Do oferty Toyoty wkrótce dołączy słabsza i tańsza odmiana nowej Supry. Znamy już dane techniczne tej wersji.
Po 17 latach nieobecności, w ubiegłym roku na rynek powróciła sportowa Toyota. Póki co klienci nie mają zbyt dużego wyboru – GR Supra jest dostępna tylko z 340-konnym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,0 l i kosztuje minimum 315 900 zł. Ta sytuacja zmieni się już w marcu, bo wówczas ruszy sprzedaż sportowej Toyoty z nową, 2-litrową jednostką napędową. Przyjrzyjmy się bliżej parametrom nowej wersji silnikowej.
Toyota GR Supra 2.0 Turbo – dane techniczne, moc, osiągi
GR Supra jest blisko spokrewniona z roadsterem BMW Z4. Podobnie jak większy motor, nowy silnik również jest konstrukcją bawarskiego producenta. Turbodoładowana, 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,0 l wytwarza 258 KM i 400 Nm. Taka moc pozwala na sprint do „setki” w 5,2 s oraz osiągnięcie maksymalnie 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego „automatu”.
258-konna Supra jest o 100 kg lżejsza od mocniejszej wersji. Dodatkowo dzięki bardziej kompaktowym rozmiarom 2-litrowego silnika udało się uzyskać idealny rozkład masy pomiędzy osiami wynoszący 50:50.
W momencie debiutu Supra z nową jednostką napędową będzie oferowana w limitowanej do zaledwie 200 egzemplarzy edycji Fuji Speedway. Z zewnątrz wyróżnia się ona białym lakierem, czerwonymi obudowami lusterek i kontrastującymi z nadwoziem czarnymi felgami aluminiowymi w rozmiarze 19 cali. Na desce rozdzielczej znajdują się wstawki z włókna węglowego oraz czerwono-czarna tapicerka z Alcantary. Dobór kolorów jest nieprzypadkowy – to wyścigowe barwy zespołu Toyota Gazoo Racing.
Później 2-litrowa Supra będzie sprzedawana w podstawowej wersji Live, obejmującej 18-calowe alufelgi, sportowe fotele pokryte czarną Alcantarą, zestaw audio z 8,8-calowym ekranem i 4 głośnikami. Niestety, jak na razie nie poznaliśmy cen nowej odmiany.
Ale świetnie wygląda ten samochód!
co Ty nie powiesz ouuuu – u mnie w przedszkolu też tak uważamy ……..