Ranking awaryjności ADAC 2016

Strassenwachtfahrer Thomas Erler im Einsatz, Sommerschaden, Überhitzter Motor
Fot. ADAC

Najnowszy raport ADAC powstał w oparciu o 2,4 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2015 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które były zarejestrowane między 2006 a 2013 r. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych.

Zestawienie podzielono na 6 klas. Dla każdego modelu obliczono średni roczny przebieg i wystawiono ocenę. Jej wartość zależy od tego, ile egzemplarzy konkretnego modelu uległo awarii na każdy tysiąc zarejestrowanych sztuk.

Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Najwięcej kłopotów niemieckim kierowcom sprawiają na trasie usterki akumulatora – jest to nawet ponad 1/3 wszystkich awarii (35,7%). Na miejscu drugim według statystyk ADAC figurują natomiast problemy z układem odpowiedzialnym za sterowanie silnikiem (15,2%), a następnie: awarie zawieszenia i układu przeniesienia napędu oraz instalacja elektryczna.

Co ciekawe, odsetek kierowców korzystających z pomocy drogowej rośnie wraz z wiekiem ich aut, ale spada w przypadku najstarszego badanego rocznika (2006) – co sugeruje, że właściciele tych samochodów zaczynają bardziej dbać o ich stan lub… starsze, prostsze modele sprawiają mniej problemów niż te nowsze.

Które modele według najnowszego raportu ADAC psują się najrzadziej? Oto lista najmniej awaryjnych modeli z rocznika 2006 wraz ze współczynnikiem awaryjności:

Najmniejsze samochody (segment A)

1. Peugeot 107 – 21,0
2. Citroen C1 – 26,8
3. Toyota Aygo – 27,0
4. Kia Picanto – 29,7
5. Renault Twingo – 36,9

Samochody miejskie (segment B)

1. Honda Jazz – 21,3
2. Mitsubishi Colt – 21,8
3. Ford Fusion – 22,1
4. Nissan Note – 22,4
5. Mercedes Klasy A – 23,5

Samochody kompaktowe (segment C)

1. Mercedes Klasy B – 21,7
2. Volkswagen Caddy – 22,5
3. Seat Leon/Toledo – 27,4
4. Audi A3 – 27,7
5. Hyundai Tucson – 27,8

Samochody klasy średniej (segment D)

1. Mercedes SLK – 15,8
2. Mercedes Klasy C – 27,8
3. Skoda Octavia – 27,9
4. BMW X3 – 32,1
5. Audi A4 – 32,7

Klasa średnia wyższa (segment E)

1. Mercedes Klasy E – 32,7
2. Audi A6 – 39,5
3. Mercedes ML – 41,7
4. BMW serii 5 – 54,7

Źródło: ADAC

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]