NowościAktualnościKoniec z szaleńczą jazdą po Warszawie. Nowy system pomiaru prędkości

Koniec z szaleńczą jazdą po Warszawie. Nowy system pomiaru prędkości

Zbyt szybka jazda jest przyczyną wielu niepotrzebnych zdarzeń drogowych. Nowe urządzenia ITD będą studziły temperament kierowców na dwóch newralgicznych odcinkach w Warszawie.

W założeniu obwodnice miast mają pozwolić na sprawne pokonywanie dużych odległości. Szerokie drogi zachęcają niektórych zmotoryzowanych do szybkiej jazdy. Wystarczy jeden błąd zakończony kolizją, by znacząco utrudnić, a nawet wstrzymać ruch na całej nitce obwodnicy. Często doświadczają tego mieszkańcy Warszawy. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo tego typu zdarzeń, ITD planuje uruchomienie dwóch systemów odcinkowego pomiaru prędkości, które będą kontrolowały tempo jazdy trasą S8. CANARD Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego podpisało umowę na dostawę i montaż urządzeń. Koszt inwestycji to blisko 4 mln zł.S8-odcinkowy-pomiar

Urządzenia zostaną zainstalowane na dwóch odcinkach pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki) oraz węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa). Pomiary będą prowadzone w obu kierunkach na wszystkich nitkach głównego ciągu trasy S8. Miejsca zostały wytypowane wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Wybór lokalizacji poprzedziły kilkukrotne wizje lokalne oraz analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ze względu na skalę oraz skutki zdarzeń drogowych do których dochodzi na trasie S8, stwierdzono, że konieczne jest objęcie drogi stałymi kontrolami prędkości. Wytypowano odcinki, które z racji dużej liczby węzłów i związanego z nimi ruchu, są najbardziej narażone na wypadku.

Redakcja poleca: Odcinkowy pomiar prędkości – LOKALIZACJE

Urządzenia, które zostaną zainstalowane to system kamer, który automatycznie określi czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Funkcjonalność kamer umożliwi przyporządkowanie do pojazdu, którym przekroczono prędkość szeregu danych, w tym m.in.: miejsca, daty i czasu pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalnej dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu którym poruszał się samochód. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia będą przesyłane online do systemu centralnego CANARD.

Dzięki współpracy z zarządcą drogi – GDDKiA w Warszawie, do montażu urządzeń zostanie wykorzystana już funkcjonująca infrastruktura drogowa. Zarządca drogi zapewni także przyłącza energetyczne, do których zostaną podłączone urządzenia. Zgodnie z warunkami podpisanej umowy, wykonawca ma czas do końca października tego roku na montaż i oddanie urządzeń gotowych do wykonywania pomiarów. Koszt montażu urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 wyniesie blisko 4 mln zł.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

  1. A przeciez najpierw powinno sie zalatwic same pojazdy,ale to zbyt trudne dla debilnych decydentow.Przeciez jesli maksymalna w Polsc eto 140 km na godzine,to ZADEN pojazd nie ma prawa osiagac wiekszej predkosci.I to powinno juz byc w fabryce.Tak samo,jak w fabrykach ogranicza sie predkosc niektorych skuterow i rowerow elektrycznych.
    Ale nie ,lepiej wydawac milairdy,kupowac kolejne radiowozy,tworzyc nastepne departamenty itd

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji