NowościAktualnościNowa droga ekspresowa przetnie całą Polskę. Wiadomo kiedy to nastąpi

Nowa droga ekspresowa przetnie całą Polskę. Wiadomo kiedy to nastąpi

Kierowcy doczekają się blisko 600-kilometrowej „ekspresówki” łączące dwa końce Polski. Zobaczmy, kiedy pojedziemy nową trasą szybkiego ruchu.

Dzięki rozwijającej się infrastrukturze drogowej w Polsce w niepamięć odeszły wielogodzinne (nawet całodniowe) przeprawy z jednego końca kraju na drugi. Drogi szybkiego ruchu łączą m.in. Trójmiasto z Górnym Śląskiem i granicą z Czechami (autostrada A1), granicę ukraińską i niemiecką (autostrada A4; przez Rzeszów, Katowice, Kraków i Wrocław) i okolice Warszawy ze Świeckiem obok naszych zachodnich sąsiadów (autostrada A2).

Wszystko wskazuje na to, że błyskawicznego połączenia między dwoma krańcami Polski wkrótce doczekają się mieszkańcy kolejnych rejonów, a konkretnie miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 11. Rozpoczyna ona swój bieg nad morzem (w Kołobrzegu) i ciągnie się przez Koszalin, Piłę, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Lubliniec aż do aglomeracji górnośląskiej (Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego), czyli m.in. Katowic, Gliwic, Bytomia i Piekar Śląskich. Tą niemal 600-kilometrową trasę drogowcy planują zastąpić pełnoprawną drogą ekspresową S11. Kiedy to nastąpi i jak „pobiegnie” nowa trasa szybkiego ruchu?

Droga S11- przebieg. Którędy pojedziemy „ekspresówką”?

Obecnie „ekspresówka” S11 jest w przysłowiowych „powijakach”. Kierowcy mają do dyspozycji jedynie fragmenty tej drogi na Pomorzu Zachodnim (Kołobrzeg-Koszalin i obwodnica Szczecinka), ale jeszcze w tym roku kierowcy pojadą odcinkiem Bobolice-Koszalin (48 km). GDDKiA niedawno pochwaliła się oddaniem kolejnej części S11, tym razem w województwie opolskim – konkretnie 25-kilometrowej obwodnicy Olesna, prowadzącej z miejscowości Ciarka do granicy województw opolskiego i śląskiego. Pozostałe istniejące fragmenty również są obwodnicami miast – Kępna, Ostrowa Wielkopolskiego i Poznania.

Co dalej z S11?

Nie oznacza to jednak, że nie poczyniono prac mających przyspieszyć budowę pozostałej (czyli wciąż dużej) części drogi ekspresowej S11. Finalnie poprowadzi ona przez 4 województwa (śląskie, opolskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie) w znacznej części w bliskim sąsiedztwie istniejącej DK11. Łącznie nowa trasa z Pomorza Zachodniego do Górnego Śląska będzie miała 550 km długości. Budowę podzielono na wiele mniejszych fragmentów, których realizację rozpoczęto na razie w wymiarze formalnym – drogą składania niezbędnych pism i uzyskiwania zgód środowiskowych oraz na rozpoczęcie budowy.

Kiedy oddanie drogi S11?

Wiadomo jednak, że najbliżej ukończenia drogi S11 jest Pomorze Zachodnie. W 2026 roku powinno nastąpić oddanie do użytku odcinka Bobolice-Szczecinek i tym samym zakończy się budowa tej drogi w województwie zachodniopomorskim. Całą „ekspresówką” S11 pojedziemy z kolei maksymalnie w 2030 roku.

Polecamy również:

Ten region doczeka się drogi ekspresowej. Szeroka trasa już niebawem

Nowa droga ekspresowa już na finiszu. Zmieni podróżowanie po całej Polsce

12 KOMENTARZE

  1. To jest najbardziej zaniedbana trasa. Ona powinna powstac już dawno.!!! Nie ma słów dla braku wyobraźni decydentów. Ile istnień lufzkich można było ocalić… A tak Polacy przebijają się nad środkowe pomorze drogą śmierci…

    • Naprawdę trasa Lublin – Radom jest bardziej potrzebna niż Poznań – Katowice? Chyba w kampanii wyborczej PiSu.

    • „Każdy sobie rzepkę skrobie”. Choć mi odcinek Szczecinek – Kołobrzeg bardziej potrzebny (tu mieszkam) to się z Tobą zgadzam! Jeżdżę często odcinkiem Radom – Puławy (tu mam rodzinę) i NA PEWNO jest na tym odcinku dużo większy ruch niż na 11-tce na północ od Piły! Jednak problem jest w tym, że na odcinek Szczecinek – Koszalin nie było żadnych protestów i odwołań od DŚU i tylko dlatego znalazła się ona w obecnych planach. Już z odcinkiem Szczecinek – Piła było dużo więcej problemów a najwięcej na odcinku Oborniki Wlkp – Piła.

  2. obwodnicę Piły należy zacząć budować. Będzie to jednocześnie S10 iS11. Tzw Polska B już dawno przestała być tą drugiej kategorii . teraz tereny np pilskiego są zadu….em, a tereny Podlasia rozwijają się całkiem dynamicznie.

    • S10 i S11 i poszerzenie A2 to najbardziej potrzebne drogi w Polsce,niestety za tej władzy drogi buduje się naPoslasie, Podkarpacie w Lubelskiem i Kieleckim. Ewentualnie coś w Warszawie bo miasto się dusi. Reszta Polski. je istnieje, kontynuowane są tylko i westycke rozpoczęte przez PO.

  3. ciekawe kto analizował natężenie ruchu na dk11 bo przez Oborniki jedzie się godzinę a s11 zrobili najpierw przez Bobolice gdzie ruch jest tylko w sezonie ale pochodzie z tej mieściny znany polityk z partii rządzącej.

  4. droga S11 w planach naszych sprawnych samorzadowcow i politykow urodzila sie w 2006r. Po 24 latach planuja ja otworzyc. W tym czasie na tej trasie zginela setka ludzi ktorych wy politycy PISu zawiedliscie. Zamiast budowac drogw gdzie smierc sie panoszy kazdego dnia, gdzie ruch wynosi blisko 20tys. samochodow dziennie, zbudowaliscie via carpatia z ruchem dziesieciokrotnie mniejszym. Skandal, nigdy na was nie zaglosuje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji