Logo Aston Martin (2003 - obecnie)

Logo Aston Martin jest na całym świecie synonimem luksusu i najwyższej jakości. Jak zmieniało się na przestrzeni przeszło stu lat?

Krótka historia marki Aston Martin

Aston Martin to znana brytyjska firma, która projektuje i produkuje wysokiej klasy luksusowe samochody o sportowym charakterze. Została założona w 1913 roku, ale stała się popularna dopiero w latach 50. XX wieku. Dziś marka działa w ponad 50 krajach na całym świecie i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów luksusowych samochodów.

NASZ SKLEP

Pierwsza nazwa firmy Aston Martin brzmiała Bamford & Martin, od nazwisk jej założycieli, Roberta Bamforda i Lionela Martina. Marka otrzymała swoją obecną nazwę w 1914 roku po tym, jak Martin ścigał się na Aston Hill w Buckinghamshire. Nazwisko Roberta Bamforda zostało usunięte, bez żadnych zastrzeżeń z jego strony. Logo Aston Martin powstało po raz pierwszy dopiero w 1921 roku, bowiem przez pierwsze siedem lat firma używała tylko swojego znaku słownego.

Jak zmieniało się logo Aston Martin?

Pierwsze logo Aston Martin zostało zaprojektowane w 1921 roku i zawierało okrąg z inicjałami firmy. Czarne litery „A” i „M” w klasycznym kroju pisma zostały umieszczone na złotym tle. Był to stylowy i elegancki przykład logo jak na swoje czasy.

Logo Aston Martin (1921 – 1927)

Kultowy uskrzydlony emblemat narodził się w 1927 roku. Wciąż daleko mu do logo, które możemy dziś zobaczyć, ale pomysł i wstępny zarys pojawił się już wtedy. Znak słowny został umieszczony bezpośrednio na brązowych skrzydłach. Litera „M” znalazła się pośrodku, a linie wychodzące z niej rozciągają się do do poziomych ramion liter „T”. W efekcie całość jest symetryczna i proporcjonalna.

Logo Aston Martin (1927 – 1930)

W 1930 roku oryginalne logo zostało nieznacznie zmodyfikowane. Paleta kolorów została zmieniona na srebrną, a kształt stał się bardziej trójkątny i ostry.

Logo Aston Martin (1930 – 1932)

W 1932 roku logo Aston Martin zaczęło nabierać prostszego i nowocześniejszego kształtu. Skrzydła spłaszczono, a znak słowny został umieszczony w małej prostokątnej ramce w centralnej części. Paleta kolorów została zmieniona na złotą i czarną, co sprawiło, że logo wyglądało elegancko i luksusowo. Krój pisma znaku słownego jest prosty i czysty.

Logo Aston Martin (1932 0 1939)

Paleta kolorów została zmieniona na srebrną i czarną, kształt emblematu stał się bardziej kanciasty i wyraźny. W 1939 roku zaprojektowano bazę logo obecnego Astona Martina.

Logo Aston Martin (1939 – 1950)

W 1947 roku firmę przejął David Brown. W 1950 roku logo zostało zmienione poprzez dodanie jego nazwiska do znaku słownego. Nazwisko umieszczono nad tabliczką Aston Martin, ale zapisano je mniejszymi literami. Kolor tła stał się beżowy. Dodano też cienkie srebrne obramowanie, dodające lekkości.

Logo Aston Martin (1950 – 1971)

W 1971 roku logo „David Brown” było nadal w użyciu, ale paleta kolorów została nieznacznie zmieniona. Srebro zostało zastąpione złotem.

Logo Aston Martin (1971 – 1972)

W 1972 roku marka Aston Martin została kupiona przez Company Developments Ltd, a nazwisko Davida Browna usunięto z logo. Kolejną zmianą w identyfikacji wizualnej marki była nowa paleta kolorów. Tło otrzymało nowy zimny szary odcień, podczas gdy złote linie pozostały, ale stały się jaśniejsze.

Logo Aston Martin (1972 – 1984)

Efekt modernizacji loga z 1984 roku był dyskusyjny, ale utworzony wówczas znak pozostał w użyciu przez dość długi czas. Logo stało się bardziej brutalne i straciło swoje wyrafinowanie z powodu pogrubienia konturów i powiększenia znaku słownego. Litery zostały zwężone i wyglądają na mniej wyważone niż w poprzednich wersjach logo Aston Martin.

Logo Aston Martin (1984 – 2003)

Obecne logo powstało w 2003 roku. Posiada wyrafinowany kontur skrzydeł z ciemnozielonym prostokątem dla znaku słownego. Drobne wydłużone linie napisu wyglądają elegancko, a surowe kolory dodają elegancji i lekkości.

Logo Aston Martin (2003 – obecnie)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj