Dacia przedstawiła nowego SUV-a. Bigster Concept jest większy od Dustera, a według zapowiedzi ma być także rozsądnie wyceniony. Sprawdź, co już o nim wiemy.

Dacia szykuje się do prawdziwej ofensywy modelowej. W blokach startowych czekają już nowe Sandero i Logan oraz elektryczny Spring, a według najnowszych planów do 2025 roku do sprzedaży mają trafić kolejne trzy nowe modele. Zapowiedzią pierwszego z nich jest przedstawiony dzisiaj Bigster Concept.

Nowy model, podobnie jak Duster, ma być pozycjonowany w segmencie kompaktowych SUV-ów, ale będzie od niego zauważalnie większy (4,6 m długości wobec 4,34 m). To pozwala przypuszczać, że w ofercie pojawi się wersja 7-miejscowa, a co za tym idzie – Bigster zastąpi Lodgy w gamie Dacii.

Czego jeszcze możemy się spodziewać po Dacii Bigster? Nowy SUV rumuńskiej marki ma dzielić platformę z innymi modelami z grupy Renault. W gamie opisywanego auta znajdziemy warianty hybrydowe (w tym prawdopodobnie plug-in), a także wersje napędzane silnikami na paliwa alternatywne, inaczej mówiąc – przystosowane do zasilania LPG.

Przy produkcji Bigstera będą wykorzystywane tworzywa pochodzące z recyklingu – z takich materiałów będą zrobione np. wszystkie osłony i zabezpieczenia nadwozia. To także pierwszy model Dacii, na którym możemy zobaczyć nowe logo marki.

Oczywiście jest za wcześnie, aby spekulować na temat dokładny odmian i cen nowego modelu. W tej ostatniej kwestii nie mamy się jednak o co martwić. Przedstawiciele Dacii już zapowiedzieli, że Bigster będzie oferowany „w cenie modelu z niższego segmentu”.

8 KOMENTARZE

  1. Ja za to myślę dlaczego Rumunia i Czechy mogą zarabiać grubą kasę na swoich samochodach a Polsku kraj o większej populacji niż oba w/w nie posiada swojego samochodu . Ilu polityków wzięło łapówki za taki stan rzeczy ?

    • Serio? Na jakich autach zarabiają Czesi? Na w 100% niemieckiej skodzie? A Rumuni na czym? Na w 100% francuskiej dacii? To my tyle samo zarabiamy na montowniach różnych marek. Jedynie podatki pośrednie i miejsca pracy. Które to polskie marki zaorali nasi politycy? Zaorali aferałowie masę branż prywatyzując w latach 1990-2015 co się da po taniości, ale w motoryzacji nie było już czego orać.

  2. miała być Syrenka nowa miał być Polonez nowy i gówno z tego ma być i zera robiona w Jaworznie jeszcze wszystko w czarnej dupie i nic z tego nie będzie bo to już będzie przestarzały typ Polacy się do tego nie nadają najlepiej powiedzieć to się nie opłaca i sprawa załatwiona

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj