Wybór Kierowców to pierwsze w Polsce badanie satysfakcji w branży motoryzacyjnej. Przedstawiamy wyniki trzeciej edycji programu, w którym zebrano 144 tysiące ankiet w 9 kategoriach. Poniżej prezentujemy wyniki w kategorii „Stacje paliw”. Ich estetyka i asortyment są dla klientów ważniejsze od taniego paliwa.
Stacja paliw to dziś znacznie więcej niż miejsce, gdzie tankujemy auto – zwłaszcza w obliczu ograniczeń w handlu. Z tego względu firmy paliwowe starają się poszerzać asortyment swoich sklepów. Równocześnie na rynek wprowadzane są nowe typy benzyn „oszczędzających paliwo” – zaczęło się od Shella, a dziś w ofercie mają je wszystkie wiodące marki.
Chcesz ocenić stacje paliw? Oddaj głos w naszej ankiecie!
Poza dobrze zaopatrzonym sklepem i atrakcyjną ofertą paliw kluczowym czynnikiem przy wyborze stacji jest oczywiście lokalizacja – choć, jak widać po wynikach tegorocznego badania, dysponujący największą siecią w Polsce Orlen został zdeklasowany przez mniejszych dostawców. Ale jego wynik i tak jest o 2 pkt. proc. wyższy niż przed rokiem. Największe powody do zadowolenia ma jednak Circle K, czyli dawny Statoil. Wymiana nazwy i logo zawsze budzi obawy o to, jak zareagują klienci. W tym przypadku okazało się, że zareagowali pozytywnie i docenili zmiany, jakie przy okazji zachodzą na stacjach Circle K w zakresie jakości obsługi. Niezmiennie wysoko plasują się też sieci BP oraz Shell, cenione nie tylko za czystość, jakość i asortyment, ale również za programy lojalnościowe.
Ranking sieci stacji paliw
Okazuje się, że wystawiając oceny poszczególnym firmom, uczestnicy badania Wybór Kierowców mniejszy nacisk kładli na cenę paliw, a większy na estetykę obiektów, czystość toalet, ofertę gastronomiczną oraz sprawną obsługę. Firmy z pierwszej piątki zestawienia uzyskały zbliżone oceny.
Miejsce | Marka | Wynik | Zmiana (%) | Zmiana pozycji |
---|---|---|---|---|
1 | Circle K | 54.2% | 8.6% | ▲ 3 |
2 | BP | 53.2% | -0.1% | ▼ -1 |
3 | Orlen | 51.8% | 2.0% | ► 0 |
4 | Shell | 51.2% | -1.4% | ▼ -2 |
5 | Lotos | 50.5% | 9.3% | ► 0 |
6 | Bliska | 41.7% | 5.0% | ► 0 |
7 | Moya | 35.1% | 0.3% | ▲ 1 |
8 | Huzar | 31.0% | -2.1% | ▲ 1 |
9 | Slovnaft | 30.7% | 3.1% | ▲ 3 |
10 | Pieprzyk | 30.1% | 4.5% | ▲ 1 |
1. Circle K (54,2%)
Zmiana szyldu zbiegła się z imponującym awansem w ocenach kierowców.
Jakość paliw: 5/5
Usługi gastronomiczne: 5/5
2. BP (53,2%)
Notowania bez zmian – stacje BP cieszą się dobrymi opiniami kierowców.
Jakość paliw: 5/5
Usługi gastronomiczne: 5/5
3. Orlen (51,8%)
Najbardziej rozległa sieć i ocena lepsza niż przed rokiem.
Jakość paliw: 5/5
Usługi gastronomiczne: 4/5