NowościAktualnościMałe samochody dostawcze – przegląd rynku 2024 r.

Małe samochody dostawcze – przegląd rynku 2024 r.

W ostatnim czasie na rynku niedużych aut dostawczych pojawiło się sporo nowości. Oto zestawienie 13 modeli, które można kupić w polskich salonach.

Choć w klasie aut dostawczych czas płynie wyraźnie wolniej, to jednak w ostatnich latach dużo się w nim pozmieniało. Wiele modeli, które były sprzedawane nawet od kilkunastu lat, doczekało się w końcu następców, co wyraźnie podniosło jakość rynkowej oferty. Aktualna generacja samochodów dostawczych jest bowiem wyraźnie nowocześniejsza od poprzedniej i oferuje niedostępne wcześniej rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa (np. aktywne systemy wsparcia kierowców) oraz komfortu i wygody użytkowania.

Poniżej prezentujemy przedstawicieli segmentu małych i kompaktowych dostawczaków. Warto zauważyć, że spośród 13 modeli aż 5 stanowią auta będące wspólną konstrukcją koncernu Stellantis i Toyoty, a 3 kolejne są owocem współpracy Renault, Mercedesa i Nissana.

Citroen Berlingo Van

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (102-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 711 zł brutto (95 700 zł netto)

Citroen Berlingo 3. generacji został przedstawiony w 2018 roku, a w październiku zeszłego roku zadebiutował w odświeżonej wersji. Ten francuski kombivan występuje jako furgon w dwóch długościach nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz jako brygadówka (tylko z dłuższym rozstawem osi). W gamie silnikowej znajdziemy wersje benzynową i elektryczną oraz dwie wysokoprężne.

Citroen Berlingo Van

Fiat Doblo Van

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (100-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 212 zł brutto (95 294 zł netto)

Fiat Doblo Van w najnowszym wydaniu został pokazany w czerwcu 2022 roku, a już w październiku 2023 roku doczekał się odświeżenia. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz cztery jednostki napędowe (jedną benzynową, dwa turbodiesle oraz wersję elektryczną). Oprócz odmiany dostawczej w sprzedaży jest także wariant z zabudową brygadową.

Fiat Doblo Van

Ford Transit Courier

  • silniki: benzynowe 1.0 EcoBoost (100-125 KM) oraz wysokoprężny 1.5 EcoBlue (100 KM)
  • ładowność: 680-845 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 2,9 m3
  • cena: od 100 553 zł brutto (81 750 zł netto)

Ford Transit Courier 2. generacji został oficjalnie przedstawiony w kwietniu ubiegłego roku. Model ten jest oferowany tylko w wersji dostawczej o długości 4,3 m. Klienci mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Trend, Limited i Active, a paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe (100-125 KM) i jednego turbodiesla (100 KM).

Ford Transit Courier

Ford Transit Connect

  • silniki: benzynowy 1.0 EcoBoost (100 KM) oraz wysokoprężny 1.5 EcoBlue (100 KM)
  • ładowność: 664-939 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 1,2-3,6 m3
  • cena: od 101 377 zł brutto (82 420 zł netto)

Ford Transit Connect w aktualnym wcieleniu jest na rynku od 2012 roku i dopiero w tym roku do sprzedaży trafi jego następca. Dotychczasowy model występuje w trzech wersjach nadwoziowych (Van, Brygadówka i Kombi) oraz dwóch długościach (4,5 m i 4,9 m). Gama silnikowa ogranicza się do dwóch 100-konnych jednostek – benzynowej EcoBoost i wysokoprężnej EcoBlue.

Ford Transit Connect Van

Mercedes Citan Furgon

  • silniki: benzynowe 1.3 (102-131 KM) i wysokoprężne 1.5 (75-116 KM) oraz elektryczny (122 KM)
  • ładowność: 708-782 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 2,9-3,6 m3
  • cena: od 116 235 zł brutto (94 500 zł netto)

Mercedes Citan w swojej drugiej odsłonie zadebiutował w sierpniu 2021 roku i tak samo jak poprzednik jest efektem współpracy niemieckiej marki z Renault. Do wyboru dwie długości nadwozia (4,5 m i 4,9 m), a w gamie silnikowej znajdują się jednostki benzynowe i wysokoprężne oraz wariant z napędem elektrycznym.

Mercedes Citan Furgon

Nissan Townstar Van

  • silniki: benzynowy 1.3 DIG-T (130 KM) oraz elektryczny (122 KM)
  • ładowność: 608-845 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-4,3 m3
  • cena: od 115 497 zł brutto (93 900 zł netto)

Nissan Townstar ujrzał światło dzienne we wrześniu 2021 roku, a od strony technicznej wiele łączy go z Kangoo i Citanem. Kombivan japońskiej marki w wersji dostawczej występuje w dwóch długościach (4,5 m i 4,9 m), a ponadto dostępny jest także wariant brygadowy (wyłącznie z dłuższym rozstawem osi). Klienci mogą wybierać między silnikiem benzynowy (130 KM) a elektrycznym (122 KM).

Nissan Townstar Van

Opel Combo Cargo

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (102-131 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 711 zł brutto (95 700 zł netto)

Opel Combo w aktualnym wcieleniu jest na rynku od 2018 roku, a w październiku ubiegłego roku zaprezentowany został odświeżony model. W ofercie znajdziemy dwie długości nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz zabudowę dostawczą i brygadową (ta druga występuje jedynie w dłuższym wariancie). Paleta dostępnych jednostek obejmuje cztery wersje silnikowe – dwie wysokoprężne, benzynową i elektryczną.

Opel Combo Cargo

Peugeot Partner

  • silniki: benzynowy 1.2 PureTech (110 KM) i wysokoprężne 1.5 BlueHDi (102-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 117 711 zł brutto (95 700 zł netto)

Peugeot Partner 3. generacji zadebiutował w 2018 roku, a w październiku zeszłego roku został poddany liftingowi. Oferta obejmuje dwie długości (4,4 m i 4,8 m) i dwie wersje nadwozia (furgon i brygadówka, ta druga tylko z dłuższym rozstawem osi). Klienci mają do wyboru cztery warianty silnikowe – benzynowy, elektryczny i dwa wysokoprężne.

Peugeot Partner

Renault Express Van

  • silniki: benzynowy 1.3 TCe (100 KM) oraz wysokoprężne 1.5 Blue dCi (75-95 KM)
  • ładowność: 650-780 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3 m3
  • cena: od 85 977 zł brutto (69 900 zł netto)

Renault Express Van zostało przedstawione w listopadzie 2020 roku, ale nie jest całkowicie nowym modelem, bowiem bazuje na oferowanej w latach 2012-2021 Dacii Dokker. W sprzedaży jest tylko jedna wersja nadwozia (4,4 m długości) i jedna wersja wyposażeniowa (Extra). Klienci mają za to do wyboru trzy jednostki napędowe – benzynowy motor TCe o mocy 100 KM oraz dwa turbodiesle Blue dCi o mocach 75-95 KM.

Renault Express Van

Renault Kangoo Van

  • silniki: benzynowe 1.3 TCe (100-130 KM) i wysokoprężne 1.5 Blue dCi (75-115 KM) oraz elektryczny (122 KM)
  • ładowność: 600-800 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-4,2 m3
  • cena: od 100 737 zł brutto (81 900 zł netto)

Renault Kangoo Van w najnowszej odsłonie zadebiutowało w listopadzie 2020 roku. Francuski kombivan jest oferowany w dwóch długościach (4,5 m i 4,9 m). Do krótszego wariantu można dokupić interesującą opcję – Open Sesame by Renault (brak środkowego słupka z prawej strony ułatwia ładowanie towarów przez boczne drzwi). W gamie silnikowej oprócz dwóch jednostek benzynowych i trzech turbodiesli znajdziemy także wersję elektryczną.

Renault Kangoo Van

Toyota Yaris Van

  • silniki: benzynowy 1.5 Dynamic Force (125 KM) oraz hybrydy (116-130 KM)
  • ładowność: brak danych
  • przestrzeń ładunkowa: brak danych
  • cena: od 89 400 zł brutto (72 683 zł netto)

Toyota Yaris 4. generacji została oficjalnie pokazana w październiku 2019 roku, a od czerwca zeszłego roku jest dostępna również w wersji ciężarowej. Zmiany względem odmiany osobowej obejmują demontaż tylnej kanapy i pasów bezpieczeństwa z tyłu oraz montaż kratki za przednimi fotelami i płaskiej podłogi w przestrzeni ładunkowej.

Toyota Yaris Van

Toyota ProAce City

  • silniki: benzynowy 1.2 D-4T (110 KM) i wysokoprężne 1.5 D-4D (100-130 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 650-1000 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,3-3,9 m3
  • cena: od 92 004 zł brutto (74 800 zł netto)

Toyota ProAce City została zaprezentowana w 2019 roku, a jesienią ubiegłego roku pokazano model po liftingu. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (4,4 m i 4,8 m) oraz dwie wersje (Furgon i Furgon Brygadowy). W ofercie cztery wersje silnikowe – dwie wysokoprężne, benzynowa i elektryczna.

Toyota ProAce City

Volkswagen Caddy Cargo

  • silniki: benzynowe 1.5 TSI (114 KM) oraz wysokoprężne 2.0 TDI (75-122 KM)
  • ładowność: 716-752 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,1-3,7 m3
  • cena: od 120 860 zł brutto (98 260 zł netto)

Volkswagen Caddy w najnowszym wydaniu miał swoją premierę w lutym 2020 roku i tak jak poprzednik jest produkowany w Polsce. To bardzo wszechstronny kombivan, który występuje w wersjach osobowej i dostawczej, a także kempingowej. Model Caddy Cargo jest oferowany w dwóch długościach nadwozia (4,5 m i 4,9 m), a gama silnikowe obejmuje jednostkę benzynową TSI (114 KM) i trzy wysokoprężne (75-122 KM). Warto dodać, że najmocniejszy turbodiesel opcjonalnie może być łączony z napędem na cztery koła 4Motion.

VW Caddy Cargo

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji