NowościAktualnościSamochody dostawcze średniej wielkości – przegląd rynku 2024 r.

Samochody dostawcze średniej wielkości – przegląd rynku 2024 r.

Auta dostawcze o ładowności około 1 tony można uznać za najbardziej wszechstronne spośród całej gamy samochodów użytkowych. Oto zestawienie 10 modeli, które można kupić w polskich salonach.

Samochody dostawcze średniej wielkości występują zwykle przynajmniej w dwóch długościach i kilku wariantach zabudowy (podstawa to „blaszak” oraz tzw. brygadówka z dwoma rzędami siedzeń). Niezależnie od konfiguracji ich maksymalna ładowność oscyluje w okolicach 1000 kg, a wyraźnie większa przestrzeń ładunkowa niż w kombivanach w połączeniu z wciąż całkiem rozsądnymi gabarytami sprawiają, że tego typu auta są chętnie wybierane przez przedsiębiorców.

Poniżej prezentujemy przedstawicieli segmentu średniej wielkości dostawczaków. Warto dodać, że spośród 10 modeli aż połowa z nich to wspólne dzieło koncernu Stellantis i Toyoty, a Volkswagen Transporter w tym roku zostanie zastąpiony przez nową konstrukcję, bazującą na Fordzie Transicie Custom.

Citroen Jumpy

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 BlueHDi (120-180 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 935-1282 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 151 782 zł brutto (123 400 zł netto)

Citroen Jumpy 3. generacji został pokazany w 2016 roku, a w październiku ubiegłego roku przedstawiono odświeżony model. Ten francuski dostawczak jest oferowany jako furgon w dwóch długościach nadwozia (5,0 m i 5,3 m), jako brygadówka (także w dwóch długościach) oraz jako platforma do zabudowy. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje trzy turbodiesle i wariant z napędem elektrycznym.

Citroen Jumpy

Fiat Scudo

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 MultiJet (120-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 900-1325 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 150 782 zł brutto (122 587 zł netto)

Fiat Scudo 3. generacji ujrzał światło dzienne pod sam koniec 2021 roku, a w październiku 2023 roku został odświeżony. Oferta tego modelu zawiera dwie długości nadwozia (5,0 m i 5,3 m), łącznie siedem konfiguracji nadwozia (w tym furgon, brygadówka i platforma pod zabudowę) oraz cztery jednostki napędowe (trzy silniki wysokoprężne oraz jeden elektryczny).

Fiat Scudo

Ford Transit Custom

  • silniki: wysokoprężne 2.0 EcoBlue (110-170 KM) oraz hybryda plug-in 2.5 PHEV (232 KM)
  • ładowność: 924-1410 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,8-6,8 m3
  • cena: od 174 672 zł brutto (142 010 zł netto)

Ford Transit Custom w najnowszej odsłonie został oficjalnie pokazany w 2022 roku. Aktualny model jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych (Van i Brygadówka) oraz dwóch długościach (5,05 m i 5,45 m). W gamie silnikowej znalazły się cztery turbodiesle oraz hybryda plug-in, która zapewnia do 54 km w trybie elektrycznym.

Ford Transit Custom

Mercedes Vito

  • silniki: wysokoprężne 2.0 (136-190 KM) oraz elektryczny (116 KM)
  • ładowność: do 1369 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 6,0- 6,6 m3
  • cena: od 204 207 zł brutto (166 022 zł netto)

Mercedes Vito w swoim trzecim wydaniu jest dostępny na rynku od 2014 roku i był dwukrotnie modernizowany – w 2019 i 2023 roku. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (5,14 m i 5,37 m) oraz cztery wersje silnikowe (trzy turbodiesle i wariant elektryczny). Oprócz dostawczego Furgonu w ofercie znalazły się także osobowy Tourer oraz brygadowe Mixto.

Mercedes Vito

Opel Vivaro

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 Diesel (102-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 950-1365 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 152 274 zł brutto (123 800 zł netto)

Opel Vivaro 3. generacji pojawił się na rynku w 2019 roku, a w październiku zeszłego roku przeszedł lifting. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (5,0 m i 5,3 m) oraz zabudowę dostawczą, brygadową lub platformę. W gamie jednostek napędowych znajduje się pięć wersji silnikowych – cztery turbodiesle i „elektryk”.

Opel Vivaro

Peugeot Expert

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 BlueHDi (120-180 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 1000-1325 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 151 782 zł brutto (123 400 zł netto)

Peugeot Expert 3. generacji zadebiutował w 2016 roku, a w październiku ubiegłego roku został poddany modernizacji. W ofercie znajdziemy dwie długości (5,0 m i 5,3 m) i cztery wersje nadwozia (furgon, brygadówka, brygadówka modułowa, platforma). Gama silnikowa obejmuje cztery jednostki wysokoprężne oraz wariant elektryczny.

Peugeot Expert

Renault Trafic

  • silniki: wysokoprężne 2.0 Blue dCi (110-170 KM)
  • ładowność: 1000-1200 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,8-8,9 m3
  • cena: od 140 958 zł brutto (114 600 zł netto)

Renault Trafic 3. generacji jest na rynku od 2014 roku i było już kilkukrotnie odświeżane. Francuski samochód występuje w czterech konfiguracjach nadwozia (L1H1, L1H2, L2H1, L2H2), dostępne są dwie długości (5,08 m i 5,48 m) i dwie wysokości (1,97 m i 2,50 m) Paleta jednostek napędowych zawiera wyłącznie silniki wysokoprężne Blue dCi, a do wyboru są cztery warianty mocy – 110, 130, 150 i 170 KM.

Renault Trafic

Toyota ProAce

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 D-4D (120-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 1000-1400 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 129 765 zł brutto (105 500 zł netto)

Toyota ProAce w aktualnym wydaniu zadebiutowała w 2016 roku, a jesienią zeszłego roku przeszła lifting. Do wyboru są dwie długości nadwozia (5,0 m i 5,3 m) oraz trzy wersje (Furgon, Furgon Brygadowy i Platforma). Ponadto auto japońskiej marki występuje w czterech wersjach silnikowych – trzech wysokoprężnych i elektrycznej.

Toyota ProAce

Volkswagen Transporter 6.1

  • silniki: wysokoprężne 2.0 TDI (110-204 KM)
  • ładowność: brak danych
  • przestrzeń ładunkowa: 5,8-9,3 m3
  • cena: od 174 525 zł brutto (141 890 zł netto)

Volkswagen Transporter w swoim obecnym wcieleniu jest na rynku od 2015 roku, a w 2019 roku przeszedł lifting. Samochód ten występuje w dwóch długościach (4,9 m i 5,3 m) oraz dwóch wysokościach (2,0 m i 2,5 m). Oprócz wersji dostawczej w gamie koncernu z Wolfsburga znajdziemy także skrzyniową (Transporter), osobową (Transporter, Caravelle) oraz kempingową (California).

VW Transporter

Volkswagen ID. Buzz Cargo

  • silniki: elektryczny (204 KM)
  • ładowność: 638 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,9 m3
  • cena: od 280 342 zł brutto (227 920 zł netto)

Volkswagen ID. Buzz Cargo został przedstawiony w marcu 2022 roku i jest oferowany wyłącznie w jednej wersji silnikowej z napędem elektrycznym. Według deklaracji producenta prąd zgromadzony w akumulatorze o pojemności 77 kWh pozwala przejechać do 420 km na jednym ładowaniu. Dużym atutem tego modelu jest stylistyka nawiązująca do oryginalnego „Bulika”.

VW ID. Buzz Cargo

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji