Renault przedstawiło nowe Kangoo E-Tech z napędem elektrycznym. Francuski kombivan w tej wersji oferuje prawie 300 km zasięgu. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Choć minęły już prawie dwa lata od premiery Renault Kangoo 3. generacji, to na jego rynkowy debiut w Polsce trzeba było czekać aż do lipca tego roku. Na początku do sprzedaży trafiły wersje spalinowe (zarówno benzynowe, jak i turbodiesle), a pod koniec października do oferty dołączy w pełni elektryczny wariant E-Tech.
Z zewnątrz napędzane „elektronami” Kangoo niemal nie różni się od pozostałych odmian – wersję E-Tech rozpoznamy tylko po bardziej zabudowanym grillu z gniazdem ładowania ukrytym pod logo marki. Co istotne, konwersja na napęd elektryczny nie wpłynęła też na funkcjonalność wnętrza ani pojemność bagażnika. Jedyną nowość w kabinie stanowi zmieniony zestaw wskaźników, który przekazuje informacje związane z jazdą „na prądzie”.
Pod maską nowego Renault Kangoo E-Tech znajdziemy silnik elektryczny, który generuje 120 KM i 245 Nm. Tak jak w innych wersjach francuskiego kombivana, moc trafia w całości na przednie koła. Energia potrzebna do napędzania auta jest magazynowana w litowo-jonowej baterii o pojemności 45 kWh. Według danych producenta tyle wystarczy, aby przejechać do 285 km na jednym ładowaniu. Po podłączeniu do ładowarki 11 kW ponowne uzupełnienie „elektronów” (15-80%) zajmie około 2 godzin 40 minut, natomiast pełne „tankowanie” (15-100%) z Wallboxa 7,4 kW potrwa niecałe 6 godzin.
W elektrycznym Kangoo E-Tech układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odpowiada za odzysk prądu podczas hamowania. Kierowca ma do wyboru 3 tryby odzyskiwania energii:
- Drive – domyślne ustawienie, przeznaczone do wszechstronnego użytkowania; przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia daje podobne odczucie do hamowania silnikiem w aucie spalinowym,
- Sailing – tryb ograniczonego odzyskiwania energii, przeznaczony do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu,
- Brake – tryb maksymalnego odzyskiwania energii, przeznaczony do jazdy w korkach lub w górzystym terenie.
Zobacz również:
Renault Kangoo (2022) – opis wersji i cennik
Renault Kangoo Van E-Tech (2022) – opis wersji i cennik