NowościAktualnościKolejne miasto z zakazem wjazdu dla diesli

Kolejne miasto z zakazem wjazdu dla diesli

To nie są łatwe czasy dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Kolejna europejska stolica wprowadza zakaz wjazdu dla starszych aut z dieslem pod maską.

Od przyszłego miesiąca do Rzymu nie wjedziemy już samochodami z silnikiem Diesla, wyprodukowanymi przed 2006 r. W trosce o jakość powietrza w Wiecznym Mieście, zaostrzeniu uległy dotychczasowe przepisy. Władze Rzymu zapowiedziały, że chcą do 2024 r. usunąć z historycznego centrum miasta wszystkie pojazdy z jednostkami wysokoprężnymi.

Zakaz wjazdu do stolicy Włoch rozszerzono o auta z jednostkami wysokoprężnymi, spełniającymi normę Euro 3 i szacuje się, że obejmie ok. 230 tysięcy pojazdów. Wcześniej ograniczenia dotyczyły samochodów z normą Euro 2 lub starszych (ok. 380 tysięcy aut). Omawiany zakaz będzie obowiązywał tylko w dni powszednie, czyli od poniedziałku do piątku. W weekendy starsze pojazdy nadal będą mogły się poruszać po Rzymie.

Nowe przepisy oznaczają problemy dla przedsiębiorców

Ograniczeniom ruchu w Wiecznym Mieście sprzeciwiają się lokalni przedsiębiorcy. Zauważają, że po stolicy Włoch porusza się codziennie ok. 40 tysięcy aut dostawczych i firmowych, które od listopada nie będą mogły realizować dostaw i przewozić ludzi.

W związku z tym włodarze Rzymu wprowadzą okres przejściowy, w którym starsze auta z Euro 3 nie będą mogły przemieszczać się po mieście między 7:30 a 10:30 oraz w godzinach 16:30-20:30. Jednak przepisy przejściowe będą obowiązywać tylko do marca przyszłego roku.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

11 KOMENTARZE

  1. Jakby benzyniaki mniej zanieczyszczaly…
    Zreszta chyba trzeba nie chodzic na chemie i byc totalnym ignorantem, wystarczy uzyc mozgu ale najpierw trzeba miec mozg a nie styropian.
    Diesle po 2006 maja adblue w wiekszosci. Adblue to nic innego jak rozpuszczony w wodzie mocznik czyli amoniak NH3. W goracym tlumiku przemienia sie w tlenki azotu. Stąd niemieckie zaskoczenie kiedy odkryli ze nowe diesle syfia bardziej niz stare bez adblue. Jeszcze jakies pytania?

  2. Piszecie takie bzdety o zakazach w niemczech a w stuttgarcie nie raz widac golfy 2,3 itp zabytki nikt tego nie egzekwuje kolejne bzdety by wkleić reklamy ktore dają fundusze pismakom do funkcjonowania

  3. W Niemczech, w kilu miastach tez zakazali i okazało sie, że jakość powietrza sie nie zmieniła – zamiast uczyc sie na błędach innych, to je powielajmy utrudniając życie ludziom. Ktoś na tym zarobi, bo tylko o to chodzi.

  4. Biznes nakrecanie masy na awaryjne bardzo niebezpieczne i trujące nie mające nic wspulnego z ekologią hybrydy i elektryki. No ale owce muszą iść na rzeź taka natura

  5. Niech pokażą jeszcze badania z niemieckich miast gdzie zakazano wjazdu dieslom i okazało się że zanieczyszczenie wzrosło jeszcze bardziej 😛 Nie od dziś wiadomo że diesel mniej pali przez co benzyna produkuje co2 i azotów i innych wiecej 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji