Siódma generacja BMW serii 5 (G30) trafiła do produkcji w 2017 roku. Do wyboru są dwie wersje nadwoziowe (sedan i kombi). Pod maską znajdziemy turbodoładowane silniki benzynowe (184-600 KM), turbodiesle (190-400 KM) oraz hybrydę (tylko w sedanie). Napęd jest przekazywany na tylną lub obie osie za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. 6-biegowy „manual” jest dostępny wyłącznie w bazowej wersji 520d z tylnym napędem.
Długość/szerokość/wysokość: 494-497/187-190/147-150 cm
Rozstaw osi: 298 cm
Średnica zawracania: 12,1-12,6 m
Pojemność bagażnika: sed 410-530 l, kmb 570-1700 l
Pojemność zbiornika paliwa: 46-68 l
Ładowność: 585-745 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
520i | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 184 KM | 290 Nm | A8/tylny | 7,8 s | 235 km/h | 5,4 l/100 km |
530i | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 252 KM | 350 Nm | A8/tylny | 6,2 s | 250 km/h | 5,5 l/100 km |
530i xDrive | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 252 KM | 350 Nm | A8/4x4 | 6,0 s | 250 km/h | 6,0 l/100 km |
540i | TB, R6, 24V | 2998 cm³ | 340 KM | 450 Nm | A8/4x4 | 5,1 s | 250 km/h | 6,5 l/100 km |
540i xDrive | TB, R6, 24V | 2998 cm³ | 340 KM | 450 Nm | A8/4x4 | 4,8 s | 250 km/h | 6,9 l/100 km |
M550i xDrive | TB, V8, 32V | 4395 cm³ | 462 KM | 650 Nm | A8/4x4 | 4,0 s | 250 km/h | 8,9 l/100 km |
M5 | TB, V8, 32V | 4395 cm³ | 600 KM | 750 Nm | A8/4x4 | 3,4 s | 250 km/h | 10,5 l/100 km |
530e iPerformance | HB P-l, R4, 16V | 1998 cm³ | 252 KM | 290 Nm | A8/tylny | 6,2 s | 235 km/h | 1,9 l/100 km |
520d | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | M6/tylny | 7,7 s | 238 km/h | 4,2 l/100 km |
520d Steptronic | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/tylny | 7,5 s | 235 km/h | 4,1 l/100 km |
520d Efficient Dynamics | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/tylny | 7,5 s | 235 km/h | 3,9 l/100 km |
520d xDrive | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/4x4 | 7,6 s | 232 km/h | 4,5 l/100 km |
525d | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 231 KM | 500 Nm | A8/tylny | 6,6 s | 250 km/h | 4,4 l/100 km |
530d | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/tylny | 5,7 s | 250 km/h | 4,5 l/100 km |
530d xDrive | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/4x4 | 5,4 s | 250 km/h | 5,0 l/100 km |
540d xDrive | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 320 KM | 680 Nm | A8/4x4 | 4,7 s | 250 km/h | 5,2 l/100 km |
M550d xDrive | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 400 KM | 760 Nm | A8/4x4 | 4,4 s | 250 km/h | 5,9 l/100 km |
520i Steptronic Touring | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 184 KM | 290 Nm | A8/tylny | 8,2 s | 225 km/h | 5,8 l/100 km |
530i Steptronic Touring | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 252 KM | 350 Nm | A8/tylny | 6,5 s | 250 km/h | 3,8 l/100 km |
530i xDrive Steptronic Touring | TB, R4, 16V | 1998 cm³ | 252 KM | 350 Nm | A8/4x4 | 6,3 s | 250 km/h | 6,5 l/100 km |
540i Steptronic Touring | TB, R6, 24V | 2998 cm³ | 340 KM | 450 Nm | A8/4x4 | 5,1 s | 250 km/h | 7,3 l/100 km |
520d Touring | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | M6/tylny | 8,0 s | 230 km/h | 4,5 l/100 km |
520d Steptronic Touring | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/tylny | 7,8 s | 225 km/h | 4,3 l/100 km |
520d xDrive Steptronic Touring | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 190 KM | 400 Nm | A8/4x4 | 7,9 s | 222 km/h | 4,9 l/100 km |
525d Steptronic Touring | TD, R4, 16V | 1995 cm³ | 231 KM | 500 Nm | A8/tylny | 6,8 s | 245 km/h | 4,7 l/100 km |
530d Steptronic Touring | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/tylny | 5,8 s | 250 km/h | 3,7 l/100 km |
530d Steptronic Touring | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/4x4 | 5,6 s | 250 km/h | 5,3 l/100 km |
540d xDrive Steptronic Touring | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 320 KM | 680 Nm | A8/4x4 | 4,9 s | 250 km/h | 5,5 l/100 km |
M550d xDrive Touring | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 400 KM | 760 Nm | A8/4x4 | 4,6 s | 250 km/h | 6,4 l/100 km |