Używany Fiat 500L (od 2012 r.) – OPINIE

Łączy ducha kultowej „500” z użytecznością dla przeciętnej rodziny. Oto opinie o Fiacie 500L, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Powiększony Fiat 500 nie jest bardzo dużym autem, bo mierzy ponad 4,1 metra. Tyle jednak wystarczy, by w komfortowych warunkach przewieźć czwórkę dorosłych osób lub rodzinę z trójką dzieci. Jeśli komuś mało, może „zapolować” na wydłużony wariant Living, dostępny także w wersji 7-osobowej. Wnętrze rozplanowano w pomysłowy sposób. Tylny rząd foteli umieszczono wyżej niż przedni, natomiast do przewożenia długich przedmiotów przyda się opcja składania przedniego fotela pasażera. Wszystkie 500L mają system zwiększania siły wspomagania kierownicy (City), przez co manewrowanie na parkingu przestaje być uciążliwe.

Pojemność rodem z aut miejskich

Silniki minivana Fiata lepiej czują się w warunkach miejskich, szczególnie podstawowy i popularny wariant 1.4/95 KM. Jego wadą jest dość wysokie spalanie w korkach, ale bez problemu można go „zagazować”. 500L od samego początku oferowano z dwucylindrowym, turbodoładowanym, 0,9-litrowym silnikiem rozwijającym 85 lub 105 KM – jest już żwawszy, ale będzie się „męczył” zwłaszcza przy komplecie pasażerów w odmianie Living. Optymalnym wyborem zostaje 1.4 T-Jet i diesle – 1.3 i 1.6 M-Jet. Cieszą się dobrą opinią wśród mechaników, ale warto w nich zwrócić uwagę na pracę zaworu EGR. Wszystkie mają filtr cząstek stałych.

Fiat 500L opinie użytkowników

Zalety

„Auto jest wysoko zawieszone już w bazowej wersji – to bardzo ważne na naszych drogach”

„Świetne przeszklenie. Żaden słupek nie zasłania widoczności”

„Rewelacja w mieście – możliwość ustawienia siły wspomagania kierownicy”

„Wielkość bagażnika można zmieniać na różne sposoby. Składa się nie tylko kanapa, ale i przedni fotel pasażera”

 

Wady

„6-biegowa skrzynia jest źle zestopniowana. Biegi są bardzo krótkie, przez co w mieście trzeba je często zmieniać”

„Fotele przednie mają zbyt krótkie i wąskie siedziska”

„Kierownica ma szeroki zakres regulacji, ale w każdej pozycji zasłania część zegarów”

„Fiat nieco myszkuje przy dużych prędkościach”

Fiat 500L podsumowanie

W ofertach sprzedaży przeważają wersje benzynowe, głównie 1.4 i turbodoładowany T-Jet. Trafiają się nawet Livingi z 0.9 TwinAir. Diesle stanowią 1/4 rynku wtórnego. Bezwypadkowe egzemplarze wyceniane są na ponad 30 tys. zł. Najdroższe są uterenowione Trekkingi z wyprzedaży rocznika 2017.

Fiat 500L (od 2012 r.) dane techniczne

Fiat 500L – wymiary

Dł./szer./wys.414-436/178/166-168 cm
Rozstaw osi261 cm
Pojemność bagażnika400-1310 l; 560-1708 l (Living)

 

Fiat 500L – silniki

Silnik0.9 TwinAir0.9 TwinAir1.4 16V1.4 T-Jet
Pojemność875 ccm875 ccm1368 ccm1368 ccm
Paliwoturbo benz.turbo benz.benz.turbo benz.
Maks. moc85 KM105 KM95 KM120 KM
Maks. moment140 Nm145 Nm127 Nm215 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,8 s12,3 s12,8 s10,2 s
Prędkość maks.167 km/h180 km/h178 km/h189 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km4,8 l/100 km6,2 l/100 km6,9 l/100 km

 

Silnik1.3 M-Jet1.6 M-Jet1.6 M-Jet
Pojemność1248 ccm1598 ccm1598 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc85 KM105 KM120 KM
Maks. moment200 Nm320 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,9 s11,3 s10,7 s
Prędkość maks.165 km/h182 km/h189 km/h
Śr. zużycie paliwa4,2 l/100 km4,5 l/100 km4,6 l/100 km

 

Fiat 500L oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Oceny czytelników
[Głosów: 11 Średnia: 4.1]