NowościRozrywkaMercedes SLS AMG. Ile dziś kosztuje spadkobierca Gullwinga?

Mercedes SLS AMG. Ile dziś kosztuje spadkobierca Gullwinga?

Mercedes SLS AMG stanowi współczesną interpretację legendarnego 300 SL Gullwing. Sprawdziliśmy, ile teraz trzeba zapłacić za ten niemiecki supersamochód.

Mercedes SLS AMG został oficjalnie pokazany w czasie targów IAA we Frankfurcie we wrześniu 2009 roku, a dwa lata później w tym samym miejscu odbyła się światowa premiera wersji Roadster z miękkim, składanym dachem. Model ten jest duchowym następcą słynnego Mercedesa 300 SL Gullwing i choć od strony technicznej są to oczywiście zupełnie inne auta, to pod względem stylistyki łączy je niewątpliwe podobieństwo. SLS w udany sposób nawiązuje do kultowego poprzednika – wystarczy wskazać choćby unoszone do góry drzwi, kształt grilla, wyloty powietrza w przednich błotnikach, czy charakterystyczną sylwetkę z długą maską i krótkim tyłem.

Mercedes SLS AMG
Gullwing zawdzięcza swój przydomek unoszonym do góry drzwiom, które kojarzą się ze skrzydłami mewy.

Źródło napędu w Mercedesie SLS AMG stanowi wolnossący, benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, który oddaje do dyspozycji kierowcy 571 KM i 650 Nm. Moc jest kierowana na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej AMG SPEEDSHIFT DCT. Dla lepszego rozkładu masy motor został zamontowany centralnie między kabiną a przednią osią, natomiast skrzynię biegów umieszczono przy tylnej osi (układ transaxle). Osiągi? Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.

Mercedes SLS AMG
„Sercem” Mercedesa SLS AMG jest 6,2-litrowe V8, który pomimo braku doładowania rozwija aż 571 KM i 650 Nm.

Produkcję Mercedesa SLS AMG zakończono w czerwcu 2014 roku. Do tego momentu bramę fabryki w Sindelfingen opuściło ponad 10 tysięcy egzemplarzy niemieckiego superauta. Oprócz standardowej, 571-konnej odmiany w sprzedaży od 2012 roku był także mocniejszy o 20 KM wariant GT, a w 2013 roku na rynku pojawił się topowy SLS AMG Black Series (631 KM). Zwieńczeniem gamy była pożegnalna, limitowana do 350 egzemplarzy seria GT Final Edition. W ramach ciekawostki warto wspomnieć jeszcze o wersji elektrycznej z czterema silnikami o łącznej mocy 751 KM.

W momencie rynkowego debiutu Mercedes SLS AMG kosztował w Polsce 810 000 zł. Postanowiliśmy zweryfikować, na ile dziś wyceniane są egzemplarze z drugiej ręki. Informacji szukaliśmy w trzech źródłach – polskim Otomoto, europejskim AutoScout24 oraz amerykańskim duPont Registry.

Mercedes SLS AMG
Mercedes SLS AMG mierzy 463,8 cm długości, 193,9 cm szerokości i 126,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 268,0 cm.

Na portalu Otomoto możemy znaleźć aktualnie 5 ofert sprzedaży tego modelu. Najmniej trzeba wydać na Roadstera z 2012 roku, który ma 45 160 km przebiegu – został wystawiony za 890 000 zł. Najdroższy samochód pochodzi z polskiego salonu i od 2012 roku zrobił jedynie 17 800 km. Za ten egzemplarz trzeba zapłacić 1 250 000 zł.

W serwisie AutoScout24 widnieją 134 ogłoszenia z Mercedesem SLS AMG. Najtańsze auto znajduje się w Niemczech, zostało wyprodukowane w 2012 roku i przejechał do tej pory 141 000 km. Sprzedający oczekuje 138 000 euro (ok. 620 000 zł). Na drugim końcu skali znajduje się SLS AMG Black Series z Hiszpanii, który ma na liczniku zaledwie 3407 km i kosztuje aż 1 056 900 euro (ok. 4 700 000 zł).

Na koniec zostawiliśmy oferty zza Oceanu. Na portalu duPont Registry są obecnie wystawione 22 ogłoszenia. Najmniejszą kwotę należy przeznaczyć na zakup Roadstera z 2012 roku z przebiegiem 21 088 mil. Ten samochód kosztuje „tylko” 135 000 dolarów (ok. 555 000 zł). Najdroższy egzemplarz w wersji Black Series z 2014 roku, który ma 8900 mil przebiegu, to wydatek 965 000 dolarów (ok. 3 975 000 zł).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji