NowościPremieryNowy Ford Explorer z bliska – pierwsze wrażenia

Nowy Ford Explorer z bliska – pierwsze wrażenia

Uczestniczyliśmy w polskiej premierze nowego Forda Explorer podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Poznaj nasze wrażenia po pierwszym spotkaniu z tym modelem.

Koncern z Dearborn wyznaczył sobie ambitne zadanie – do 2030 roku zamierza sprzedawać w Europie już tylko i wyłącznie samochody elektryczne. Ważnym etapem na drodze ku osiągnięciu tego celu ma być całkowicie nowy Ford Explorer, który został opracowany na volkswagenowskiej platformie MEB. Samochód ten przedstawiono oficjalnie w marcu tego roku, a w tym tygodniu, podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi, miała miejsce polska premiera tego modelu. Oto, czego dowiedzieliśmy się na temat nowego Forda Explorer.

Ford Explorer (2024)

Ford Explorer (2024) – nadwozie, wymiary

Nowy Ford Explorer mierzy 446,0 cm długości, 187,1 cm szerokości i 160,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 276,7 cm. Opisywany model jest zatem zauważalnie mniejszy od dotychczas oferowanego SUV-a o tej samej nazwie, jak również od Mustanga Mach-E, który tym samym zachowa pozycję flagowego „elektryka” w portfolio marki. Projektanci postawili na klasyczne, kanciaste nadwozie złożone z prostych linii i gładkich powierzchni, bez wyraźnych przetłoczeń. Auto seryjnie będzie poruszało się na 19-calowych felgach (na liście opcji znajdziemy nawet 21-calowe), a klienci otrzymają do wyboru 6 kolorów nadwozia (Frozen White, Magnetic Grey, Carbonized Grey, Agate Black, Lucid Red oraz Blue My Mind).

Ford Explorer (2024) – wnętrze, bagażnik

Kabina nowego Explorera oferuje niezłą przestronność jak na samochód o kompaktowych rozmiarach, co wynika głównie z dużego rozstawu osi. Pokazowy egzemplarz był wyposażony w szklany dach panoramiczny, a mimo to ilość miejsca we wnętrzu była wystarczająca dla czterech dorosłych osób. Dopiero naprawdę wysokim pasażerom siedzącym z tyłu może zacząć brakować przestrzeni nad głowami. Kufer tego elektrycznego SUV-a Forda standardowo może pomieścić 450 litrów bagażu, a maksymalnie jego pojemność można powiększyć do 1442 litrów. W bagażniku nie zabrakło schowka pod podłogą, gniazda 12V oraz haczyków na torby.

Układ kokpitu przypomina nieco ten z Mustanga Mach-E – tutaj również najważniejszym elementem jest zamontowany pionowo, duży ekran dotykowy, a kierowca ma przed sobą jedynie niewielki wyświetlacz cyfrowych zegarów. System multimedialny SYNC Move zapewnia bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez Android Auto i Apple CarPlay oraz nawigację z dożywotnią licencją. Centralny ekran ma przekątną 15 cali i można regulować jego kąt pochylenia (w zakresie ponad 30 stopni), uzyskując w ten sposób dostęp do znajdującej się pod nim skrytki na drobne przedmioty.

Ford Explorer (2024)

Większy, bo aż 17-litrowy schowek, który może pomieścić nawet 15-calowego laptopa, znajduje się w podłokietniku. Na szczycie deski rozdzielczej można dostrzec z kolei efektownie wyglądający soundbar, który powinien zadowolić fanów dobrego nagłośnienia w aucie. Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na detale zdradzające pokrewieństwo z autami Volkswagena – są to m.in. manetka do wyboru kierunku jazdy przy kierownicy, przełączniki elektrycznych szyb czy panel do sterowania światłami.

Ford Explorer (2024) – silnik

Ford na razie pozostaje bardzo oszczędny w słowach, jeśli chodzi o temat wersji silnikowych. Wiemy zaledwie, że w ofercie znajdą się dwie odmiany – z jednym silnikiem i tylnym napędem oraz z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Można przypuszczać, że podstawowy wariant będzie korzystał z umieszczonej przy tylnej osi 286-konnej jednostki elektrycznej, tak jak ma to miejsce w przypadku Volkswagena ID.7.

Ford Explorer (2024)

Ford Explorer (2024) – cena, wersje

Według najnowszych informacji nowego Forda Explorer będzie można zamawiać wiosną 2024 roku i wówczas poznamy konkretną kwotę, jaką trzeba przeznaczyć na zakup tego elektrycznego SUV-a. Wcześniej mówiło się, że ceny będą startować z pułapu 45 000 euro (ok. 208 000 zł), czy tak będzie w rzeczywistości – o tym dopiero się przekonamy.

Osoby zainteresowane kupnem opisywanego auta będą miały do wyboru dwa poziomy wyposażenia – Explorer i Explorer Premium. W standardzie można liczyć na m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane fotele przednie i kierownicę oraz fotel kierowcy z funkcją masażu. Na pokładzie znajdą się też zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym dostępny po raz pierwszy w europejskim modelu Forda asystent pasa ruchu odpowiadający za płynną i bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystent bezpiecznego opuszczania wnętrza ostrzegający o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na GOOGLE NEWS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji