NowościAktualnościGreen NCAP ocenia: czy miejskie auta faktycznie są takie eko?

Green NCAP ocenia: czy miejskie auta faktycznie są takie eko?

Organizacja Green NCAP sprawdza nowe modele pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Ostatnio przetestowano 3 miejskie auta z różnymi rodzajami napędu.

Green NCAP to niezależna europejska organizacja, która ocenia nowe samochody pod względem emisji spalin i zużycia paliwa. Rozpoczęła ona swoją działalność na początku 2019 roku i do tej pory sprawdziła ponad 70 aut.

Podobnie jak w przypadku prób zderzeniowych Euro NCAP, każdy testowany przez Green NCAP samochód otrzymuje od 0 do 5 gwiazdek. Na końcowy wynik wpływają trzy wskaźniki: czystości powietrza (uwzględnia emisję m.in. tlenków azotu, tlenków węgla i cząstek stałych), efektywności energetycznej (pomiar rzeczywistego zużycia paliwa/energii) oraz gazów cieplarnianych (uwzględnia emisję m.in. dwutlenku węgla, podtlenku azotu i metanu).

W najnowszej serii testów sprawdzono trzy miejskie modele: Fiata 500 z napędem elektrycznym, hybrydową Hondę Jazz oraz Peugeota 208 z wysokoprężnym silnikiem pod maską. Poniżej omawiamy ich wyniki.

Elektryczny Fiat 500 – ocena Green NCAP

Najlepszym rezultatem może pochwalić się elektryczny Fiat 500. Włoska nowość otrzymała maksymalne noty we wszystkich kategoriach, a jej końcowa ocena to oczywiście 5 gwiazdek. Średnie zużycie energii w teście wyniosło 20,9 kWh/100 km (230 km zasięgu).

Honda Jazz Hybrid – ocena Green NCAP

Hybrydowa Honda Jazz uzyskała ostatecznie 3,5 gwiazdki. W kategorii czystości powietrza zdobyła 6,7 pkt na 10 możliwych, a jej efektywność energetyczną oceniono na 7,0 pkt. Natomiast za poziom emisji gazów cieplarnianych otrzymała 5,6 pkt. Średnie spalanie w teście to 5,2 l/100 km (949 km zasięgu).

Peugeot 208 1.5 BlueHDi – ocena Green NCAP

Zasilany olejem napędowym Peugeot 208 wypadł najgorzej z całej trójki – dostał 3 gwiazdki. Pod względem czystości powietrza francuskie auto otrzymało 5,1 pkt. Za efektywność energetyczną zdobył 7,2 pkt, a w kategorii gazów cieplarnianych uzyskał 4,5 pkt. Średnie zużycie paliwa w teście wyniosło 4,6 l/100 km (958 km zasięgu).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji