To nie są łatwe czasy dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Kolejna europejska stolica wprowadza zakaz wjazdu dla starszych aut z dieslem pod maską.

Od przyszłego miesiąca do Rzymu nie wjedziemy już samochodami z silnikiem Diesla, wyprodukowanymi przed 2006 r. W trosce o jakość powietrza w Wiecznym Mieście, zaostrzeniu uległy dotychczasowe przepisy. Władze Rzymu zapowiedziały, że chcą do 2024 r. usunąć z historycznego centrum miasta wszystkie pojazdy z jednostkami wysokoprężnymi.

Zakaz wjazdu do stolicy Włoch rozszerzono o auta z jednostkami wysokoprężnymi, spełniającymi normę Euro 3 i szacuje się, że obejmie ok. 230 tysięcy pojazdów. Wcześniej ograniczenia dotyczyły samochodów z normą Euro 2 lub starszych (ok. 380 tysięcy aut). Omawiany zakaz będzie obowiązywał tylko w dni powszednie, czyli od poniedziałku do piątku. W weekendy starsze pojazdy nadal będą mogły się poruszać po Rzymie.

Nowe przepisy oznaczają problemy dla przedsiębiorców

Ograniczeniom ruchu w Wiecznym Mieście sprzeciwiają się lokalni przedsiębiorcy. Zauważają, że po stolicy Włoch porusza się codziennie ok. 40 tysięcy aut dostawczych i firmowych, które od listopada nie będą mogły realizować dostaw i przewozić ludzi.

W związku z tym włodarze Rzymu wprowadzą okres przejściowy, w którym starsze auta z Euro 3 nie będą mogły przemieszczać się po mieście między 7:30 a 10:30 oraz w godzinach 16:30-20:30. Jednak przepisy przejściowe będą obowiązywać tylko do marca przyszłego roku.

Oceny czytelników
[Głosów: 39 Średnia: 3.6]

11 KOMENTARZE

  1. Jakby benzyniaki mniej zanieczyszczaly…
    Zreszta chyba trzeba nie chodzic na chemie i byc totalnym ignorantem, wystarczy uzyc mozgu ale najpierw trzeba miec mozg a nie styropian.
    Diesle po 2006 maja adblue w wiekszosci. Adblue to nic innego jak rozpuszczony w wodzie mocznik czyli amoniak NH3. W goracym tlumiku przemienia sie w tlenki azotu. Stąd niemieckie zaskoczenie kiedy odkryli ze nowe diesle syfia bardziej niz stare bez adblue. Jeszcze jakies pytania?

  2. Piszecie takie bzdety o zakazach w niemczech a w stuttgarcie nie raz widac golfy 2,3 itp zabytki nikt tego nie egzekwuje kolejne bzdety by wkleić reklamy ktore dają fundusze pismakom do funkcjonowania

  3. W Niemczech, w kilu miastach tez zakazali i okazało sie, że jakość powietrza sie nie zmieniła – zamiast uczyc sie na błędach innych, to je powielajmy utrudniając życie ludziom. Ktoś na tym zarobi, bo tylko o to chodzi.

  4. Biznes nakrecanie masy na awaryjne bardzo niebezpieczne i trujące nie mające nic wspulnego z ekologią hybrydy i elektryki. No ale owce muszą iść na rzeź taka natura

  5. Niech pokażą jeszcze badania z niemieckich miast gdzie zakazano wjazdu dieslom i okazało się że zanieczyszczenie wzrosło jeszcze bardziej 😛 Nie od dziś wiadomo że diesel mniej pali przez co benzyna produkuje co2 i azotów i innych wiecej 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here