Współpraca reklamowaMałe auta wyszły z mody? Fiat 500 udowadnia, że jest inaczej!

Małe auta wyszły z mody? Fiat 500 udowadnia, że jest inaczej!

Wiele planujących zakup nowego auta zastanawia się nad crossoverem czy SUV-em. Jeżeli samochód ma być używany do jazdy po mieście, znacznie lepszym wyborem może okazać się jednak mały model.

Światem motoryzacji rządzą trendy i mody. Przez pewien czas nawet nabywcy małych samochodów byli zainteresowani sedanami. Później wiele osób marzyło o kombi. Od kilku lat jesteśmy świadkami przybierającego na sile boomie na crossovery i SUV-y. Moda na uterenowione auta sprawiły, że niektóre marki wycofały wręcz ze swoich ofert wybrane modele – nierzadko najmniejsze, które świetnie sprawdzały się w mieście.

Fiat 500 - wnetrze

Na tak radykalny krok nie zdecydował się Fiat, który wciąż produkuje „pięćsetkę”. A zainteresowanych zakupem współczesnej interpretacji klasyka sprzed lat nie brakuje. Z danych Jato Dynamics wynika, że w 2022 roku Fiat 500 wraz ze sportowymi Abarthami z wynikiem prawie 180 tysięcy zarejestrowanych egzemplarzy był czwartym najpopularniejszym modelem nowego auta w Europie. Co więcej, względem 2021 roku sprzedaż wzrosła o 3%, a Fiat 500 awansował z 9. na 4. pozycję.

„Pięćsetka” udowadnia, że wbrew panującej modzie na rynku wciąż jest miejsce na samochód ze zwartym nadwoziem, które ułatwia manewrowanie i parkowanie w mieście. A właśnie w takich warunkach na co dzień jest użytkowana zdecydowana większość pojazdów. Lawirowanie w gąszczu ulic i innych pojazdów crossoverami czy jeszcze masywniejszymi SUV-ami do łatwych i przyjemnych nie należy. Oczywiście można liczyć na wsparcie ze strony czujników parkowania czy kamer, ale nawet one nie są w stanie zmienić rozmiarów przestrzeni dostępnej do zaparkowania pojazdu.

W realiach codziennej eksploatacji korzyści płyną też z niskiej masy auta oraz małej pojemności silnika, które przekładają się na ograniczone zużycie opon, hamulców elementów zawieszenia czy wreszcie paliwa. Nowy Fiat 500 jest dostępny z litrowym silnikiem, co może mieć znaczenie przy kalkulacji polisy OC. Nawet jeżeli na każdym z wymienionych pól nie uda się zaoszczędzić fortuny względem większego samochodu, tak ich suma może okazać się już całkiem konkretna.

Czy warto kupic Fiata 500

Warto zwrócić uwagę, że w zestawieniu najczęściej rejestrowanych modeli w 2022 r. w Europie Fiat 500 nie tylko jest najwyżej sklasyfikowanych małych aut, ale po prostu jednym z nielicznych modeli segmentu A w czołowej piećdziesiątce.

Co przesądziło o sukcesie Fiata 500? Samochód doskonale sprzedaje się m.in. we Włoszech, gdzie jest chętnie wybierany przez mieszkańców wielkich miast. Ale koneserów tego modelu nie brakuje także w innych zakątkach Europy. Fiat 500 przekonuje ich udanym nawiązaniem do legendy sprzed lat, niepowtarzalnym stylem oraz szerokimi możliwościami personalizacji – z reguły kojarzonymi z autami z półki premium. Nie bez znaczenia była polityka Fiata, który sukcesywnie odświeżał „pięćsetkę”, wyposażając ją m.in. w nowoczesny system multimedialny, cyfrowy panel wskaźników, a także napęd hybrydowy, który nieznacznie poprawił osiągi przy jednoczesnym spadku zapotrzebowania na paliwo.

Fiat 500 przełamał także jeszcze jeden stereotyp – udowodnił, że w XXI wieku koniecznością wcale nie jest regularnie prezentowanie kolejnych generacji samochodu. Produkowane w Tychach małe auto jest z powodzeniem sprzedawane od 2007 roku. W świecie motoryzacji to już dwie, a może i trzy epoki. Oryginalny pomysł na samochód w kombinacji udanymi początkowymi założeniami konstrukcyjnymi oraz ze wspomnianymi modernizacjami sprawił, że „pięćsetka” wciąż jest chętnie wybierana przez kierowców i nic nie wskazuje, by trend miał ulec odwróceniu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji