NowościAktualnościNowe Renault Kangoo E-Tech – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowe Renault Kangoo E-Tech – oficjalne zdjęcia i informacje

Renault przedstawiło nowe Kangoo E-Tech z napędem elektrycznym. Francuski kombivan w tej wersji oferuje prawie 300 km zasięgu. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Choć minęły już prawie dwa lata od premiery Renault Kangoo 3. generacji, to na jego rynkowy debiut w Polsce trzeba było czekać aż do lipca tego roku. Na początku do sprzedaży trafiły wersje spalinowe (zarówno benzynowe, jak i turbodiesle), a pod koniec października do oferty dołączy w pełni elektryczny wariant E-Tech.

Renault Kangoo E-Tech (2023)

Z zewnątrz napędzane „elektronami” Kangoo niemal nie różni się od pozostałych odmian – wersję E-Tech rozpoznamy tylko po bardziej zabudowanym grillu z gniazdem ładowania ukrytym pod logo marki. Co istotne, konwersja na napęd elektryczny nie wpłynęła też na funkcjonalność wnętrza ani pojemność bagażnika. Jedyną nowość w kabinie stanowi zmieniony zestaw wskaźników, który przekazuje informacje związane z jazdą „na prądzie”.

Pod maską nowego Renault Kangoo E-Tech znajdziemy silnik elektryczny, który generuje 120 KM i 245 Nm. Tak jak w innych wersjach francuskiego kombivana, moc trafia w całości na przednie koła. Energia potrzebna do napędzania auta jest magazynowana w litowo-jonowej baterii o pojemności 45 kWh. Według danych producenta tyle wystarczy, aby przejechać do 285 km na jednym ładowaniu. Po podłączeniu do ładowarki 11 kW ponowne uzupełnienie „elektronów” (15-80%) zajmie około 2 godzin 40 minut, natomiast pełne „tankowanie” (15-100%) z Wallboxa 7,4 kW potrwa niecałe 6 godzin.

Renault Kangoo E-Tech (2023)

W elektrycznym Kangoo E-Tech układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odpowiada za odzysk prądu podczas hamowania. Kierowca ma do wyboru 3 tryby odzyskiwania energii:

  • Drive – domyślne ustawienie, przeznaczone do wszechstronnego użytkowania; przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia daje podobne odczucie do hamowania silnikiem w aucie spalinowym,
  • Sailing – tryb ograniczonego odzyskiwania energii, przeznaczony do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu,
  • Brake – tryb maksymalnego odzyskiwania energii, przeznaczony do jazdy w korkach lub w górzystym terenie.

Renault Kangoo E-Tech (2023)

Zobacz również:

Renault Kangoo (2022) – opis wersji i cennik

Renault Kangoo Van E-Tech (2022) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji