BMW iX (I20) to flagowy SUV z napędem elektrycznym w gamie tej marki. Ceny tego modelu zaczynają się od 378 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
BMW iX (oznaczenie producenta: I20) zostało oficjalnie przedstawione w listopadzie 2020 roku i jest największym SUV-em z napędem elektrycznym w ofercie tego bawarskiego producenta. Opisywany model wyróżnia się stosunkowo niskim (jak na swoje gabaryty) współczynnikiem oporu powietrza Cx wynoszącym zaledwie 0,25, a jego wnętrze w dużym stopniu zostało wykończone materiałami naturalnymi oraz pochodzącymi z recyklingu. Klienci mają do wyboru trzy wersje silnikowe – xDrive40 (326 KM), xDrive50 (523 KM) oraz M60 (540 KM).
BMW iX (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
BMW iX mierzy 495,3 cm długości, 196,7 cm szerokości (223,0 cm z lusterkami) i 169,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 300,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 500 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1750 l.
BMW iX (2022) – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg
BMW iX jest dostępne w trzech wersjach silnikowych. Wszystkie mają napęd na cztery koła.
Napęd elektryczny:
- xDrive40 (326 KM, 630 Nm) z akumulatorem o pojemności 71 kWh i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie energii: 19,4-21,2 kWh/100 km, zasięg: do 425 km
- xDrive50 (523 KM, 765 Nm) z akumulatorem o pojemności 105,2 kWh i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie energii: 19,8-21,4 kWh/100 km, zasięg: do 630 km
- M60 (540 KM, 1015 Nm) z akumulatorem o pojemności 105,2 kWh i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie energii: 21,8-24,5 kWh/100 km, zasięg: do 563 km

Nowe BMW iX (2022) – wyposażenie i ceny
Na liście wyposażenia standardowego BMW iX znajdziemy m.in.:
- 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Aero Bicolor 3D (dla wersji M60)
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Aero (dla pozostałych wersji silnikowych)
- Śruby zabezpieczające
- Zestaw naprawczy do opon
- Zawieszenie pneumatyczne obu osi (dla wersji xDrive50 oraz M60)
- Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną (dla wersji xDrive50 oraz M60)
- 2-strefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami tylnymi (4-strefowa klimatyzacja automatyczna dla wersji M60)
- Ochrona pieszych – symulacja odgłosu silnika na napędzie elektrycznym
- Active Guard
- Active Protection
- Połączenie alarmowe
- System monitorowania ciśnienia opon
- Asystent parkowania obejmujący Active Park Distance Control i kamerę cofania
- Asystent świateł drogowych
- Reflektory diodowe i diodowe lampy tylne (światła laserowe BMW i diodowe lampy tylne dla wersji M60)
- Wystrój wnętrza Atelier Black
- Podsufitka w kolorze antracytowym (dla wersji M60)
- Elektrycznie regulowane fotele przednie
- Ogrzewanie foteli przednich
- Wielofunkcyjne fotele przednie z funkcją masażu w oparciu fotela kierowcy (dla wersji M60)
- Aktywna wentylacja foteli przednich (dla wersji M60)
- Pakiet ogrzewania komfortowego z ogrzewaniem kierownicy, ogrzewaniem foteli przednich i tylnych, ogrzewaniem podłokietnika o ogrzewaniem powierzchni w drzwiach i na desce rozdzielczej (dla wersji M60)
- Siatka oddzielająca bagażnik
- Interfejs ładowania bezprzewodowego
- BMW My Modes: PERSONAL, SPORT, EFFICIENT
- BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym ekranem BMW
- System operacyjny BMW 8 z nawigacją
- Radio cyfrowe DAB+
- Zestaw Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (dla wersji M60)
- Ładowanie AC (11 kW)
- Pompa ciepła dla zwiększenia wydajności i wstępnego przygotowania akumulatora i wnętrza
- Zarządzanie temperaturą akumulatora w celu zoptymalizowanego szybkiego ładowania prądem stałym
Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- BMW iX xDrive40 – od 378 300 zł
- BMW iX xDrive50 – od 480 700 zł
- BMW iX M60 – od 574 900 zł
Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów , natomiast akumulator trakcyjny podlega dodatkowo 8-letniej gwarancji z limitem 160 000 km.
Za darmo bym bamberki nie wzioł
Już nie mogę się doczekać premiery. Upatrzyłem sobie to cudeńko na mój pierwszy pojazd elektryczny
Fantastyczny samochód. Cieszy mnie, że BMW weszło do rywalizacji elektrowozów. Z pośród niemieckich Marek w tej chwili tylko BMW jest warte uwagi pośród aut do jazdy na co dzień. Etrona nawet sami sprzedawcy audi odradzają. Mercedes katastrofa nożna namiot rozbić pod serwisem. Ja kupiłem Ix3 i ix doczekać się ich nie mogę.
01.12 21r odebrałem autko zajebiste .