NowościRozrywkaIle kosztował nowy Citroen BX w 1990 roku?

Ile kosztował nowy Citroen BX w 1990 roku?

Dziś Citroen BX jest już rzadkim widokiem na polskich drogach, a ceny tego modelu rosną. Sprawdź, ile trzeba było zapłacić za niego w 1990 roku.

Citroen BX został oficjalnie pokazany w 1982 roku. Samochód ten został wyposażony w stanowiące znak rozpoznawczy marki zawieszenie hydropneumatyczne, a za projekt nadwozia odpowiadał Marcello Gandini ze studia Bertone. Początkowo opisywany model był dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowy liftback, dopiero w 1985 roku ofertę wzbogaciło kombi. Zaledwie rok później BX doczekał się liftingu, a jego produkcję ostatecznie zakończono w 1994 roku. Łącznie fabrykę opuściło 2 337 016 egzemplarzy tego francuskiego auta, z czego 2 135 332 sztuk w wersji liftback i zaledwie 186 827 sztuk kombi.

Citroen BX - tył

Citroen BX – wymiary, pojemność bagażnika

Citroen BX mierzy 424 cm długości, 168 cm szerokości i 136 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 445 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1455 l.

Citroen BX - bagażnik

Citroen BX Break mierzy 440 cm długości, 168 cm szerokości i 142 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 510 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1805 l.

Citroen BX – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

W 1990 roku gama silnikowa Citroena BX obejmowała 5 jednostek benzynowych i 2 wysokoprężne.

Silniki benzynowe:

  • 14 TGE Kat. (R4, 1361 cm3; 75 KM, 109 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,8 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,8 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,2 l/100 km
  • 16 TGI Kat. (R4, 1580 cm3; 88 KM, 128 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,5 s, prędkość maksymalna: 174 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,0 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,6 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,7 l/100 km
  • 19 TZI Kat. (R4, 1905 cm3; 109 KM, 162 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s, prędkość maksymalna: 189 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,7 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 10,7 l/100 km
  • 19 GTI Kat. (R4, 1905 cm3; 120 KM, 153 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,7 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 11,4 l/100 km
  • 19 GTI 16V Kat. (R4, 1905 cm3; 147 KM, 166 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 215 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,6 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 12,0 l/100 km
Citroen BX - silnik
Silnik benzynowy 1,6 l

Silniki wysokoprężne:

  • 19 TZD (R4, 1905 cm3; 71 KM, 123 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 16,3 s, prędkość maksymalna: 165 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 4,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,1 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 6,5 l/100 km
  • 17 TZD Turbo (R4, 1768 cm3; 90 KM, 182 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 4,5 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,3 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 6,9 l/100 km

Citroen BX – cena

Poniżej prezentujemy cennik Citroena BX na rok 1990. Kwoty są podane w markach niemieckich oraz złotówkach (przeliczone po kursie NBP z 2 lipca 1990 roku). Warto dodać, że w tym samym czasie przeciętne wynagrodzenie w Polsce wynosiło 1 029 637 zł miesięcznie.

Ceny poszczególnych wersji silnikowych (bez podatku i cła):

  • Citroen BX 14 TGE Classic – 20 390 DM / 115,6 mln zł
  • Citroen BX 16 TGI Classic – 22 400 DM / 126,9 mln zł
  • Citroen BX 19 TGD Classic – 24 190 DM / 137,1 mln zł
  • Citroen BX 14 TGE Tecnic – 21 190 DM / 120,1 mln zł
  • Citroen BX 16 TGI Tecnic – 25 460 DM / 144,3 mln zł
  • Citroen BX 19 TZI Tecnic – 26 450 DM / 149,9 mln zł
  • Citroen BX 19 TZD Tecnic – 27 250 DM / 154,4 mln zł
  • Citroen BX 19 TZD Automatic Tecnic – 28 580 DM / 162 mln zł
  • Citroen BX 17 TZD Turbo Tecnic – 29 600 DM / 167,7 mln zł
  • Citroen BX 19 GTI – 28 690 DM / 162,6 mln zł
  • Citroen BX 19 GTI 4WD – 36 795 DM / 208,5 mln zł
  • Citroen BX 19 GTI 16V – 35 390 DM / 200,6 mln zł
  • Citroen BX Break 16 TGI Classic – 24 435 DM / 138,5 mln zł
  • Citroen BX Break 19 TGD Classic – 25 850 DM / 146,5 mln zł
  • Citroen BX Break 19 TZI Tecnic – 28 900 DM / 163,8 mln zł
  • Citroen BX Break 19 TZI 4WD Tecnic – 36 490 DM / 206,8 mln zł
  • Citroen BX Break 17 TZD Turbo Tecnic – 31 270 DM / 177,2 mln zł

Źródło: Samochody Świata 1991

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

  1. Tak sobie myślę że w latach 90 jak pracowałem w Niemczech zarabiałem około 3000 marek miesięcznie co prawda praca była sezonowa i u Bauera ale na budowach zarabiali jeszcze raz tyle Ile teraz trzeba pracować na podobny nowy samochód..

  2. a ja myślę że kiedyś taksówkarze kupowali nowe auta w polmo-zbytach czy to polonezy czy duże fiaty – ale nowe spod igły a czy dzisiaj taksówkarz kupi nowe auto z salonu do pracy ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji