Współpraca reklamowaPiękno tkwi w detalach. Ten crossover ma ich mnóstwo

Piękno tkwi w detalach. Ten crossover ma ich mnóstwo

Fiat po raz kolejny udowodnił, że potrafi projektować stylowe auta. Nowy model 600e aż obfituje w przyciągające oko detale. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Niesłabnąca popularność wytwarzanego od 2007 roku Fiata 500 i fakt, że zupełnie nowa generacja z napędem elektrycznym czerpie od niego garściami pod kątem wizualnym jednoznacznie potwierdzają, że wygląd nadal ma ogromne znaczenie dla klientów. Nic zatem dziwnego, że z biegiem lat Fiat rozszerzał gamę modelową o auta bardziej praktyczne, ale stylowo wyraźnie nawiązujące do kultowej „500-tki”.

Nowy Fiat 600. Kult modelu 500 w większym nadwoziu

Teraz przyszedł czas na nowe rozdanie, ponieważ do salonów wjechał zupełnie nowy Fiat 600. Podobnie jak poprzedzający go crossover 500X, wykorzystuje on sprawdzone wzorce stylistyczne, które pokochali odbiorcy z całej Europy. Producent reklamuje go nawet jako „500+100”. Podkreśla tym samym, że nowy model oferuje wszystko, co najlepsze z kultowego modelu miejskiego i dodatkowo serwuje 100 powodów, by poczuć się w nim jak mieszkaniec południa Europy egzystujący w zgodzie z założeniami stylu życia dolcevita.

Faktem jest, że nowy Fiat 600 zalicza się do grona samochodów do powolnego „konsumowania” wzrokiem i wychwytywania subtelnie ukrytych ciekawostek. Ma bowiem mnóstwo przykuwających oko detali podkreślających jego dziedzictwo oraz zwiększających wygodę w codziennym użytkowaniu. Postanowiliśmy zebrać je w jedno miejsce. Oto szczegóły wyróżniające włoskiego crossovera od konkurencji.

Fiat 600

Fiat 600e. Jak czerpać wzorce, to od pionierów

Fiat jako jeden z niewielu producentów samochodów z sukcesem promuje ponadczasowy design retro, którego ścieżkę nakreśliła debiutująca w 2007 roku współczesna interpretacja „500-tki”. Do Fiata 600 umiejętnie przeniesiono wzorce stylistyczne z małego auta, łącząc je z 5-drzwiowym, ponad 4-metrowym nadwoziem. Okrągłe reflektory urozmaicono estetyczną wstawką w kolorze karoserii, natomiast kierunkowskazy podzielono na dwie części w taki sposób, by nadal sprawiały wrażenie okrągłych. Przednie lampy standardowo wykorzystują wydajną technologię LED (także kierunkowskazy) i posiadają funkcję doświetlania zakrętów.

Fiat 600Fiat 600

W pełni LED-owe są również tylne lampy Fiata 600, w które subtelnie wkomponowano oznaczenie modelu i dodano srebrne wstawki nawiązujące do motywu przewodniego jednego z wzorów felg aluminiowych.

Fiat 600

Dla wersji wyposażeniowej La Prima przewidziano bowiem 18-calowe aluminiowe obręcze z diamentowym szlifem, które idealnie łączą się z wyrazistymi kolorami mogącymi spowić karoserię Fiata 600 (szczególnie z przedstawianym na zdjęciach pomarańczowym metalizowanym Sun of Italy, który w wersji La Prima jest dostępny bez dodatkowej opłaty).

Fiat 600

Producent podkreśla pochodzenie nowego crossovera w tylnym emblemacie uzupełnionym o barwy flagi włoskiej. Na całym nadwoziu znajdziemy wiele atrakcyjnie stylizowanych oznaczeń modelu, ulokowanych m.in. w okolicach świateł czy listew bocznych uzupełnionych o chromowane akcenty (standard w konfiguracji La Prima). Chromowane wykończenie znajdziemy również przy górnej linii bocznych okien.

Fiat 600Fiat 600Fiat 600

Wyjątkowe wnętrze nowego Fiata 600

Styl i elegancja nie opuszcza także wnętrza Fiata 600. Linie kokpitu mocno nawiązują do tych z legendarnej „500-tki”, co widać po licznych krągłościach (zwłaszcza charakterystycznym „daszku” nad zestawem wskaźników), dwuramiennej, mięsistej kierownicy, systemie multimedialnym Uconnect z 10,25-calowym ekranem dotykowym o przejrzystej grafice czy szerokiej listwie biegnącej przez całą szerokość deski rozdzielczej. Dzięki uzupełnieniu kokpitu o fizyczne przyciski (w tym na kierownicy) obsługa nie nastręcza trudności nawet osobom przesiadającym się ze znacznie starszego auta.

Fiat 600

W elektrycznym Fiacie 600 nie ma tradycyjnych dźwigni czy pokręteł wyboru kierunku jazdy. Zamiast nich zastosowano poręczne przyciski o dużej powierzchni, przez co łatwo w nie trafić podczas manewrowania. Ustawienie D uzupełniono o tryb B wspomagający proces odzyskiwania energii do akumulatora trakcyjnego. Panel okala estetyczna srebrna obwódka.

Fiat 600

Jednym z głównych elementów wyróżniających wnętrze Fiata 600 jest obszerny schowek w konsoli środkowej, przykrywany składaną i dzieloną magnetyczną pokrywką obszytą materiałem z foteli i boczków drzwiowych. Można ją zdjąć całkowicie lub częściowo złożyć, pozostawiając wolny dostęp do wnętrza schowka. Znajdziemy w nim gniazda 12V i USB do ładowania urządzeń, a w wersji La Prima – także ładowarkę bezprzewodową do smartfona.

Fiat 600Fiat 600
Fiat 600

Włoski crossover zwraca też uwagę srebrnymi wykończeniami deski rozdzielczej i jej okolic oraz miękkim wyściełaniem boczków drzwiowych tapicerką współgrającą z zastosowaną na fotelach. Materiał ze skóry ekologicznej uzupełniono o wyszywane logotypy producenta i dobrze wyeksponowany, stylizowany napis „600”. Całość idealnie ze sobą współgra i tworzy we wnętrzu przytulną atmosferę. Z kolei w odmianie RED zastosowano tkaninę materiałową w kolorze czarnym (również z monogramem Fiata), pochodzącą z recyklingu.

Fiat 600
Fiat 600

Polecamy również:

Fiat 600 (2024) – opis wersji i cennik

Nasz test Fiata 600e La Prima

Fiat 600

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji