Kia Ceed doczekała się właśnie subtelnego odświeżenia. Dowiedz się, jakie konkretnie zmiany wprowadzono w tym modelu.

Kia Ceed 3. generacji pojawiła się na polskim rynku w 2018 roku, a dziś koreański producent przedstawił model po liftingu. Modernizacja objęła trzy wersje nadwoziowe – hatchback, kombi (Ceed SW) oraz shooting brake (ProCeed). Na swoją kolej czeka jeszcze crossover XCeed. Przekonajmy się zatem, czym dokładnie wyróżnia się odświeżona Kia Ceed.

W ramach liftingu koreański kompakt otrzymał przeprojektowany przód. Charakterystyczny dla marki grill w kształcie tygrysiego nosa ma nieco zmieniony kształt i został wykończony na wysoki połysk w kolorze czarnym z dwiema chromowanymi listwami, które przywodzą na myśl skrzydła. Ten sam lotniczy motyw powtarza się także we wlocie powietrza u dołu zderzaka. Warto jeszcze zwrócić uwagę na nowe logo marki Kia, które z przodu umieszczono nad osłoną chłodnicy, a z tyłu wyeksponowano między światłami.

Skoro o światłach mowa – spore zmiany zaszły również w oświetleniu. Wszystkie modele z rodziny Ceed są dostępne z reflektorami LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie strzałek (po 3 moduły w każdej lampie), które dodatkowo pełnią rolę kierunkowskazów. Koreański hatchback w odmianach GT Line oraz GT zyskał też nowe tylne lampy LED, składające się z aż 48 modułów w kształcie plastra miodu, które ustawiono w pięciu rzędach i przykryto przyciemnianym kloszem. W przypadku użycia kierunkowskazów, w wybranych rzędach diody zapalają się sekwencyjnie.

W ofercie Kii Ceed po liftingu debiutują także nowe wzory aluminiowych obręczy kół – 16-calowe w kolorze srebrnym dla podstawowych wersji, 17-calowe w kolorze czarnym błyszczącym (zarezerwowane dla wariantu GT Line) oraz 18-calowe akcentami w kolorze czerwonym (wyłącznie dla odmiany GT). Ponadto klienci będą mieli do wyboru aż 13 kolorów nadwozia, z których nowe są cztery – brązowy Machined Bronze, żółty Splash Lemon, szary Yucca Steel Gray i zielony Experience Green.

Zakres zmian we wnętrzu odświeżonej Kii Ceed jest znacznie skromniejszy. Koreański producent pochwalił się 4 nowymi kolorami tapicerki (w sumie wzorów jest 9), a także nową gałką zmiany biegów w wersji GT Line i GT. Sam projekt deski rozdzielczej jest taki sam jak do tej pory – w topowych odmianach ponownie znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz 10,25-calowym ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego. Warto dodać, że po liftingu Android Auto i Apple CarPlay działają już bezprzewodowo.

Przy okazji modernizacji Kii Ceed zaktualizowano również listę dostępnych systemów bezpieczeństwa. Ostrzeganie o pojazdach w martwym polu widzenia zostało zastąpione bardziej zaawansowanym systemem aktywnego unikania kolizji (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), z kolei system ostrzegania o utracie koncentracji kierowcy (DAW – Driver Attention Warning) uwzględnia ostrzeżenie w sytuacji, gdy samochód przed nami ruszył, np. na światłach czy podczas jazdy w korku. Oprócz tego asystent pasa ruchu (LFA – Lane Follow Assist) może teraz zostać uruchomiony niezależnie od aktywnego tempomatu (SCC – Smart Cruise Control), dzięki czemu może być oferowany także w autach z manualną skrzynią biegów.

Gama silnikowa nowej Kii Ceed nie będzie różnić się od tej sprzed liftingu. Oznacza to, że do wyboru będzie kilka jednostek benzynowych (100-204 KM), turbodiesel z układem mild hybrid 48V w standardzie (136 KM) oraz hybryda plug-in (141 KM). Najmocniejszy „benzyniak” (1.6 T-GDI/204 KM) jest zarezerwowany dla wersji GT, natomiast napęd hybrydowy jest dostępny wyłącznie z nadwoziem kombi.

Zobacz również:

Kia Ceed (2021) – opis wersji i cennik

Kia ProCeed (2021) – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here