370Z to ostatnie tylnonapędowe coupe, jakie znalazło się w europejskiej gamie Nissana. Czy warto zainteresować się tym autem na rynku wtórnym? Przekonaj się, co o używanym Nissanie 370Z sądzą jego właściciele.
Nissan 370Z został pokazany publicznie na Los Angeles Auto Show w listopadzie 2008 roku. Zanim jednak pierwsze egzemplarze pojawiły się na drogach, opisywanym modelem można było się przejechać… w grze Need For Speed: Undercover. Podczas New York International Auto Show w kwietniu 2009 roku zaprezentowano wersję z otwartym nadwoziem, a w 2013 roku zadebiutowała najmocniejsza odmiana Nismo. Na naszym rynku 370Z był oferowany do 2020 roku, a wraz z nim zakończyła się era tylnonapędowych Nissanów w Europie. Sprawdź, co należy wiedzieć o tym samochodzie i poznaj opinie użytkowników na jego temat.
Używany Nissan 370Z – wymiary, nadwozie
Nissan 370Z mierzy 425,0 cm długości (441,0 cm w wersji Nismo), 184,5 cm szerokości (187,0 cm w wersji Nismo) i 131,0 cm wysokości (132,5 cm w wersji Roadster), a odległość między osiami to 255,0 cm. Od strony wizualnej przypomina swojego poprzednika, czyli Nissana 350Z (zbliżona sylwetka, podobne klamki drzwi), jednak w porównaniu z nim prezentowane auto jest krótsze i ma mniejszy rozstaw osi, zwiększono za to szerokość nadwozia i rozstaw kół.
Znakiem rozpoznawczym 370Z są m.in. światła w kształcie bumerangów (ten sam motyw powtórzono później w Juke’u) oraz dwie duże końcówki wydechu. Najistotniejszą modernizację standardowego modelu przeprowadzono w 2012 roku – wówczas w przednim zderzaku pojawiły się pionowe światła do jazdy dziennej. Wariant Nismo odświeżono dopiero w 2014 roku. W jego przypadku światła dzienne zostały zamontowane poziomo.
Używany Nissan 370Z – wnętrze, bagażnik
Nissan 370Z jest autem dwuosobowym, a ilość miejsca w kabinie należy uznać za wystarczającą jak na samochód sportowy. Względem wcześniejszego modelu wyraźnie poprawiła się jakość wykończenia wnętrza. Plastiki są przyjemne w dotyku, a część kokpitu została obszyta tapicerką. Seryjnie 370Z był wyposażony w prosty radioodtwarzacz, ale opcjonalnie można było zamówić system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją i twardym dyskiem do przechowywania muzyki.
W wersji coupe pokrywa bagażnika otwiera się razem z tylną szybą, zapewniając dobry dostęp do 235-litrowego kufra. Jego funkcjonalność pozostawia jednak sporo do życzenia – jest niski i ma mało regularny kształt, przez co na wyjazd lepiej pakować się w miękkie torby niż walizki. Pojemność bagażnika w 370Z ze składanym dachem wynosi 140 litrów, a sam otwór załadunkowy jest niewielki.
Używany Nissan 370Z – silniki
W przypadku opisywanego modelu nie ma dylematu, który silnik wybrać, ponieważ dostępny był tylko jeden. 3,7-litrowe V6 o oznaczeniu VQ37VHR wywodzi się z jednostki montowanej w poprzedniku. Początkowo ten wolnossący motor rozwijał 331 KM i 366 Nm, ale już w 2010 roku wprowadzono modyfikacje dostosowujące go do wymogów normy Euro 5, co nieznacznie obniżyło moc i moment obrotowy, odpowiednio do 328 KM i 363 Nm. Silnik napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowego automatu. Auto z tą pierwszą przekładnią oferuje lepsze osiągi, a z drugą – niższe spalanie. Topowa wersja Nismo została wzmocniona do 344 KM i 371 Nm. Była dostępna wyłącznie jako coupe z ręczną skrzynią.
Używany Nissan 370Z – opinie użytkowników
Zalety
„370Z to piękne auto, mimo kilku lat na karku wciąż przyciąga spojrzenia”
„Silnik ma wielki potencjał i niesamowicie brzmi, jednym słowem cudo”
„Samochód świetnie sprawuje się w zakrętach i jedzie dokładnie tak jak chce kierowca”
„Bezkonkurencyjna cena, bezawaryjność i ogromne możliwości tuningowe”
Wady
„Wysokie zużycie paliwa, producent zaleca stosowanie tylko Pb98”
„Słabe wyciszenie kabiny, w czasie jazdy oprócz silnika wyraźnie słychać też szum opon”
„Sztywne zawieszenie i niski prześwit sprawiają, że jazda po nierównej drodze jest mało komfortowa”
„Kiepska widoczność do tyłu, choć w sportowym aucie po prostu trzeba się z tym liczyć”
Używany Nissan 370Z – awaryjność, typowe usterki
Opisywany model posiada kilka typowych bolączek. Użytkownicy narzekają na niską jakość powłoki lakierniczej, która jest podatna na uszkodzenia i zarysowania. Kłopoty potrafi sprawiać pokładowa elektronika, a silniki miewają problem z nadmiernym zużyciem oleju. Do tego należy uważać na samochody importowane z USA (wypadkowa przeszłość). Najlepiej poszukać auta, które było regularnie serwisowane i uniknęło ostrej eksploatacji.
Używany Nissan 370Z – gdzie jest nr VIN?
Numer nadwozia został wybity na przegrodzie czołowej od strony komory silnika. Dodatkowo VIN jest umieszczony również na tabliczce widocznej w okienku w lewym dolnym rogu przedniej szyby.
Używany Nissan 370Z – sytuacja rynkowa, ceny
W czasach, gdy Nissan 370Z był oferowany w salonach, na zakup nowego egzemplarza wystarczyło mniej niż 200 000 zł. A jak obecnie kształtują się ceny tego modelu na rynku wtórnym? W momencie publikacji artykułu można było znaleźć 21 ogłoszeń na OtoMoto, a rozpiętość cenowa wynosiła od 38 000 zł do 140 000 zł. Najtańsze oferty dotyczyły aut uszkodzonych, przeważnie pochodzących z aukcji firm ubezpieczeniowych z USA. Samochody sprawne i zarejestrowane w Polsce kosztowały między 75 000 zł a 85 000 zł, natomiast najmocniejsze odmiany Nismo wyceniano na ponad 100 000 zł.
Używany Nissan 370Z – podsumowanie
W chwili rynkowego debiutu Nissan 370Z był uważany za niemal idealny samochód sportowy, bowiem w korzystnej cenie oferował mocny silnik, sporą przyjemność z jazdy i bogate wyposażenie. Z perspektywy czasu można napisać, że ten model dobrze się starzeje, a przy tym nadal kultywuje tradycję japońskiej niezawodności – użytkownicy skarżą się głównie na drobiazgi. Zadbane egzemplarze (zwłaszcza Nismo i wersje specjalne) mają potencjał kolekcjonerski.
Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych samochodach marzeń:
Używany Nissan 350Z (2002-2009) – opinie, typowe usterki
Używany Dodge Challenger (2008-2023) – opinie, typowe usterki
Używana Ford Mustang VI (2014-2023) – opinie, typowe usterki
Dł./szer./wys. | 425/185/131 cm |
Rozstaw osi | 255 cm |
Pojemność bagażnika | cpe 235 l, cab 140 l |
Silnik | 3.7 V6 | 3.7 V6 Aut. | Nismo |
---|---|---|---|
Pojemność | 3696 cm³ | 3696 cm³ | 3696 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB |
Maks. moc | 328 KM | 328 KM | 344 KM |
Maks. moment | 363 Nm | 363 Nm | 371 Nm |
0-100 km/h | 5,3 s | 5,6 s | 5,2 s |
Prędkość maks. | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Śr. spalanie | 10,6 l/100 km | 10,4 l/100 km | 10,6 l/100 km |