Lakierowanie felg

Nowoczesne metody lakierowania felg są w stanie przywrócić dawny blask nawet obręczom, które na pierwszy rzut oka mogą sprawiać wrażenie nadających się jedynie na złom.

Wybór nowych felg na polskim rynku jest bardzo szeroki. Komplet obręczy 16- czy 17-calowych można kupić już za około 1200-1400 zł. Będzie to jednak produkt niskiej jakości, wykonany często z nietrwałego stopu, najczęściej produkowany w Chinach. – Takie obręcze są podatne na uszkodzenia, a często sprawiają kłopoty już na etapie montażu. Zdarza się, że trudno je poprawnie wyważyć. Powłoka lakiernicza także pozostawia wiele do życzenia, szybko robi się matowa, lakier łatwo odpryskuje – mówi Marcin Wysocki z serwisu Carrera w Rzeszowie.

Markowe obręcze są znacznie lepsze, ale droższe. Za felgi czołowych producentów trzeba zapłacić przynajmniej 500-600 zł za sztukę. I będzie to cena za obręcz 16- czy 17-calową, prostego wzoru. Większe koła, lakierowane specjalnymi farbami i mające polerowane ramiona lub wykonane z lżejszych czy mocniejszych stopów lub odkuwane mogą kosztować nawet dwa czy trzy razy więcej. Na szczęście w łatwy sposób efektowne koła można mieć znacznie taniej i wcale nie trzeba kupować nowych felg!

Proszkowe lub tradycyjne malowanie felg

Po latach używania na felgach pojawiają się różne ślady eksploatacji – odpryski, zarysowania i ubytki materiału. Żeby poprawić wygląd auta, można pomyśleć o regeneracji felg. Potężne możliwości serwisów zajmujących się renowacją pozwalają nie tylko wyprostować obręcz, ale także pomalować na niemal każdy kolor, jaki zażyczy sobie klient. Od srebrnych, czarnych i grafitowych, które są najpopularniejsze, po jaskrawe barwy.Lakierowane felgi

Lakierowanie felg można obecnie wykonać na kilka sposobów. Najpopularniejszym jest malowanie proszkowe. Przed jego rozpoczęciem stary lakier z obręczy zdejmuje się przy pomocy środków chemicznych. Po takim zabiegu należy ocenić, czy felga wymaga uzupełnienia ewentualnych ubytków. Jeśli tak, najlepiej zrobić to nalewając dodatkową warstwę aluminium w miejsca, gdzie go brakuje. Tak uzupełnioną powierzchnię wykańcza się następnie przy pomocy tokarki. Odpowiednio przygotowana i wygładzona powierzchnia nadaje się do lakierowania.Lakierowanie felg

Proszkowe malowanie kół daje znakomity efekt wizualny. Lakier jest także trwały, bo ten sposób nakładania pozwala wykonać grubą warstwę, która dobrze przylega do metalu. Minusem w tym przypadku jest nieco ograniczona paleta kolorów. Alternatywą jest malowanie metodą tradycyjną przy pomocy pistoletu. Niestety, jest bardziej czasochłonne, a przy okazji marnuje się więcej lakieru. Ograniczeniem w doborze koloru jest tu tylko ludzka wyobraźnia. Tak nałożony lakier jest niestety bardziej podatny na uszkodzenia, w tym powstawanie oprysków.

W obu przypadkach podstawą sukcesu jest odpowiednie przygotowanie obręczy do nałożenia lakieru. Część serwisów robi to piaskując felgi, jednak takie rozwiązanie zalecane jest przede wszystkim w przypadku obręczy stalowych. Na aluminiowych może pozostawić głębokie ślady, które są trudne do ukrycia podczas malowana. Dlatego część lakierni ogranicza się do ręcznego szlifowania i uzupełniania uszkodzeń i ubytków. To bardziej kosztowne i czasochłonne, ale często pozwala finalnie osiągnąć lepszy efekt wizualny.

Naprawione felgi

Kompleksowe czyszczenie i samo lakierowanie proszkowe kompletu 16-calowych alufelg kosztuje 600-800 zł. W przypadku obręczy stalowych ceny zaczynają się od ok. 350 zł. Im większa średnica felgi, tym oczywiście wyższa cena usługi. Cena będzie też wyższa, jeśli po zdjęciu lakieru okaże się, że aluminiowa felga wymaga uzupełnienia ubytków, których nie da się w estetyczny sposób przykryć samym lakierowaniem. Można orientacyjnie przyjąć, że poprzedzająca lakierowanie naprawa felgi stalowej to koszt około 100 zł, a w przypadku felg aluminiowych ceny zaczynają się od 150 zł. Indywidualnie wycenia się dodatkowe usługi, jak np. chromowanie obręczy montowanej na rant felgi czy toczenie rantów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj