Logo Acura

Logo japońskiego producenta jest rzadko widywane na polskich drogach, ale warto poznać jej krótką, choć ciekawą historię. Co oznacza i kiedy powstało logo marki Acura?

Krótka historia marki Acura

Acura to luksusowa marka samochodów japońskiego producenta samochodów Honda. Marka została wprowadzona na rynek w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w marcu 1986 roku. Celem była sprzedaż luksusowych, szybkich i świetnie wyposażonych samochodów oraz zaistnienie na rynku jako producent z segmentu premium. Choć dla wielu była to tylko „Honda w przebraniu”, ale w rzeczywistości Acura jest w dużym stopniu pionierem w branży motoryzacyjnej. Pod koniec lat 80. XX wieku sukces pierwszego flagowego pojazdu firmy – Legend – zainspirował innych japońskich producentów samochodów – Toyotę i Nissana – do wprowadzenia własnych luksusowych marek, Lexusa i Infiniti.

Co oznacza logo Acura i jak wygląda?

Marka Acura powstała w konkretnym dniu – 27 marca 1986 roku. Mimo to dopiero w 1990 roku marka doczekała się swojego oficjalnego logo. Tak długi czas między założeniem marki (i rozpoczęciem sprzedaży samochodów), a pojawieniem się znanego już logo na osłonach chłodnic jest niezwykle rzadkim zjawiskiem.Acura Logo

Nazwa marki Acura powstała w studiu NameLab kierowanym przez Irę Bechrecha. Podstawą ideologii logo było łacińskie słowo „acu”, co w języku angielskim oznacza „dokładność, precyzję, skrupulatność”. Kampania promująca Acurę na rynku amerykańskim wykorzystuje taką symbolikę językową. Ciekawostką symbolu marki Acura jest dwoistość jego interpretacji. Osoba, która jest świadoma istnienia marki Acura, zobaczy literę „A” – nawet pomimo luki w górnej części litery. Cztery „nogi” symbolu dotykają jego obramowania – zupełnie jak litery „H” w logo Hondy. Tworząc nową markę udało się więc pozostawić nawiązanie do korzeni.

Logo Acura

Prosty, a jednocześnie jasny i rozpoznawalny, symbol Acura zyskał swoją nieoficjalną nazwę – „cyrkiel”. Marka nie miała i nie ma nic wspólnego z kreśleniem, projektowaniem architektonicznym czy kartografią, to cyrkiel budzi pozytywne skojarzenia, bowiem jest symbolem dokładności i precyzji opracowania.

Redakcja poleca: Acura Legend – 900 tysięcy km bez wymiany sprzęgła!

Logo Acura wygląda jak kwadrat z mocno zaokrąglonymi narożnikami, które uczyniły z niego niemal okrąg. Kontury loga „macierzystej” firmy (tj. Hondy) są mniej zaokrąglone. Jest w nim również nieoczywista, ale identyfikowalna ciągłość. Kolejną ciekawostką jest fakt, że podobne logo pojawiło się na samochodach chińskiej marki Changan – przypomina odwrócone logo Acury.

Aktualne logo Acura

Logotyp Acura zawiera oryginalną czcionkę, która została zaprojektowana specjalnie dla marki. Poziome paski w literach „A” i „R” przylegają tylko jedną stroną do pionowych linii. Zdaniem producenta ta cecha czcionki podkreśla sposób jazdy, gdy kierowca trzyma tylko jedną rękę na kierownicy. Ponadto ma to oznaczać pewność prowadzenia tych japońskich samochodów. Dla jednych będzie to przekonujące, dla innych nie, co nie zmienia faktu, że za Oceanem Acura ma spore grono odbiorców – w 2021 roku w USA sprzedano ponad 150 tys. samochodów tej marki. Próg 100 tys. pojazdów przekroczono już w pierwszym pełnym roku działalności (1987 r.). Poza drobnym potknięciem w 1995 r. sprzedaż nigdy nie spadła poniżej 100 tys. pojazdów, a rekordowych latach 2005-2006 przekraczała 200 tys. samochodów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj