NowościPremieryNowe Renault 5 (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowe Renault 5 (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Po blisko 30 latach przerwy na rynek wraca Renault 5. Nowy model będzie dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Podczas rozpoczynających się właśnie targów w Genewie francuski producent oficjalnie zaprezentował nowe wcielenie swojego kultowego modelu – Renault 5. Ten niewielki „elektryk” został zbudowany na platformie AmpR Small i bierze na celownik przede wszystkim elektryczne Mini i Fiata 500e. Oto, co warto wiedzieć na temat nowego Renault 5 E-Tech Electric.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024) – nadwozie, wymiary

Nowe Renault 5 mierzy 392 cm długości, 177 cm szerokości i 150 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 254 cm. Kształt nadwozia oraz detale wyraźnie nawiązują do oryginalnej „Piątki”, ale całość została tak skomponowana, że prezentuje się bardzo nowocześnie, choć o lekkości stylistycznej pierwowzoru raczej trudno tu mówić.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Charakterystyczne przednie i tylne światła przypominają te z pierwszego Renault 5, a dodatkowo klosze tylnych lamp zostały tak ukształtowane, aby poprawić aerodynamikę i zoptymalizować przepływ powietrza. Na masce, w miejscu, gdzie w oryginale znajdował się wlot powietrza, umieszczono wskaźnik naładowania akumulatora, który przy poziomie baterii wynoszącym 100% tworzy cyfrę „5”. Warto też zwrócić uwagę na poszerzone nadkola, co stanowi ukłon w stronę słynnego R5 Turbo.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024) – wnętrze, bagażnik

Pomimo wymiarów zewnętrznych plasujących nową „Piątkę” pomiędzy Clio II a Clio III, przestronność kabiny jest na poziomie zbliżonym do aktualnego Clio V. Szerokość wnętrza w obu rzędach siedzeń to blisko 140 cm, a na tylnej kanapie przewidziano miejsce dla trzech osób. Pozytywnie wypada również bagażnik, który oferuje 326 litrów pojemności (277 l według metody VDA) wraz z dodatkowym schowkiem na przewody do ładowania, a oprócz tego we wnętrzu wygospodarowano miejsce na kolejne schowki o łącznej pojemności 19 l.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Projekt deski rozdzielczej stanowi połączenie klasyki i nowoczesności. Mamy więc tutaj zarówno elementy wystroju nawiązujące do pierwowzoru, jak i dwa duże ekrany. Cyfrowy zestaw wskaźników ma przekątną 10,1 cala (w bazowej wersji 7 cali), a centralny wyświetlacz zawsze mierzy 10 cali i służy do sterowania systemem multimedialnym OpenR Link. Do tego dochodzą materiały wykończeniowe z surowców pochodzących z recyklingu oraz akcesoria wykonane techniką druku 3D.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Renault 5 E-Tech Electric (2024) – silniki

Klienci zainteresowani zakupem nowego Renault 5 otrzymają do wyboru trzy wersje silnikowe, a w każdej z nich moc jest przekazywana na przednie koła. W zależności od wariantu, „Piątka” będzie wyposażona w baterię 40 lub 52 kWh. Ta pierwsza ma zapewniać 300 km zasięgu, a ta druga – aż 400 km.

  • 70 kW (95 KM, 215 Nm) z akumulatorem o pojemności 40 kWh
  • 90 kW (120 KM, 225 Nm) z akumulatorem o pojemności 40 kWh
  • 110 kW (150 KM, 245 Nm) z akumulatorem o pojemności 52 kWh

Na początek do sprzedaży trafi ten ostatni, najmocniejszy wariant, a słabsze dołączą w późniejszym terminie. Producent podaje, że odmiana 110 kW przyspiesza od 0 do 100 km/h poniżej 8 sekund i od 80 do 120 km/h w mniej niż 7 sekund, a jej prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Nowe Renault 5 będzie w standardzie posiadać ładowarkę pokładową AC 11 kW, która w dwóch mocniejszych wersjach silnikowych dodatkowo będzie oferować funkcję V2L (vehicle-to-load). Ładowanie większej baterii od 10% do 100% z taką mocą potrwa 4 godziny 30 minut, a mniejszej – godzinę krócej. Ponadto (zależnie od wersji) „Piątka” będzie mogła skorzystać z ładowarki DC o mocy do 100 kW. Wówczas „tankowanie” od 15% do 80% zajmie tylko ok. 30 minut.

Renault 5 E-Tech Electric (2024) – cena

Przyjmowanie zamówień na nowe Renault 5 ruszy jesienią tego roku. W pierwszej kolejności będą mogli to zrobić posiadacze karty R5 R Pass, którzy także jako pierwsi otrzymają swoje auta. Koszt tej specjalnej przepustki to 150 euro (ok. 650 zł) i będzie ona dostępna tylko dla klientów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Według zapowiedzi cena Renault 5 w najtańszej wersji ma wynosić ok. 25 000 euro, czyli ok. 110 000 zł.

Renault 5 E-Tech Electric (2024)

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji