opłacić?

Zdjęcie otwierające: ADAC/Markus Hannich

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj