Porsche Cayman to jedno z najlepszych aut sportowych na rynku, mimo to pozostaje w cieniu kultowej 911. Sprawdź, którą generację tego modelu warto wybrać.

Porsche Cayman miało swoją premierę podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2005 r., a obecnie w salonach sprzedaży znajdziemy trzecią odsłonę tego modelu. Twórcy kanału EverydayDriver na YouTube zebrali w jednym miejscu wszystkie trzy generacje niemieckiego coupe i porównali je ze sobą.

Porsche Cayman w pierwszym wydaniu bazowało na drugiej generacji Boxstera (987). Do testu wykorzystano jego najmocniejszą odmianę oznaczoną literą R. „Sercem” tego auta jest wolnossący, 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,4 litra, osiągający 330 KM i 370 Nm. Z opcjonalną dwusprzęgłową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund, a maksymalnie może rozpędzić się do 280 km/h.

Drugą odsłonę Caymana reprezentuje wersja GTS, którą także napędza 6-cylindrowy, wolnossący bokser 3,4 litra, ale w tym przypadku moc silnika wynosi 340 KM, a moment obrotowy – 380 Nm. Przekłada się to na krótszy sprint do „setki” (4,6 s) i nieco wyższą prędkość maksymalną (283 km/h).

Przedstawicielem aktualnej generacji jest Porsche 718 Cayman GTS. W tym modelu za plecami kierowcy pracuje mniejsza jednostka niż u poprzedników – to 4-cylindrowy bokser o pojemności 2,5 litra. Jednak za sprawą turbodoładowania rozwija 365 KM i 430 Nm, a 100 km/h osiąga w nieco ponad 4 sekundy od startu. Prędkość maksymalna to 290 km/h.

Jakie są zalety i wady tych aut? Która odsłona Porsche Cayman okaże się najlepsza? Oglądając poniższy film, poznacie odpowiedzi na te pytania:

Zobacz również:

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – test na torze

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here