Dziennikarze z Turcji porównali dwie wersje Citroena C5 Aircross – benzynową i wysokoprężną. Która okazała się lepsza? Sprawdźcie w naszym artykule.

Citroen C5 Aircross zadebiutował w Europie pod koniec 2018 roku, a obecnie w jego gamie znajdziemy dwie jednostki benzynowe, dwa silniki wysokoprężne oraz wariant hybrydowy typu plug-in. Redaktorzy tureckiej odsłony portalu Motor1 postanowili sprawdzić, czy w wyścigu po prostej na dystansie 1000 metrów szybszy będzie turbodiesel czy „benzyniak”.

Niebieski egzemplarz ma pod maską benzynowy silnik 1.6 PureTech, rozwijający 180 KM i 250 Nm. Według danych fabrycznych C5 Aircross w tej konfiguracji (z seryjną 8-biegową automatyczną skrzynią) osiąga „setkę” w 8,2 s, a na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego potrzebuje 29,1 s. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) wynosi 7,3-7,5 l/100 km.

Szarego SUV-a napędza wysokoprężna jednostka 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i 300 Nm, także sprzężona z 8-biegowym „automatem” (w standardzie 6-biegowa manualna skrzynia). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tej wersji 10,6 s, a 1000 metrów ze startu zatrzymanego przejeżdża w 32,3 s. Diesel gorsze osiągi rekompensuje niższym zużyciem paliwa – średnio 5,3-5,5 l/100 km.

Jak widać z powyższych danych „na papierze” ten pojedynek jest już rozstrzygnięty. Ale czy tak okaże się w praktyce? Przekonajcie się, oglądając poniższy filmik:

Zachęcamy także do przeczytania naszego testu:

Citroen C5 Aircross BlueHDi 180 Shine – test

Źródło: Motor1

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 3.8]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here