Toyota GR Supra - test na torze

Niedawno pisaliśmy o różnicach między dwiema wersjami silnikowymi nowej Toyoty GR Supra. Teraz prezentujemy porównanie tych dwóch aut na torze.

Pod koniec kwietnia opublikowaliśmy porównanie nowej Toyoty GR Supra 2.0 Turbo z jej mocniejszą siostrą. W poprzednim artykule omawialiśmy jedynie techniczne i wizualne różnice między nimi. Tym razem możemy się przekonać, jak oba samochody radzą sobie na torze.

Podstawowa odmiana nowej Supry korzysta z 4-cylindrowego silnika 2.0 Turbo, który rozwija 258 KM i 400 Nm. Ta wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s oraz osiąga maksymalnie 250 km/h. Natomiast wariant 3.0 Turbo z roku modelowego 2021 otrzymał zastrzyk mocy i dostarcza obecnie 387 KM i 500 Nm (niestety – tylko na rynku amerykańskim). W tej konfiguracji sportowa Toyota osiąga „setkę” w ok. 4 s od startu i także osiąga 250 km/h. Obydwa silniki są łączone z 8-biegową skrzynią automatyczną, a napęd trafia na tylne koła.

Nikt raczej nie oczekuje, że Supra z 2-litrową jednostką napędową pokona mocniejszą odmianę. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne, by przekonać się, że obydwa auta dzieli prawie 130 KM i ponad 1 sekunda w przyspieszeniu 0-100 km/h. W tym przypadku pytanie brzmi: jak duża będzie różnica na torze między tymi dwiema wersjami? Przekonajmy się, oglądając filmik z kanału The Fast Lane Car:

Redakcja poleca:

Toyota GR Supra. Opis wersji i cennik

Toyota GR Supra 3.0 Turbo – nasz test

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

  1. że obydwa auta dzieli prawie 130 KM i ponad 1 sekunda w przyspieszeniu 0-100 km/h.
    rzeciez to zupelny bezsens;Roznica JEDNEJ sekundy jest neizauwazalna w praktyce,na codzien,co wiecej,dobry kierowca wygra ta slabsza wersja z przecietnym w tej mocniejszej.
    Dodajemy az 130 KM zeby meic taki smieszny efekt.
    I nie rozumiem ,PO CO komus 8 biegow w skrzyni z takimi silnikami ,przeciez to przerost formy nad trescia i bezsens.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here