NowościAktualnościMałe samochody dostawcze – przegląd rynku 2024 r.

Małe samochody dostawcze – przegląd rynku 2024 r.

W ostatnim czasie na rynku niedużych aut dostawczych pojawiło się sporo nowości. Oto zestawienie 13 modeli, które można kupić w polskich salonach.

Choć w klasie aut dostawczych czas płynie wyraźnie wolniej, to jednak w ostatnich latach dużo się w nim pozmieniało. Wiele modeli, które były sprzedawane nawet od kilkunastu lat, doczekało się w końcu następców, co wyraźnie podniosło jakość rynkowej oferty. Aktualna generacja samochodów dostawczych jest bowiem wyraźnie nowocześniejsza od poprzedniej i oferuje niedostępne wcześniej rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa (np. aktywne systemy wsparcia kierowców) oraz komfortu i wygody użytkowania.

Poniżej prezentujemy przedstawicieli segmentu małych i kompaktowych dostawczaków. Warto zauważyć, że spośród 13 modeli aż 5 stanowią auta będące wspólną konstrukcją koncernu Stellantis i Toyoty, a 3 kolejne są owocem współpracy Renault, Mercedesa i Nissana.

Citroen Berlingo Van

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (102-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 711 zł brutto (95 700 zł netto)

Citroen Berlingo 3. generacji został przedstawiony w 2018 roku, a w październiku zeszłego roku zadebiutował w odświeżonej wersji. Ten francuski kombivan występuje jako furgon w dwóch długościach nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz jako brygadówka (tylko z dłuższym rozstawem osi). W gamie silnikowej znajdziemy wersje benzynową i elektryczną oraz dwie wysokoprężne.

Citroen Berlingo Van

Fiat Doblo Van

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (100-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 212 zł brutto (95 294 zł netto)

Fiat Doblo Van w najnowszym wydaniu został pokazany w czerwcu 2022 roku, a już w październiku 2023 roku doczekał się odświeżenia. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz cztery jednostki napędowe (jedną benzynową, dwa turbodiesle oraz wersję elektryczną). Oprócz odmiany dostawczej w sprzedaży jest także wariant z zabudową brygadową.

Fiat Doblo Van

Ford Transit Courier

  • silniki: benzynowe 1.0 EcoBoost (100-125 KM) oraz wysokoprężny 1.5 EcoBlue (100 KM)
  • ładowność: 680-845 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 2,9 m3
  • cena: od 100 553 zł brutto (81 750 zł netto)

Ford Transit Courier 2. generacji został oficjalnie przedstawiony w kwietniu ubiegłego roku. Model ten jest oferowany tylko w wersji dostawczej o długości 4,3 m. Klienci mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Trend, Limited i Active, a paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe (100-125 KM) i jednego turbodiesla (100 KM).

Ford Transit Courier

Ford Transit Connect

  • silniki: benzynowy 1.0 EcoBoost (100 KM) oraz wysokoprężny 1.5 EcoBlue (100 KM)
  • ładowność: 664-939 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 1,2-3,6 m3
  • cena: od 101 377 zł brutto (82 420 zł netto)

Ford Transit Connect w aktualnym wcieleniu jest na rynku od 2012 roku i dopiero w tym roku do sprzedaży trafi jego następca. Dotychczasowy model występuje w trzech wersjach nadwoziowych (Van, Brygadówka i Kombi) oraz dwóch długościach (4,5 m i 4,9 m). Gama silnikowa ogranicza się do dwóch 100-konnych jednostek – benzynowej EcoBoost i wysokoprężnej EcoBlue.

Ford Transit Connect Van

Mercedes Citan Furgon

  • silniki: benzynowe 1.3 (102-131 KM) i wysokoprężne 1.5 (75-116 KM) oraz elektryczny (122 KM)
  • ładowność: 708-782 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 2,9-3,6 m3
  • cena: od 116 235 zł brutto (94 500 zł netto)

Mercedes Citan w swojej drugiej odsłonie zadebiutował w sierpniu 2021 roku i tak samo jak poprzednik jest efektem współpracy niemieckiej marki z Renault. Do wyboru dwie długości nadwozia (4,5 m i 4,9 m), a w gamie silnikowej znajdują się jednostki benzynowe i wysokoprężne oraz wariant z napędem elektrycznym.

Mercedes Citan Furgon

Nissan Townstar Van

  • silniki: benzynowy 1.3 DIG-T (130 KM) oraz elektryczny (122 KM)
  • ładowność: 608-845 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-4,3 m3
  • cena: od 115 497 zł brutto (93 900 zł netto)

Nissan Townstar ujrzał światło dzienne we wrześniu 2021 roku, a od strony technicznej wiele łączy go z Kangoo i Citanem. Kombivan japońskiej marki w wersji dostawczej występuje w dwóch długościach (4,5 m i 4,9 m), a ponadto dostępny jest także wariant brygadowy (wyłącznie z dłuższym rozstawem osi). Klienci mogą wybierać między silnikiem benzynowy (130 KM) a elektrycznym (122 KM).

Nissan Townstar Van

Opel Combo Cargo

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (102-131 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 711 zł brutto (95 700 zł netto)

Opel Combo w aktualnym wcieleniu jest na rynku od 2018 roku, a w październiku ubiegłego roku zaprezentowany został odświeżony model. W ofercie znajdziemy dwie długości nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz zabudowę dostawczą i brygadową (ta druga występuje jedynie w dłuższym wariancie). Paleta dostępnych jednostek obejmuje cztery wersje silnikowe – dwie wysokoprężne, benzynową i elektryczną.

Opel Combo Cargo

Peugeot Partner

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (102-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 711 zł brutto (95 700 zł netto)

Peugeot Partner 3. generacji zadebiutował w 2018 roku, a w październiku zeszłego roku został poddany liftingowi. Oferta obejmuje dwie długości (4,4 m i 4,8 m) i dwie wersje nadwozia (furgon i brygadówka, ta druga tylko z dłuższym rozstawem osi). Klienci mają do wyboru cztery warianty silnikowe – benzynowy, elektryczny i dwa wysokoprężne.

Peugeot Partner

Renault Express Van

  • silniki: benzynowy 1.3 TCe (100 KM) oraz wysokoprężne 1.5 Blue dCi (75-95 KM)
  • ładowność: 650-780 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3 m3
  • cena: od 85 977 zł brutto (69 900 zł netto)

Renault Express Van zostało przedstawione w listopadzie 2020 roku, ale nie jest całkowicie nowym modelem, bowiem bazuje na oferowanej w latach 2012-2021 Dacii Dokker. W sprzedaży jest tylko jedna wersja nadwozia (4,4 m długości) i jedna wersja wyposażeniowa (Extra). Klienci mają za to do wyboru trzy jednostki napędowe – benzynowy motor TCe o mocy 100 KM oraz dwa turbodiesle Blue dCi o mocach 75-95 KM.

Renault Express Van

Renault Kangoo Van

  • silniki: benzynowe 1.3 TCe (100-130 KM) i wysokoprężne 1.5 Blue dCi (75-115 KM) oraz elektryczny (122 KM)
  • ładowność: 600-800 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-4,2 m3
  • cena: od 100 737 zł brutto (81 900 zł netto)

Renault Kangoo Van w najnowszej odsłonie zadebiutowało w listopadzie 2020 roku. Francuski kombivan jest oferowany w dwóch długościach (4,5 m i 4,9 m). Do krótszego wariantu można dokupić interesującą opcję – Open Sesame by Renault (brak środkowego słupka z prawej strony ułatwia ładowanie towarów przez boczne drzwi). W gamie silnikowej oprócz dwóch jednostek benzynowych i trzech turbodiesli znajdziemy także wersję elektryczną.

Renault Kangoo Van

Toyota Yaris Van

  • silniki: benzynowy 1.5 Dynamic Force (125 KM) oraz hybrydy (116-130 KM)
  • ładowność: brak danych
  • przestrzeń ładunkowa: brak danych
  • cena: od 89 400 zł brutto (72 683 zł netto)

Toyota Yaris 4. generacji została oficjalnie pokazana w październiku 2019 roku, a od czerwca zeszłego roku jest dostępna również w wersji ciężarowej. Zmiany względem odmiany osobowej obejmują demontaż tylnej kanapy i pasów bezpieczeństwa z tyłu oraz montaż kratki za przednimi fotelami i płaskiej podłogi w przestrzeni ładunkowej.

Toyota Yaris Van

Toyota ProAce City

  • silniki: benzynowy 1.2 D-4T (110 KM) i wysokoprężne 1.5 D-4D (100-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 92 004 zł brutto (74 800 zł netto)

Toyota ProAce City została zaprezentowana w 2019 roku, a jesienią ubiegłego roku pokazano model po liftingu. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz dwie wersje (Furgon i Furgon Brygadowy). W ofercie cztery wersje silnikowe – dwie wysokoprężne, benzynowa i elektryczna.

Toyota ProAce City

Volkswagen Caddy Cargo

  • silniki: benzynowe 1.5 TSI (114 KM) oraz wysokoprężne 2.0 TDI (75-122 KM)
  • ładowność: 716-752 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,1-3,7 m3
  • cena: od 120 860 zł brutto (98 260 zł netto)

Volkswagen Caddy w najnowszym wydaniu miał swoją premierę w lutym 2020 roku i tak jak poprzednik jest produkowany w Polsce. To bardzo wszechstronny kombivan, który występuje w wersjach osobowej i dostawczej, a także kempingowej. Model Caddy Cargo jest oferowany w dwóch długościach nadwozia (4,5 m i 4,9 m), a gama silnikowe obejmuje jednostkę benzynową TSI (114 KM) i trzy wysokoprężne (75-122 KM). Warto dodać, że najmocniejszy turbodiesel opcjonalnie może być łączony z napędem na cztery koła 4Motion.

VW Caddy Cargo

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji