Logo marki SsangYong zmieniało się dość często w stosunkowo krótkiej historii istnienia. Jak teraz wygląda logo SsangYonga?
Krótka historia marki SsangYong
SsangYong to południowokoreański producent samochodów. Jej początkiem jest połączenie Dongbang Motor Co. (1962) z Dong-hwan Motor Workshop (1954). Fuzja miała miejsce w 1963 roku. Rok później firma rozpoczęła produkcję autobusów, ciężarówek, wojskowych pojazdów i innego specjalistycznego sprzętu. W 1977 roku zmieniła nazwę na Dong-A Motor. Następnie, w 1984 roku, przeszła pod kontrolę Keohwa, południowokoreańskiej firmy z siedzibą w Seulu i zajmującej się produkcją aut terenowych na eksport. W 1986 roku firma została przejęta przez SsangYong Business Group i przyjęła obecnie stosowaną nazwę. Częste przejścia z jednej struktury do drugiej wpływają na tożsamość, dlatego też w historii marki miało miejsce wiele zmian identyfikacji wizualnej.
Jak zmieniało się logo SsangYong?
Pierwsze logo było bardzo proste. Składało się z pojedynczego, odręcznego „V” na brązowym tle. Kształt znaku przypominał również znacznik wyboru, który jest zwykle używany do wskazywania punktów. Pod symbolem narysowano cienkie żółte podkreślenie.
Po przeprojektowaniu w 1960 logo zmieniło styl i kolor. Był to odważny czarny znacznik wyboru z wąskimi wierzchołkami. Nad nim znajdowała się litera „H” wykonana czcionką z typu ExtraBold.
W 1978 roku autorzy wybrali ikonę z poprzedniej wersji, ale zmienili paletę kolorów na biel i błękit. Ale oprócz znacznika wyboru w kształcie litery V, pojawiły się również cienkie zaokrąglone linie. Wszystkie elementy graficzne zostały umieszczone w niebieskim kwadracie. Po prawej stronie umieszczono nazwę firmy napisaną w języku koreańskim. Całość otaczała ramka w jasnoszarym kolorze.
W wersji na rok 1988-1989 projektanci zmienili czcionkę, zmienili również lewą stronę, umieszczając angielską nazwę firmy w żebrowany wzór ukośnych pasków. Litery były białe, linie niebieskie, a tło szare. W lewym dolnym rogu znajdował się miniaturowy żółty trójkąt.
W latach 1989-1997 marka pozostawiła koreańską pisownię nazwy, ale zmieniła ikonę po lewej stronie. Znak graficzny składał się z dwóch wydłużonych „S” – pierwszych liter nazwy marki. Jedna z liter była szara, druga zaś czerwona. Napis pozostał w kolorze czarnym.
W 1992 roku firma przyjęła nową identyfikację wizualną, która nie przypominała żadnej z wcześniejszych wersji. Logo przedstawiało trzy pierścienie: jeden duży i równy, pozostałe dwa płaskie, przypominające nierówne owale. Wszystkie linie zostały pomalowane na dwa kolory: jeden biały, drugi – niebieski. Ponadto na dole w niektórych wersjach stosowanych do identyfikacji w mediach, pojawiał się napis – „SSANGYONG MOTOR”.
Obecne godło również dość znacząco zmieniło koncepcję i wizualnie przypomina znaczenie frazy „SsangYong”, co w tłumaczeniu oznacza „bliźniacze smoki”. Dlatego też logo zawiera dwa skrzydła połączone wspólnym elementem w dolnej części. Każda strona składa się z trzech pociągnięć o różnych długościach i szerokościach: wewnętrzne „pióra” są szerokie, zewnętrzne zaś wąskie.
Współczesna nazwa marki samochodowej jest umieszczona pod nimi lub obok i widnieje na wersjach logo stosowanych w mediach.