Najnowsze BMW serii 5 doczekało się w końcu praktyczniejszej wersji nadwoziowej. Jej rynkowy debiut nastąpi za kilka miesięcy. Dowiedz się więcej o tym aucie.
W maju zeszłego roku zaprezentowano ósmą generację BMW serii 5 z nadwoziem sedan (oznaczenie producenta: G60), a dziś cały świat poznał wersję kombi tego modelu, czyli zgodnie z nomenklaturą bawarskiej marki – Touring (G61). Premierę tego auta trudno uznać za zaskakującą, aczkolwiek jest ona bez wątpienia warta odnotowania. Oto najważniejsze informacje na temat BMW serii 5 Touring w najnowszym wydaniu.
BMW serii 5 Touring (2024) – nadwozie, wymiary
Nowe BMW serii 5 Touring (G61) mierzy 506,0 cm długości, 190,0 cm szerokości i 151,5 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi 299,5 cm. Opisywany model jest zatem o 9,7 cm dłuższy, o 3,2 cm szerszy i o 1,7 cm wyższy od swojego poprzednika, a ponadto ma o 2,0 cm większy rozstaw osi. Pod względem stylistyki przedstawiona dziś seria 5 Touring nie różni się za bardzo od sedana, oczywiście poza inaczej zaprojektowaną tylną częścią nadwozia. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że kombi wygląda lepiej i ma bardziej spójną, zgrabniejszą sylwetkę.
BMW serii 5 Touring (2024) – wnętrze, bagażnik
Zgodnie z tym, co można oczekiwać po zwiększonych wymiarach zewnętrznych, nowe BMW serii 5 Touring oferuje więcej przestrzeni w kabinie. Jak zapewnia producenta, osoby podróżujące tym autem mogą liczyć na zauważalnie większą swobodę ruchu nóg, ramion i łokci (zwłaszcza na tylnej kanapie), a do tego zadbano o poprawę komfortu akustycznego względem poprzedniej odsłony modelu. Warto dodać, że standardem są sportowe fotele oraz wegańskie materiały wykończeniowe.
Deska rozdzielcza jest taka sama jak w sedanie, co oznacza, że seryjnie otrzymujemy w pełni cyfrowy kokpit z dwoma wyświetlaczami – 12,3-calowym zestawem wskaźników oraz 14,9-calowym ekranem centralnym. Pokładowe multimedia działają pod kontrolą BMW Operating System 8.5, dzięki czemu użytkownik ma m.in. dostęp do rozbudowanych usług cyfrowych, w tym serwisu YouTube oraz możliwość grania w gry za pośrednictwem platformy AirConsole.
Niezależnie od wybranej wersji silnikowej bazowa pojemność bagażnika wynosi 570 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1700 l. Dostęp do kufra ułatwiają szerszy otwór i niska krawędź załadunku, a funkcjonalność podnoszą dostępna w standardzie elektrycznie sterowana tylna klapa oraz funkcja zdalnego odblokowywania oparcia tylnej kanapy (dzielonej w proporcji 40:20:40) z poziomu bagażnika.
BMW serii 5 Touring (2024) – silniki
W gamie silnikowej nowej serii 5 Touring po raz pierwszy znajdziemy wersje z napędem elektrycznym, ale przynajmniej na razie próżno szukać w niej jednostek benzynowych. Silniki spalinowe są bowiem aktualnie reprezentowane wyłącznie przez turbodiesle z układem mild hybrid oraz hybrydy plug-in.
W momencie wprowadzenia na rynek paleta dostępnych jednostek napędowych będzie prezentowała się następująco:
- 520d Touring (2.0 R4; 197 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,9 l/100 km
- 520d xDrive Touring (2.0 R4; 197 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,2 l/100 km
- i5 eDrive40 Touring (340 KM, 430 Nm) z akumulatorem o pojemności 81,2 kWh netto i tylnym napędem, zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 16,5-19,3 kWh/100 km, zasięg elektryczny w cyklu WLTP: 483-560 km
- i5 M60 xDrive Touring (601 KM, 820 Nm) z akumulatorem o pojemności 81,2 kWh netto i napędem na wszystkie koła, zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 18,3-20,8 kWh/100 km, zasięg elektryczny w cyklu WLTP: 445-506 km
Ponadto latem tego roku do oferty dołączą 540d xDrive Touring (średnie zużycie paliwa: 5,8-6,6 l/100 km), 530e Touring (średnie zużycie paliwa: 0,7-0,9 l/100 km) oraz 530e xDrive Touring (średnie zużycie paliwa: 0,8-1,1 l/100 km).
BMW serii 5 Touring (2024) – cena
Koncern z Monachium poinformował, że nowa seria 5 Touring we wszystkich wersjach silnikowych będzie produkowana w zakładach BMW Group w Dingolfing. Rynkowy debiut tego modelu w Niemczech i wielu innych krajach europejskich (czyli zapewne także w Polsce) oraz w Japonii zaplanowano na maj 2024 roku.
Ceny na razie pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę, ile trzeba obecnie zapłacić za sedana, można przyjąć, że BMW serii 5 Touring z silnikiem Diesla będzie kosztowało wyjściowo ok. 285 000 zł, natomiast elektryczne BMW i5 Touring w bazowej odmianie – ok. 360 000 zł.
Zachęcamy również do zapoznania się ze szczegółowym cennikiem dotychczasowego modelu: