NowościAktualnościNowy Mercedes EQS – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Mercedes EQS – oficjalne zdjęcia i informacje

Producent ze Stuttgartu zaprezentował wczoraj elektrycznego Mercedesa EQS. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Wczoraj wieczorem miała miejsce oficjalna premiera nowego Mercedesa EQS, czyli odpowiednika klasy S w gamie aut elektrycznych marki. Niemiecki producent nie poszedł jednak na łatwiznę – flagowa limuzyna na prąd została zbudowana od podstaw i w niczym nie przypomina aktualnej S-klasy. Oryginalny kształt nadwozia przywodzi na myśl raczej 4-drzwiowe AMG GT.

Mercedes EQS (2021)

Dlatego choć wygląd nowego EQS może budzić kontrowersje, trzeba wiedzieć, że dzięki tej nietypowej sylwetce jest on najbardziej aerodynamicznym seryjnym samochodem na świecie. Zależnie od wersji, współczynnik oporu powietrza wynosi od 0,20, co jest rekordowo niskim wynikiem i bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie energii (większy zasięg) oraz bardzo niski poziom hałasu w kabinie.

Wnętrze Mercedesa EQS jest na wskroś nowoczesne i cyfrowe. Najważniejszym elementem kokpitu jest MBUX Hyperscreen, który obejmuje 3 osobne wyświetlacze umieszczone pod wspólną szklaną osłoną, w ten sposób optycznie tworząc jeden wielki ekran. Kolejne dwa tablety, zainstalowane na oparciach foteli, są przeznaczone dla podróżujących na tylnej kanapie, a ostatni, szósty ekran znajdziemy w podłokietniku.

Mercedes EQS (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Nowy Mercedes EQS mierzy 521,6 cm długości, 212,5 cm szerokości (z lusterkami) i 151,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 321,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 610 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1770 l.

Mercedes EQS (2021)

Mercedes EQS (2021) – dane techniczne, moc, osiągi, czas ładowania

Elektryczny Mercedes EQS będzie dostępny w kilku odmianach. Najmocniejszy wariant będzie miał 762 KM i napęd na cztery koła. Na początek jednak do sprzedaży trafią dwie słabsze, opisane poniżej wersje:

  • EQS 450+ (333 KM, 568 Nm) z akumulatorem o pojemności 107,8 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie energii: 15,7-20,4 kWh/100 km
  • EQS 580 4Matic (524 KM, 855 Nm) z akumulatorem o pojemności 107,8 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie energii: 17,4-21,8 kWh/100 km

Mercedes EQS jest przystosowany do ładowania prądem stałym z mocą do 200 kW – wówczas wystarczy zaledwie 31 minut, aby „nabić” baterię. Seryjna ładowarka pokładowa 11 kW pozwala „zatankować” w 10 godzin, za dopłatą można otrzymać możliwość ładowania prądem zmiennym z mocą 22 kW, co skraca czas potrzebny na uzupełnienie „elektronów” do 5 godzin.

Mercedes EQS (2021)

Mercedes EQS (2021) – wyposażenie i cena

Nowy Mercedes EQS imponuje również pod względem wyposażenia. Na liście dodatków znajdziemy m.in.:

  • Skrętną tylną oś – w standardzie tylne koła skręcają się pod kątem do 4,5 stopni, a za dopłatą (także w formie zdalnej aktualizacji, już po zakupie auta) można zwiększyć zakres skrętu do 10 stopni. Wówczas średnica zawracania tego ponad 5-metrowego samochodu maleje do zaledwie 10,9 m.
  • Automatyczne komfortowe drzwi z przodu i z tyłu – klamki drzwi wysuwają się, gdy wykryją, że do auta zbliża się kierowca, a gdy podejdzie bliżej, to drzwi zaczynają same się otwierać.
  • Rewolucyjna technika oświetlenia DIGITAL LIGHT – w każdym reflektorze są 3 bardzo mocne diody LED, których światło jest odbijane przez 1,3 miliona mikroluster, co umożliwia wyświetlanie na jezdni wskazań nawigacji oraz symboli ostrzegawczych.
  • Pilot jazdy – pozwalający na jazdę z prędkością do 60 km/h w trybie warunkowo zautomatyzowanym przy dużym natężeniu ruchu lub w korku, na konkretnych odcinkach tras szybkiego ruchu (początkowo tylko w Niemczech). Kierowca w tym czasie nie musi nawet patrzeć na drogę – zamiast tego może… przeglądać Internet lub sprawdzać pocztę.

Mercedes nie ujawnił jeszcze planowanej daty rynkowego debiutu EQS ani dokładnych cen. Jednak biorąc pod uwagę, że bazowe Porsche Taycan został wyceniony na 389 000 zł, a podstawowe Audi e-tron GT – na 440 000 zł, można założyć, że cennik elektrycznej limuzyny z gwiazdą na masce będzie otwierać podobna kwota.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji