Piąte wcielenie Renault Clio doczekało się właśnie gruntownego odświeżenia. Sprawdź, jakie zmiany wprowadzono w ramach liftingu.
Renault Clio jest obecne na rynku od przeszło 30 lat, a jego aktualna, piąta odsłona zadebiutowała w 2019 roku. Po czterech latach od premiery Francuzi zdecydowali się na modernizację swojego bestsellerowego modelu. Zmiany objęły zarówno nadwozie, jak i wnętrze, a także paletę dostępnych jednostek napędowych. Oto, czym wyróżnia się odświeżone Renault Clio.
Nowe Clio najłatwiej rozpoznać po przeprojektowanym przodzie. Miejskie Renault upodobniło się wizualnie do większych modeli marki, jak Austral czy Espace. Charakteryzuje się teraz znacznie większym i szerszym grillem, inaczej stylizowanym zderzakiem oraz zupełnie nowym oświetleniem. Reflektory mają zmienioną sygnaturę świetlną, a światła dzienne przybrały formę poziomych strzałek, które zgrupowano po obu bokach zderzaka. To wszystko sprawia, że dzięki liftingowi Renault Clio zyskało ostrzejsze „rysy twarzy”.
W tylnej części nadwozia czeka zdecydowanie mniej nowości – są to jedynie nieco inne lampy oraz udawane wyloty powietrza w zderzaku. Ponadto należy wspomnieć jeszcze o nowych logotypach Renault, które znajdziemy na osłonie chłodnicy i pokrywie bagażnika. Gama kolorów odświeżonego Clio będzie obejmować 7 lakierów – Glacier White, Star Black, Shale Grey, Iron Blue, Flame Red, Valencia Orange and Rafale Grey.
Już przed liftingiem mocną stroną Clio był nowoczesny, a zarazem ergonomiczny kokpit, dlatego nie dziwi, że Renault wprowadziło tylko drobne poprawki. Odtąd standardem we wszystkich wersjach wyposażenia będą cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 7 lub 10 cali. Ponadto wnętrze ma być jeszcze bardziej komfortowe i przyjazne w odbiorze, a do jego wykończenia w większym stopniu będą wykorzystywane materiały pochodzące z recyklingu.
Miejsce topowej, usportowionej z wyglądu odmiany R.S. Line w cenniku odświeżonego modelu zajmie nowy wariant Esprit Alpine. Będzie się on wyróżniał m.in. 17-calowymi felgami i zderzakami z wykończeniem w szarym matowym kolorze oraz sportowymi fotelami. Niewielkie roszady wprowadzono też w gamie silnikowej. Po liftingu znajdziemy w niej benzynowe silniki 1.0 TCe (90 KM) oraz 1.0 TCe z instalacją LPG (100 KM), a także 145-konną hybrydę E-Tech. Z oferty zniknie za to jednostka 1.3 TCe (140 KM). Debiutu nowego Clio w salonach sprzedaży należy spodziewać się w nadchodzących miesiącach.
Sprawdź szczegółowy cennik aktualnego modelu: