Artykuł partneraPiękno tkwi w detalach. Ten crossover ma ich mnóstwo

Piękno tkwi w detalach. Ten crossover ma ich mnóstwo

Fiat po raz kolejny udowodnił, że potrafi projektować stylowe auta. Nowy model 600e aż obfituje w przyciągające oko detale. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Niesłabnąca popularność wytwarzanego od 2007 roku Fiata 500 i fakt, że zupełnie nowa generacja z napędem elektrycznym czerpie od niego garściami pod kątem wizualnym jednoznacznie potwierdzają, że wygląd nadal ma ogromne znaczenie dla klientów. Nic zatem dziwnego, że z biegiem lat Fiat rozszerzał gamę modelową o auta bardziej praktyczne, ale stylowo wyraźnie nawiązujące do kultowej „500-tki”.

Nowy Fiat 600. Kult modelu 500 w większym nadwoziu

Teraz przyszedł czas na nowe rozdanie, ponieważ do salonów wjechał zupełnie nowy Fiat 600. Podobnie jak poprzedzający go crossover 500X, wykorzystuje on sprawdzone wzorce stylistyczne, które pokochali odbiorcy z całej Europy. Producent reklamuje go nawet jako „500+100”. Podkreśla tym samym, że nowy model oferuje wszystko, co najlepsze z kultowego modelu miejskiego i dodatkowo serwuje 100 powodów, by poczuć się w nim jak mieszkaniec południa Europy egzystujący w zgodzie z założeniami stylu życia dolcevita.

Faktem jest, że nowy Fiat 600 zalicza się do grona samochodów do powolnego „konsumowania” wzrokiem i wychwytywania subtelnie ukrytych ciekawostek. Ma bowiem mnóstwo przykuwających oko detali podkreślających jego dziedzictwo oraz zwiększających wygodę w codziennym użytkowaniu. Postanowiliśmy zebrać je w jedno miejsce. Oto szczegóły wyróżniające włoskiego crossovera od konkurencji.

Fiat 600

Fiat 600e. Jak czerpać wzorce, to od pionierów

Fiat jako jeden z niewielu producentów samochodów z sukcesem promuje ponadczasowy design retro, którego ścieżkę nakreśliła debiutująca w 2007 roku współczesna interpretacja „500-tki”. Do Fiata 600 umiejętnie przeniesiono wzorce stylistyczne z małego auta, łącząc je z 5-drzwiowym, ponad 4-metrowym nadwoziem. Okrągłe reflektory urozmaicono estetyczną wstawką w kolorze karoserii, natomiast kierunkowskazy podzielono na dwie części w taki sposób, by nadal sprawiały wrażenie okrągłych. Przednie lampy standardowo wykorzystują wydajną technologię LED (także kierunkowskazy) i posiadają funkcję doświetlania zakrętów.

Fiat 600Fiat 600

W pełni LED-owe są również tylne lampy Fiata 600, w które subtelnie wkomponowano oznaczenie modelu i dodano srebrne wstawki nawiązujące do motywu przewodniego jednego z wzorów felg aluminiowych.

Fiat 600

Dla wersji wyposażeniowej La Prima przewidziano bowiem 18-calowe aluminiowe obręcze z diamentowym szlifem, które idealnie łączą się z wyrazistymi kolorami mogącymi spowić karoserię Fiata 600 (szczególnie z przedstawianym na zdjęciach pomarańczowym metalizowanym Sun of Italy, który w wersji La Prima jest dostępny bez dodatkowej opłaty).

Fiat 600

Producent podkreśla pochodzenie nowego crossovera w tylnym emblemacie uzupełnionym o barwy flagi włoskiej. Na całym nadwoziu znajdziemy wiele atrakcyjnie stylizowanych oznaczeń modelu, ulokowanych m.in. w okolicach świateł czy listew bocznych uzupełnionych o chromowane akcenty (standard w konfiguracji La Prima). Chromowane wykończenie znajdziemy również przy górnej linii bocznych okien.

Fiat 600Fiat 600Fiat 600

Wyjątkowe wnętrze nowego Fiata 600

Styl i elegancja nie opuszcza także wnętrza Fiata 600. Linie kokpitu mocno nawiązują do tych z legendarnej „500-tki”, co widać po licznych krągłościach (zwłaszcza charakterystycznym „daszku” nad zestawem wskaźników), dwuramiennej, mięsistej kierownicy, systemie multimedialnym Uconnect z 10,25-calowym ekranem dotykowym o przejrzystej grafice czy szerokiej listwie biegnącej przez całą szerokość deski rozdzielczej. Dzięki uzupełnieniu kokpitu o fizyczne przyciski (w tym na kierownicy) obsługa nie nastręcza trudności nawet osobom przesiadającym się ze znacznie starszego auta.

Fiat 600

W elektrycznym Fiacie 600 nie ma tradycyjnych dźwigni czy pokręteł wyboru kierunku jazdy. Zamiast nich zastosowano poręczne przyciski o dużej powierzchni, przez co łatwo w nie trafić podczas manewrowania. Ustawienie D uzupełniono o tryb B wspomagający proces odzyskiwania energii do akumulatora trakcyjnego. Panel okala estetyczna srebrna obwódka.

Fiat 600

Jednym z głównych elementów wyróżniających wnętrze Fiata 600 jest obszerny schowek w konsoli środkowej, przykrywany składaną i dzieloną magnetyczną pokrywką obszytą materiałem z foteli i boczków drzwiowych. Można ją zdjąć całkowicie lub częściowo złożyć, pozostawiając wolny dostęp do wnętrza schowka. Znajdziemy w nim gniazda 12V i USB do ładowania urządzeń, a w wersji La Prima – także ładowarkę bezprzewodową do smartfona.

Fiat 600Fiat 600
Fiat 600

Włoski crossover zwraca też uwagę srebrnymi wykończeniami deski rozdzielczej i jej okolic oraz miękkim wyściełaniem boczków drzwiowych tapicerką współgrającą z zastosowaną na fotelach. Materiał ze skóry ekologicznej uzupełniono o wyszywane logotypy producenta i dobrze wyeksponowany, stylizowany napis „600”. Całość idealnie ze sobą współgra i tworzy we wnętrzu przytulną atmosferę. Z kolei w odmianie RED zastosowano tkaninę materiałową w kolorze czarnym (również z monogramem Fiata), pochodzącą z recyklingu.

Fiat 600
Fiat 600

Polecamy również:

Fiat 600 (2024) – opis wersji i cennik

Nasz test Fiata 600e La Prima

Fiat 600

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji