Choć silnik Supry ma 6 cylindrów, a Yarisa – tylko 3, to oba auta dysponują zbliżoną mocą. Przekonajmy się, które z nich okaże się szybsze na prostej.
Seryjna Toyota GR Yaris (261 KM, 0-100 km/h w 5,5 s) może konkurować jedynie z podstawową wersją GR Supry (258 KM, 0-100 km/h w 5,2 s). Co innego, jeśli weźmiemy pod uwagę egzemplarz podkręcony do 304 KM przez firmę Litchfield. Wówczas okaże się, że japoński hot hatch po wizycie u brytyjskiego tunera ma spore szanse w starciu z topową Suprą (340 KM, 0-100 km/h w 4,3 s).
Na korzyść GR Yarisa przemawia napęd na wszystkie koła i niższa o 215 kg masa własna (1280 kg wobec 1495 kg). Z kolei Toyota GR Supra ma przewagę w postaci szybkiego, 8-biegowego automatu (w Yarisie – 6-biegowa skrzynia ręczna) oraz wyższego momentu obrotowego (500 Nm wobec 393 Nm).
Sprawdźmy zatem, kto wygra w wyścigu na 1/4 mili – lżejszy hot hatch z napędem na cztery koła, czy może jednak mocniejsza, tylnonapędowa Supra?
Zobacz również: