UżywaneOpinieUżywane Suzuki Baleno II (2015-2019) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Suzuki Baleno II (2015-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Z jednej strony to prosty, niedrogi i nierzucający się w oczy miejski przedstawiciel segmentu B, z drugiej zaś wybór nieoczywisty i dający poczucie jazdy samochodem nietypowym. Jakie są opinie o Suzuki Baleno II i czy warto go kupić?

Suzuki dość niejasno podchodzi do poszczególnych generacji swoich modeli. Niektórzy uważają, że opisywany model to III generacja, choć w latach 1998-2002 oferowana była mocno odświeżona wersja pierwszej generacji. Trochę to zagmatwane, ale zostańmy przy tym, że nasz bohater to tak naprawdę druga pełnoprawna generacja, na którą trzeba było długo czekać i która doczekała się już dwóch liftingów, z czego ten drugi bardzo mocno wpłynął na stylistykę. Szkoda, że auto było oferowane na naszym runku z przerwami i obecnie, mimo drugiego liftingu, nie figuruje już w ofercie japońskiego producenta (wycofano go w 2019 roku). Swoją drogą „Baleno” to włoskie słowo oznaczające „błysk” lub „błyskawicę” – niekoniecznie te słowa przychodzą na myśl, gdy patrzy się na ten dość konserwatywnie stylizowany mały samochód. A może producent miał na myśli szybkie jak błyskawica pojawianie się i znikanie z oferty? Tak czy inaczej to dość ciekawe auto, bardzo niedoceniane, ale głównie ze względu na fakt, że tych aut jest bardzo mało, a ofert na rynku wtórnym jest jak na lekarstwo. Szkoda, bo Suzuki zawsze oferowało coś ciekawego, nieoczywistego, ale nigdy nie dało nam szansy, aby w pełni to docenić.

Suzuki Baleno II - bok
Nieco bardziej obłe i łagodne kształty, ale podobieństw do modelu Swift jest dość sporo.

Używane Suzuki Baleno II – wymiary, nadwozie

Spoglądając na Suzuki Baleno II możemy doszukiwać się podobieństw do modelu Swift. Zresztą całkiem słusznie, bowiem można odnieść wrażenie, że ktoś mocno wygładził kształty wspomnianego Swifta, dodał nieco więcej chromu i delikatnych linii, a całość przyozdobił kilkoma ładnymi dodatkami stylistycznymi. Nie jest to oczywiście samochód rzucający się w oczy, ale w odpowiedniej konfiguracji np. z ciemnoniebieskim lakierem i szarymi felgami z lekkich stopów, po prostu cieszy oko i na pewno nie można powiedzieć, że jest to auto przeciętne. Wspomniane dodatki chromowane mocno podnoszą walory estetyczne auta i trzeba przyznać, że bez nich byłoby trochę pusto. Z przodu mamy ładny, subtelny grill z chromowaną poprzeczką w dolnej części, która wizualnie koresponduje z wypełnieniem kloszy lamp. Nie ma tutaj elementów LED – to w końcu dość budżetowe auto – ale styliści starali się zatuszować oszczędności. W tylnej części również znajdziemy szeroką chromowaną listwę na klapie, która swoją drogą wydaje się bardzo mała, przez co próg załadunku jest bardzo wysoko. Nie jest to jednak auto, które ma zaskakiwać funkcjonalnością, ale zwinnością w mieście, a z tym jest nieźle. Baleno II mierzy 3995 mm długości, 1745 mm szerokości oraz 1470 mm wysokości. Rozstaw osi to 2520 mm.

Suzuki Baleno II - przód
Również z przodu widzimy nawiązania do Swifta, choć w Baleno elementów sportowych po prostu nie ma.

Używane Suzuki Baleno II – wnętrze, bagażnik

We wnętrzu jest podobnie. Co prawda ogólna forma jest raczej przeciętna, ale styliści starali się w dość prosty i niedrogi sposób urozmaicić wszechobecną prostotę i niedrogie materiały. Mamy więc wstawki z jasnego tworzywa i dość liczne finezyjne kształty m.in. w części centralnej, w postaci nietypowych nawiewów itp. Nie ma tego niewiele, ale skutecznie rozjaśniają dość ponure wnętrze. Dobór materiałów jest przeciętny i niemal wszędzie znajdziemy twardy plastik, tapicerka również jest szarobura i oczywiście materiałowa, ale powiewu nowoczesności nadaje spory ekran centralny z ciekawym panelem klimatyzacji niżej. Przed oczami kierowcy widnieją ładne, analogowe zegary z niebieskim wykończeniem.

Suzuki Baleno II - deska rozdzielcza
Nie jest to włoska stylistyka, ale we wnętrzu Baleno II jest dość przyjemnie i estetycznie.

Z tyłu dość komfortowo, oczywiście jak na segment B, zasiądą dwie dorosłe osoby. Pasażer w środku zbyt długo nie wytrzyma – niewiele miejsca oraz zauważalny tunel środkowy, ale na krótkim dystansie nikt nie powinien narzekać. Bagażnik jest przyzwoity, ma podwójną podłogę z możliwością podstawowej regulacji, a pod najniższym panelem znalazło się miejsce na koło dojazdowe. Co prawda po złożeniu oparcia kanapy nie mamy zupełnie płaskiej podłogi, ale nie ma wysokiego uskoku co zdecydowanie ułatwia rozmieszczenie bagażu. Niestety brakuje praktycznych haczyków, siatek itp. Pojemność bagażnika to odpowiednio 355 oraz 1085 litrów po złożeniu oparć.

Używane Suzuki Baleno II – silniki

Jak to w Suzuki, wybór jednostek napędowych jest mocno ograniczony. W zasadzie mamy dwa silniki benzynowe, z czego jeden jest dostępny w wersji konwencjonalnej oraz z instalacją miękkiej hybrydy o nazwie SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Zacznijmy jednak od silnika 1.0 BoosterJet o mocy 110 KM z momentem obrotowym 170 Nm. To litrowa turbodoładowana jednostka trzycylindrowa, która całkiem nieźle radzi sobie z tym autem i daje przyzwoitą dynamikę, która może nawet dać nieco frajdy z jazdy. Osiągi na papierze nie wyglądają zaskakująco – 11,4 sekundy do setki – ale w mieście potrzeba niewiele więcej do sprawnej jazdy. Alternatywą jest silnik 1.2 DualJet o mocy 90 KM i momencie obrotowym 120 Nm. To wolnossący silnik czterocylindrowy, który w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną rozpędza Baleno II od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy. Tutaj wrażenia z jazdy są nieco inne przez silnik wolnossący, który trzeba kręcić nieco wyżej, ale i tak spalanie jest przyzwoite – około 4 l/100 km.

Suzuki Baleno II - silnik
Jednostka 1.2 DualJet występuje również z instalacją miękkiej hybrydy SHVS, która wspomaga m.in. pracę systemu Start/Stop.

Używane Suzuki Baleno II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Skromna, ale miła dla oka stylistyka w odpowiedniej konfiguracji”.

„Dość przestronne wnętrze”.

„Spory i całkiem ustawny bagażnik”.

„Oszczędne jednostki napędowe w tym miękka hybryda SHVS”.

 Wady 

„Raczej przeciętne wykończenie wnętrza”.

„Tylko dwa silniki do wyboru”.

„Kiepskie wyposażenie w porównaniu do konkurentów”.

„Brak tradycyjnej skrzyni automatycznej”.

Używane Suzuki Baleno II – awaryjność, typowe usterki

Ze względu na fakt, że jest to dość budżetowe auto miejskie, warto dokładnie sprawdzić, czy karoseria nie posiada wgnieceń, rys czy nieudolnych napraw lakierniczych, które z biegiem czasu mogą zmienić się w ogniska rdzy. Wnętrze nie jest specjalnie trwałe, więc warto zwrócić uwagę na plastiki, czy wszystkie elementy działają, czy nie ma luzów etc. Z dość powszechnych problemów warto wspomnieć o problemach z ładowaniem akumulatora. Z powodu nieprawidłowego oprogramowania w module sterującym silnika, lampka Start/Stop może migać, a system Start/Stop – przestać działać. Jeżeli samochód będzie prowadzony w sposób ciągły w tym stanie, akumulator kwasowo-ołowiowy nie będzie ładowany. W najgorszym przypadku istnieje możliwość, że silnik zgaśnie i nie uruchomi się ponownie z powodu niskiego napięcia akumulatora. Oprócz tego ze względu na brak wytrzymałości zintegrowanego generatora rozrusznika (ISG) w wersjach z miękką hybrydą (SHVS), pasek rozrządu może ulec poluzowaniu i/lub pęknięciu podczas jazdy. W takim przypadku pompa wodna przestanie działać i zaświeci się lampka ładowania oraz lampka ostrzegawcza temperatury płynu chłodzącego z powodu wzrostu temperatury płynu chłodzącego. Warto sprawdzić, czy konkretny model nie był kwalifikowany do akcji serwisowych z w/w powodów.

Suzuki Baleno II - zegary
Niektóre rozwiązania są dość przestarzałe, ale wciąż stosowane w nowych modelach tej marki.

Używane Suzuki Baleno II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Suzuki Baleno II znajduje się między innymi pod maską, w pobliżu gniazda osadzenia prawego amortyzatora, wytłoczony na wzmocnieniu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na słupku B po otwarciu drzwi pasażera.

Suzuki Baleno II - VIN

Używane Suzuki Baleno II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 70 ogłoszeń dotyczących Suzuki Baleno II. Za egzemplarz z 2016 roku z silnikiem 1.2 DualJet oraz przebiegiem 110 000 kilometrów trzeba zapłacić około 25 000 złotych. Za odmianę z silnikiem 1.0 BoosterJet z 2018 roku z przebiegiem 55 000 kilometrów trzeba zapłacić około 45 000 złotych.

Używane Suzuki Baleno II – podsumowanie

Suzuki Baleno II to ciekawa, choć niedoceniana i rzadko spotykana propozycja dla tych, którzy szukają prostego i niedrogiego auta z segmentu B. Nie zaskoczy stylistyką, wyposażeniem czy dynamiką, ale będzie wygodnym i praktycznym środkiem podroży, który nie sprawi zbyt wiele problemów oraz będzie tani z eksploatacji.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Suzuki:

Używane Suzuki Ignis III (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Używane Suzuki Vitara (od 2015 r.) – opinie użytkowników

Suzuki Baleno II - bok

Suzuki Baleno II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 399/174/147 cm
Rozstaw osi 252 cm
Pojemność bagażnika 355-1085 l
Suzuki Baleno II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.0 Boosterjet 1.2 DualJet (SHVS)
Pojemność 998 cm³ 1242 cm³
Paliwo benz., turbo benzynowy
Maks. moc 110 KM 90 KM
Maks. moment 170 Nm 120 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s 12,3 s
Prędkość maks. 200 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100km 4,3 l/100km

Używane Suzuki Baleno II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji