Dostawcze auta na minuty

Dostawczy samochód na minuty jest optymalnym rozwiązaniem, gdy chcemy sprawnie i możliwie niedrogo przewieźć duży bagaż. O czym trzeba pamiętać i na co uważać?

Carsharing jest obecny w wielu polskich miastach. Dzięki niemu nie trzeba posiadać auta, by móc je użytkować. Wystarczy prawo jazdy, smartfon z aplikacją oraz podpiętą kartą kredytową. W wypożyczalniach aut na minuty płacimy za czas użytkowania pojazdu. O ile w przypadku miejskich samochodów ekonomia takiego rozwiązania bywa dyskusyjna (od regularnego korzystania z carsharingu tańszy okaże zakup własnego auta z małym silnikiem – nawet po uwzględnieniu utraty wartości i kosztów związanych z tankowaniem, serwisowaniem i ubezpieczeniem).

Auta na minuty są natomiast doskonałą odpowiedzią na potrzeby osób, które chcą okazjonalnie użytkować samochód. A chyba trudno wyobrazić sobie typ pojazdu do bardziej okazjonalnego użytkowania niż samochód dostawczy – oczywiście przy założeniu, że nie jesteśmy przedsiębiorcą, który musi regularnie wozić ładunek. Nim rozpoczniemy jazdę, warto zapoznać się z regulaminem wypożyczalni dostawczych aut na minuty. Istotne są warunki zwrotu i odbioru pojazdu. Niektóre (np. Traficar) trzeba odbierać i zdawać w bazach znajdujących się przy wybranych sklepach – auto musimy oddać w punkcie, w którym je pobraliśmy. Z kolei Panek pozwala na odbieranie i zdawanie pojazdów na terenie miasta – tam gdzie jesteśmy je w stanie legalnie zaparkować. Możemy też jeździć nimi po całej Polsce, ale zwrot może następować w wybranych miastach (punkt odbioru i zwrotu może być różny).

W części z nich w spowodowanych szkodach będziemy mieli udział własny w określonej kwocie (można go znieść za dodatkową opłatą). Za kierownicą musimy siedzieć osobiście – to szczególnie istotne, gdy nie czujemy się na siłach prowadzić vana o dużych gabarytach i chcielibyśmy prosić inną osobę o pomoc. W takiej sytuacji to ta osoba musi zainstalować aplikację, a my możemy najwyżej rozliczyć się z nią za poniesione wydatki.

Warto również pamiętać, że wypożyczając busa na minuty można spróbować zoptymalizować wydatki. Część firm proponuje wynajem na minuty, godziny, dni oraz miesiące. Warto oszacować, na jak długo będziemy potrzebować samochód. Jeżeli chcemy przewieźć ładunek, który szybko załadujemy i wyładujemy, a dystans do pokonania jest niewielki, wybierzmy rozliczenie minutowe. Gdy planujemy przeprowadzkę do innego miasta, rozsądne może być wypożyczenie pojazdu na 24 godziny. Dlaczego? W cyklu minutowym licznik nie przestanie tykać, gdy będziemy zapełniali oraz rozładowywali auto. Opłaty, co prawda wolniej, są naliczane także postoju. Na cenę wpływa także sposób rozliczania – np. w aplikacji Panek można zdecydować się na rozliczanie standardowe, minutowe (płacimy za czas, a nie kilometry – do 30 km) czy kilometrowe (płacimy za pokonany dystans, ale nie za czas).

Dostawcze auta na minuty można wypożyczyć w kilku firmach (lista poniżej). Warto pamiętać, że wypożyczenia krótkoterminowe (np. na 5 godzin) oferują także klasyczne wypożyczalnie „dostawczaków” – np. Kangoor. Sytuacja na rynku okazuje się dynamiczna. Usługi wypożyczenia aut dostawczych na minuty rozwijają np. Panek i Traficar, podczas gdy 4Mobility wycofał takie pojazdy ze swojej oferty, a CitiBee (wyłącznie pojazdy dostawcze) w ogóle zrezygnował z działalności w Polsce.

Usługa Panek CarSharing pozwala na wynajęcie:

Samochody z grupy Cargo:
– Renault Master L3H2
– Opel Movano L3H2
– Mercedes Sprinter 316 CDI
Koszty: w podstawowym pakiecie jazda: opłata startowa 2,89 zł oraz 0,99 zł/min i 1,09 zł/km; postój: 0,15 zł/min lub 0,02 zł/min w zależności od pory dnia

Samochody z grupy Mini Cargo
– Renault Express
Koszty: w podstawowym pakiecie jazda: opłata startowa 2,89 zł oraz 0,90 zł/min i 0,85 zł/km; postój: 0,15 zł/min lub 0,02 zł/min w zależności od pory dnia

Zakres terytorialny: samochody z grupy Cargo/Mini Cargo mogą przemieszczać się pomiędzy strefami wyznaczonym w następujących miastach: Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Katowice, Kraków, Łódź, Lublin, Poznań, Radom, Rzeszów, Szczecin, Toruń, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, Olsztyn

Strona internetowa Panek CarSharing

Usługa Traficar pozwala na wynajęcie:

– Dacia Dokker
– Renault Kangoo Z.E.
Koszty: w podstawowym pakiecie jazda: opłata startowa 2,99 zł oraz 0,69 zł/min i 1,70 zł/km; postój: 0,15 zł/min lub 0,01 zł/min w zależności od pory dnia

– Renault Master
Koszty: w podstawowym pakiecie jazda: opłata startowa 2,99 zł oraz 0,69 zł/min i 2,40 zł/km; postój: 0,15 zł/min lub 0,01 zł/min w zależności od pory dnia
Zakres terytorialny: Kraków, Poznań, Śląsk, Trójmiasto, Warszawa i Wrocław – domyślnie samochody odbiera się i zdaje na specjalnych parkingach pod sklepami, zaparkowanie poza tą strefą, w tzw. strefie żółtej kosztuje dodatkowe 49 zł (taki zwrot jest możliwy tylko w obrębie miasta, w którym pojazd został wynajęty).

Strona internetowa Traficar

Usługa CityBus pozwala na wynajęcie:

– Renault Master
Koszty: w podstawowym pakiecie jazda: 0,79 zł/min i 0,79 zł/km; postój: 0,39 zł/min
Zakres terytorialny: Bytom, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Rybnik, Tychy, Zabrze

Strona internetowa CityBus

Usługa WoziBus pozwala na wynajęcie:

– Fiat Ducato Cargo
– Toyota ProAce Cargo
Koszty: w podstawowym pakiecie jazda: 0,75 zł/min i 0,75 zł/km; postój: 0,50 zł/min
Zakres terytorialny: Częstochowa, Kraków, Śląsk

Strona internetowa WoziBus

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here