Przedstawiamy zestawienie średnic zawracania 237 modeli. Z reguły im większe auto, tym więcej metrów potrzebuje do zawrócenia. Ale czy jest to reguła?
Coraz bardziej zatłoczone ulice i zajęte parkingi sprawiają, że od nowego auta coraz częściej oczekujemy zadowalającej zwrotności. Przekłada się to też na bezpieczeństwo. Jeśli samochód ma małą średnicę zawracania, bez problemu zawrócimy nim na raz, bez wykonywania korekt, a to pozwoli skrócić czas manewru. Tym samym nie będziemy blokować drogi i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że dojdzie do drogowego zdarzenia.
Niesłusznie pomijany
Parametr średnicy zawracania coraz częściej ginie w morzu innych podawanych przez producentów, ustępując głównie coraz częściej podkreślanej emisji spalin i zużyciu paliwa. Tymczasem kupujący pozostają nieświadomi w kwestii zwrotności i po fakcie mogą się rozczarować. Nie zawsze małe rozmiary auta oznaczają, że będzie zawracało na raz. Czasami najbardziej zwrotne limuzyny potrafią mieć mniejszą średnicę zawracania od najgorszych w tej konkurencji aut miejskich.
Od czego to zależy?
Oprócz wymiarów zewnętrznych i rozstawu osi, duże znaczenie w średnicy zawracania ma wersja silnikowa. Jeżeli samochód jest w topowej wersji z mocnym silnikiem, będzie mniej zwrotny od odmiany podstawowej. Winne temu jest „upakowanie” silnika pod maską, a także związane z tym zmiany w zawieszeniu i większe koła. Istotna jest również konfiguracja układu napędowego – samochody tylnonapędowe nie mają przegubów, dlatego są zwrotniejsze od konkurentów z przednim napędem. Nie wszystkie z przetestowanych pojazdów mają identyczne średnice zawracania w obu kierunkach. Właściwie rzadko się to zdarza, ale różnice są minimalne, liczone w dziesiątkach centymetrów. Spowodowane jest to niesymetrycznym rozmieszczeniem silnika i jego podzespołów pod maską.
W naszym zestawieniu wzięło udział 237 aut różnych klas. W każdym segmencie występują rozbieżności pod względem średnicy zawracania, jednak czasami wynoszą one nawet 2-3 metry. To już daje do myślenia i czasami może zadecydować o zakupie, zwłaszcza jeśli ktoś będzie jeździł głównie w mieście.
Auta małe/miejskie
W najmniejszej klasie wymiarowej znajdziemy najbardziej zwrotne auta w całym rankingu. Do zawrócenia najmniej potrzebuje malutka Toyota iQ, ale pięciodrzwiowy już duet Renault Twingo/Smart Forfour potrzebuje nieco ponad pół metra więcej i nawraca po 9 metrach. Od połowy zestawienia pojawiają się większe auta miejskie. Rozczarowuje bardzo słaby wynik Toyoty Yaris – prawie 12 metrów to średni rezultat nawet w klasie średniej.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | Toyota iQ (2012) | 8,5 | 8,2 | 8,4 |
2 | Renault Twingo (2016) | 9,0 | 8,9 | 9,0 |
3 | Smart ForFour (2016) | 9,0 | 9,0 | 9,0 |
4 | Mitsubishi Space Star (2014) | 9,6 | 9,6 | 9,6 |
5 | Suzuki Alto (2013) | 9,7 | 9,8 | 9,8 |
6 | Fiat Panda (2012) | 10,0 | 9,7 | 9,9 |
7 | Skoda Citigo (2013) | 10,0 | 9,9 | 10,0 |
8 | VW Up! (2013) | 10,0 | 9,9 | 10,0 |
9 | Fiat 500 (2008) | 10,1 | 9,9 | 10,0 |
10 | Nissan Micra (2013) | 10,2 | 9,9 | 10,1 |
11 | Peugeot 107 (2011) | 9,9 | 10,2 | 10,1 |
12 | Toyota Aygo (2011) | 9,9 | 10,3 | 10,1 |
13 | Kia Picanto (2013) | 10,2 | 10,2 | 10,2 |
14 | Suzuki Swift (2012) | 10,1 | 10,4 | 10,3 |
15 | Hyundai i10 (2015) | 10,4 | 10,3 | 10,4 |
16 | VW Polo (2013) | 10,5 | 10,6 | 10,5 |
17 | Chevrolet Spark (2013) | 10,5 | 10,6 | 10,6 |
18 | Seat Ibiza (2014) | 10,7 | 10,4 | 10,6 |
19 | Ford Fiesta (2015) | 10,6 | 10,6 | 10,6 |
20 | Skoda Fabia (2015) | 10,6 | 10,6 | 10,6 |
21 | Mazda 2 (2015) | 10,7 | 10,7 | 10,7 |
22 | Audi A1 Sportback (2014) | 10,7 | 10,6 | 10,7 |
22 | Opel Corsa (2014) | 10,8 | 10,6 | 10,7 |
23 | Citroen DS 3 (2014) | 10,8 | 10,7 | 10,8 |
24 | Peugeot 208 (2015) | 10,9 | 10,9 | 10,9 |
25 | Renault Clio (2014) | 11,0 | 10,9 | 11,0 |
27 | Hyundai i20 (2013) | 11,0 | 11,0 | 11,0 |
28 | Mini Cooper S (2012) | 11,0 | 11,0 | 11,0 |
29 | Peugeot 208 GTi (2015) | 11,3 | 11,2 | 11,2 |
30 | Nissan Note (2012) | 11,3 | 11,2 | 11,3 |
31 | Alfa Romeo MiTo (2014) | 11,5 | 11,6 | 11,6 |
32 | Toyota Yaris (2015) | 11,8 | 11,9 | 11,9 |
Auta kompaktowe
W granicy 10 metrów mieści się tylko elektryczne BMW i3. Typowi reprezentanci do zawrócenia potrzebują już 10-11 metrów, a najgorsi ponad 12. Są to głównie usportowione hot hatche, choć wśród nich znalazł się również Nissan Leaf, w którym średnica zawracania w lewo jest o prawie metr większa niż w prawym kierunku.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | BMW i3 (2015) | 9,7 | 10,0 | 9,8 |
2 | VW e-Golf (2016) | 10,7 | 10,7 | 10,7 |
3 | Mercedes klasy B (2014) | 10,7 | 10,8 | 10,8 |
4 | VW Golf Variant (2015) | 10,9 | 10,9 | 10,9 |
5 | Audi A3 (2013) | 11,0 | 10,8 | 10,9 |
6 | BMW serii 1 (2013) | 10,9 | 11,0 | 11,0 |
7 | Ford Focus (2015) | 10,9 | 10,9 | 10,9 |
8 | Audi A3 Limousine (2015) | 11,0 | 11,1 | 11,0 |
9 | Renault Megane (2014) | 11,0 | 11,0 | 11,0 |
10 | Seat Leon (2013) | 11,0 | 11,0 | 11,0 |
11 | Mercedes klasy A (2013) | 11,1 | 11,0 | 11,1 |
12 | Peugeot 308 (2014) | 11,0 | 11,1 | 11,1 |
13 | Skoda Rapid (2013) | 10,9 | 11,2 | 11,1 |
14 | VW Golf GTI (2015) | 11,0 | 11,1 | 11,1 |
15 | Skoda Octavia (2015) | 11,2 | 11,2 | 11,2 |
16 | VW Jetta (2015) | 11,1 | 11,2 | 11,2 |
17 | Toyota Auris (2013) | 11,1 | 11,2 | 11,2 |
18 | Opel Astra (2015) | 11,3 | 11,2 | 11,3 |
19 | Kia Cee'd (2015) | 11,2 | 11,3 | 11,3 |
20 | Kia Cee'd SW (2015) | 11,2 | 11,3 | 11,3 |
21 | Peugeot 308 GT SW (2015) | 11,2 | 11,3 | 11,3 |
22 | DS 4 (2015) | 11,3 | 11,4 | 11,4 |
23 | Hyundai i30 (2014) | 11,4 | 11,3 | 11,4 |
24 | Mini Clubman Cooper SD | 11,3 | 11,4 | 11,4 |
25 | Mini Countryman Cooper SD | 11,4 | 11,4 | 11,4 |
26 | Hyundai i30 CW (2014) | 11,6 | 11,2 | 11,4 |
27 | Volvo V40 (2015) | 11,5 | 11,5 | 11,5 |
28 | Mazda 3 (2015) | 11,6 | 11,6 | 11,6 |
29 | Alfa Romeo Giulietta (2013) | 11,6 | 11,5 | 11,6 |
30 | Renault Megane R.S. (2014) | 11,6 | 11,5 | 11,6 |
31 | Mercedes-AMG A45 4Matic | 11,6 | 11,6 | 11,6 |
32 | Chevrolet Cruze kmb (2013) | 11,7 | 11,5 | 11,6 |
33 | Honda Civic (2014) | 11,7 | 11,6 | 11,7 |
34 | BMW M2 Coupe (2016) | 11,8 | 11,9 | 11,9 |
35 | VW Golf R (2014) | 12,1 | 12,0 | 12,1 |
36 | Nissan Leaf (2014) | 12,6 | 11,7 | 12,2 |
37 | Ford Focus ST (2015) | 12,6 | 12,7 | 12,7 |
Auta klasy średniej
Królują samochody z napędem na tył – pierwsze cztery miejsca należą do Lexusa IS, Mercedesa klasy C (w tym AMG) i BMW serii 3. System czterech kół skrętnych zapewnił dobry rezultat Renault Talisman. Na tle kompaktów auta klasy średniej są zaskakująco zwrotne i osiągają podobne do nich wyniki. W przypadku okupującego tyły tabeli Volvo S60 potwierdza się fakt, że zwrotność nie musi zależeć od wymiarów, a przedniego napędu.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | Lexus IS (2014) | 10,6 | 10,7 | 10,7 |
2 | Mercedes klasy C (2013) | 10,8 | 10,9 | 10,9 |
3 | Mercedes C 63 AMG (2013) | 11,4 | 10,9 | 11,2 |
4 | BMW 3 Touring (2014) | 11,2 | 11,3 | 11,3 |
5 | Alfa Romeo Giulia (2016) | 11,3 | 11,4 | 11,4 |
6 | VW Passat (2015) | 11,4 | 11,3 | 11,4 |
7 | BWM serii 4 Coupe (2015) | 11,3 | 11,5 | 11,4 |
8 | Kia Optima (2014) | 11,4 | 11,4 | 11,4 |
9 | Renault Talisman (2016) | 11,3 | 11,5 | 11,4 |
10 | Renault Talisman G.tour | 11,3 | 11,5 | 11,4 |
11 | VW Passat Variant (2015) | 11,5 | 11,5 | 11,5 |
12 | Toyota Avensis (2014) | 11,3 | 11,6 | 11,5 |
13 | Opel Insignia Sports Tourer | 11,5 | 11,5 | 11,5 |
14 | VW CC (2014) | 11,6 | 11,4 | 11,5 |
15 | Audi RS 5 (2014) | 11,6 | 11,5 | 11,6 |
16 | Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio | 11,7 | 11,7 | 11,7 |
17 | Lexus RC F (2015) | 11,8 | 11,6 | 11,7 |
18 | BMW M4 Coupe (2015) | 11,7 | 11,7 | 11,7 |
19 | Audi A4 Avant (2014) | 11,7 | 11,7 | 11,7 |
20 | Hyundai i40 (2013) | 11,8 | 11,6 | 11,7 |
21 | Renault Laguna (2014) | 11,6 | 11,8 | 11,7 |
22 | Seat Exeo (2012) | 12,2 | 11,2 | 11,7 |
23 | Ford Mondeo (2015) | 11,7 | 11,9 | 11,8 |
24 | DS 5 (2015) | 11,8 | 11,8 | 11,8 |
25 | Audi A4 (2015) | 11,9 | 11,6 | 11,8 |
26 | Jaguar XE (2016) | 11,8 | 11,8 | 11,8 |
27 | Mazda 6 Kombi (2015) | 11,7 | 11,9 | 11,8 |
28 | Infiniti G37 Cabrio (2013) | 12,1 | 11,6 | 11,9 |
29 | Skoda Superb Combi (2015) | 11,8 | 11,9 | 11,9 |
30 | Audi RS 4 Avant (2013) | 12,0 | 11,9 | 12,0 |
31 | Ford Mondeo Kombi (2016) | 11,9 | 12,0 | 12,0 |
32 | Suzuki Kizashi (2012) | 12,1 | 11,8 | 12,0 |
33 | BMW M3 Competition (2016) | 12,1 | 12,1 | 12,1 |
34 | Hyundai i40 Kombi (2013) | 12,1 | 12,1 | 12,1 |
35 | Opel Insignia OPC (2013) | 12,1 | 12,2 | 12,2 |
36 | Citroen C5 Tourer (2013) | 12,1 | 12,3 | 12,2 |
37 | Peugeot 508 (2013) | 12,5 | 12,5 | 12,5 |
38 | Volvo V60 (2015) | 12,6 | 12,5 | 12,6 |
39 | Infiniti Q50 (2015) | 12,7 | 12,7 | 12,7 |
Auta klasy wyższej
Najlepsi w klasie do zawrócenia potrzebują już ponad 11 metrów, jednak to wciąż niedużo, patrząc na ich wymiary. Nawet najmniej zwrotne w segmencie Volvo S90 w tym celu potrzebuje mniej od mniejszego S60, bo 12,4 metra.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | Porsche Panamera (2016) | 11,0 | 11,1 | 11,1 |
2 | Mercedes E Cabrio (2013) | 11,0 | 11,2 | 11,1 |
3 | Lexus GS 450h (2013) | 11,1 | 11,1 | 11,1 |
4 | Mercedes E 63 AMG (2014) | 11,2 | 11,3 | 11,3 |
5 | Mercedes CLS (2015) | 11,2 | 11,4 | 11,3 |
6 | Mercedes klasy E (2015) | 11,3 | 11,5 | 11,4 |
7 | BMW serii 5 (2015) | 11,6 | 11,7 | 11,7 |
8 | Mercedes E Kombi (2015) | 11,7 | 11,8 | 11,8 |
9 | BMW 5 Touring (2015) | 11,8 | 11,9 | 11,9 |
10 | Mercedes CLS SB (2015) | 11,8 | 11,9 | 11,9 |
11 | Volvo V70/S80 (2014) | 11,8 | 12,0 | 11,9 |
12 | Infiniti M35h (2014) | 12,0 | 12,0 | 12,0 |
13 | Jaguar XF (2014) | 12,0 | 12,1 | 12,1 |
14 | Audi A6 (2015) | 12,2 | 12,2 | 12,2 |
15 | BMW M5 (2014) | 12,2 | 12,3 | 12,3 |
16 | Saab 9-5 (2012) | 12,3 | 12,3 | 12,3 |
17 | Audi A6 Avant (2015) | 12,0 | 12,3 | 12,2 |
18 | Volvo S90 (2016) | 12,4 | 12,3 | 12,4 |
Auta sportowe/kabriolety
Najmniejszy w tym zestawieniu bliźniaczy duet Fiat 124 Spider/Mazda MX-5 ma średnicę zawracania na poziomie aut miejskich, a zwiększa się ona wraz ze wzrostem pojemności i wymiarów aut w tej klasie. Najciężej zawrócić takimi superautami jak Lamborghini Gallardo, Chevroletem Corvette czy nawet Nissanem GT-R.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | Fiat 124 Spider (2016) | 10,1 | 10,2 | 10,2 |
2 | Mazda MX-5 (2015) | 10,1 | 10,3 | 10,2 |
3 | Mercedes SLK/SLC | 10,4 | 10,4 | 10,4 |
4 | Porsche 911 Carrera (2014) | 10,7 | 10,6 | 10,7 |
5 | Nissan 370Z (2014) | 10,6 | 10,8 | 10,7 |
6 | Porsche 911 Turbo (2014) | 10,7 | 10,7 | 10,7 |
7 | VW Eos (2014) | 10,7 | 10,6 | 10,7 |
8 | VW Golf Cabrio (2014) | 10,7 | 10,7 | 10,7 |
9 | BMW Z4 (2014) | 10,8 | 10,9 | 10,9 |
10 | VW Scirocco (2015) | 11,0 | 10,8 | 11,0 |
11 | Audi TT (2015) | 10,9 | 11,0 | 11,0 |
12 | Mercedes SL (2014) | 10,9 | 11,0 | 11,0 |
13 | Porsche 718 Boxster S | 11,0 | 10,9 | 11,0 |
14 | Porsche 718 Cayman | 11,2 | 11,0 | 11,1 |
15 | VW Scirocco R (2015) | 11,2 | 11,0 | 11,1 |
16 | Audi TT RS Coupe (2015) | 11,2 | 11,1 | 11,2 |
17 | Jaguar XKR (2013) | 11,3 | 11,4 | 11,4 |
18 | Peugeot RCZ (2014) | 11,7 | 11,5 | 11,6 |
19 | Audi R8 V10 plus (2015) | 11,8 | 11,7 | 11,8 |
20 | Chevrolet Camaro Coupe V8 | 12,1 | 11,8 | 12,0 |
21 | Mercedes SLS AMG | 11,9 | 12,0 | 12,0 |
22 | Chevrolet Camaro Cabrio | 12,1 | 12,1 | 12,1 |
23 | Aston Martin V12 Vantage | 12,1 | 12,2 | 12,2 |
24 | Jaguar F-Type (2015) | 12,3 | 12,0 | 12,2 |
25 | Ford Mustang (2016) | 12,3 | 12,2 | 12,3 |
26 | Honda NSX (2016) | 12,5 | 12,3 | 12,4 |
27 | Nissan GT-R (2016) | 12,5 | 12,3 | 12,4 |
28 | Ferrari 458 Italia (2014) | 12,5 | 12,4 | 12,5 |
29 | Chev. Corvette Stingray Cab. | 12,6 | 12,4 | 12,5 |
30 | Lambo. Aventador LP 700-4 | 12,3 | 12,8 | 12,6 |
31 | Lamborghini Gallardo | 13,1 | 12,6 | 12,9 |
32 | Chev. Corvette ZR1 (2016) | 13,0 | 12,8 | 12,9 |
33 | McLaren 570S (2016) | 12,9 | 13,0 | 13,0 |
Mini- i kombivany
Nieduże kombivany nawracają już w okolicach 10 i 11 metra, a większe i mające mocniejsze silniki minivany potrzebują już nawet 12 metrów. Nie dziwi najgorszy wynik VW Sharana, a rozczarowuje rezultat znacznie mniejszego Forda Grand C-Maxa i Toyoty Verso.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | Seat Altea XL (2013) | 10,8 | 10,7 | 10,8 |
2 | Nissan Cube (2013) | 10,9 | 10,9 | 10,9 |
3 | Renault Kangoo (2013) | 10,9 | 10,9 | 10,9 |
4 | Citroen C3 Picasso (2013) | 11,1 | 11,0 | 11,1 |
5 | Ford C-Max (2015) | 11,2 | 11,2 | 11,2 |
6 | VW Caddy (2014) | 11,3 | 11,1 | 11,2 |
7 | BMW 2 Active Tourer (2016) | 11,3 | 11,3 | 11,3 |
8 | Hyundai ix20 (2015) | 11,3 | 11,4 | 11,4 |
9 | Opel Meriva (2015) | 11,5 | 11,4 | 11,5 |
10 | Renault Grand Scenic (2015) | 11,5 | 11,4 | 11,5 |
11 | Toyota Verso S (2013) | 11,4 | 11,5 | 11,5 |
12 | Volkswagen Touran (2016) | 11,7 | 11,5 | 11,6 |
13 | Dacia Lodgy (2015) | 11,8 | 11,8 | 11,8 |
14 | Opel Zafira Tourer (2016) | 11,8 | 11,8 | 11,8 |
15 | VW T5 Multivan (2014) | 11,8 | 12,0 | 11,9 |
16 | Renault Espace (2016) | 12,0 | 12,0 | 12,0 |
17 | Ford S-Max (2015) | 12,1 | 12,2 | 12,2 |
18 | Ford Galaxy (2015) | 12,1 | 12,2 | 12,2 |
19 | Seat Alhambra (2015) | 12,3 | 12,3 | 12,3 |
20 | Toyota Verso (2015) | 12,2 | 12,3 | 12,3 |
21 | Ford Grand C-Max (2015) | 12,5 | 12,5 | 12,5 |
22 | VW Sharan (2015) | 12,5 | 12,4 | 12,5 |
Crossovery/SUV
Większość SUV-ów ma napęd 4×4, co zwiększa ich średnicę zawracania. Zwrotność SUV-ów zależy też w dużej mierze od ich wymiarów. Na pierwszym miejscu znajdziemy zaliczającą się do najmniejszych kompaktowych SUV-ów Skodę Yeti, a na tyłach zestawienia potężną terenówkę Toyoty i duże SUV-y BMW.
Pozycja | Model (rocznik) | Śr. zawr. w lewo | Śr. zawr. w prawo | Średnio |
---|---|---|---|---|
1 | Skoda Yeti 4x4 (2015) | 10,6 | 10,4 | 10,5 |
2 | Seat Ateca (2016) | 10,8 | 10,9 | 10,9 |
3 | BMW X1 | 10,9 | 10,9 | 10,9 |
4 | Audi Q2 (2016) | 11,0 | 11,0 | 11,0 |
5 | Subaru Forester (2014) | 11,1 | 11,1 | 11,1 |
6 | Subaru XV (2014) | 11,0 | 11,2 | 11,1 |
7 | Suzuki SX4 S-Cross (2015) | 11,3 | 11,1 | 11,2 |
8 | Hyundai Tucson (2016) | 11,3 | 11,0 | 11,2 |
9 | Ford EcoSport (2015) | 11,2 | 11,1 | 11,2 |
10 | Dacia Duster (2015) | 11,2 | 11,2 | 11,2 |
11 | Nissan Qashqai (2013) | 11,2 | 11,2 | 11,2 |
12 | Nissan Juke (2013) | 11,2 | 11,4 | 11,3 |
13 | Honda HR-V 1.6 (2015) | 11,2 | 11,5 | 11,4 |
14 | Hyundai ix35 (2014) | 11,3 | 11,4 | 11,4 |
15 | Peugeot 3008 (2016) | 11,4 | 11,4 | 11,4 |
16 | Renault Captur (2015) | 11,4 | 11,6 | 11,5 |
17 | Citroen C-Crosser (2013) | 11,4 | 11,6 | 11,5 |
18 | Ford Kuga (2014) | 11,5 | 11,5 | 11,5 |
19 | Honda CR-V (2015) | 11,6 | 11,4 | 11,5 |
20 | Mazda CX-5 (2015) | 11,4 | 11,6 | 11,5 |
21 | Mitsubishi Outlander (2015) | 11,3 | 11,7 | 11,5 |
22 | Citroen C4 Aircross | 11,6 | 11,6 | 11,6 |
23 | Audi Q5 (2015) | 11,6 | 11,8 | 11,7 |
24 | Fiat 500X (2016) | 11,5 | 11,8 | 11,7 |
25 | Mercedes GLC (2016) | 11,6 | 11,8 | 11,7 |
26 | Opel Mokka/Mokka X | 11,7 | 11,7 | 11,7 |
27 | Jeep Renegade (2015) | 11,7 | 11,7 | 11,7 |
28 | SsangYong Korando (2015) | 11,7 | 11,8 | 11,8 |
29 | Toyota RAV4 (2014) | 11,7 | 11,8 | 11,8 |
30 | Audi Q3 (2015) | 12,0 | 11,6 | 11,8 |
31 | Porsche Macan (2016) | 11,8 | 11,8 | 11,8 |
32 | Porsche Cayenne (2015) | 11,8 | 11,8 | 11,8 |
33 | Audi Q7 (2015) | 11,7 | 11,8 | 11,8 |
34 | Mercedes ML/GLE | 11,9 | 11,8 | 11,9 |
35 | Mitsubishi ASX (2015) | 12,0 | 11,7 | 11,9 |
36 | Audi SQ5 (2015) | 11,9 | 11,9 | 11,9 |
37 | Mercedes GLA (2015) | 11,9 | 11,9 | 11,9 |
38 | Mercedes GLK (2014) | 11,9 | 11,9 | 11,9 |
39 | Volkswagen Tiguan (2015) | 12,0 | 12,0 | 12,0 |
40 | BMW X4 (2016) | 11,9 | 12,0 | 12,0 |
41 | Cadillac XT5 (2016) | 12,0 | 11,9 | 12,0 |
42 | Land Rover Discovery 4 | 12,2 | 11,9 | 12,1 |
43 | VW Touareg (2015) | 11,9 | 12,2 | 12,1 |
44 | BMW X3 (2015) | 12,3 | 12,1 | 12,2 |
45 | Jaguar F-Pace (2016) | 12,3 | 12,3 | 12,3 |
46 | Mazda CX-7 (2012) | 12,2 | 12,6 | 12,4 |
47 | Mercedes GL/GLS | 12,4 | 12,4 | 12,4 |
48 | Volvo XC90 (2016) | 12,4 | 12,4 | 12,4 |
49 | Renault Koleos (2013) | 12,5 | 12,5 | 12,5 |
50 | Hyundai ix55 (2013) | 12,3 | 12,8 | 12,6 |
51 | Opel Antara (2013) | 12,6 | 12,5 | 12,6 |
52 | Range Rover (2015) | 12,4 | 12,7 | 12,6 |
53 | Volvo XC60 (2015) | 12,7 | 12,7 | 12,7 |
54 | BMW X5 (2016) | 12,9 | 12,6 | 12,8 |
55 | BMW X6 (2016) | 12,8 | 12,9 | 12,9 |
56 | Toyota Land Cruiser V8 | 13,2 | 13,2 | 13,2 |