Porsche Cayenne - przód

Porsche Cayenne 3. generacji jest na rynku od 2017 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 398 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Porsche Cayenne trzeciej generacji zostało oficjalnie pokazane w 2017 roku, a dwa lata później producent z Zuffenhausen zaprezentował swojego pierwszego SUV-a w stylu coupe, czyli Cayenne Coupe. Opisywany model jest najbardziej wszechstronnym autem w gamie tej niemieckiej marki – łączy cechy samochodu sportowego, luksusowej limuzyny i terenówki. W ofercie znajdziemy łącznie siedem wersji silnikowych (benzynowe oraz hybrydowe plug-in). Topowa odmiana Turbo GT ma 640 KM i osiąga „setkę” w zaledwie 3,3 s od startu.

Porsche Cayenne Coupe - tył
Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne (2023) – wymiary, pojemność bagażnika

Porsche Cayenne mierzy 491,8 cm długości, 198,3 cm szerokości (219,4 cm z lusterkami) i 169,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 289,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 772 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1708 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 645-1607 l.

Porsche Cayenne - bagażnik
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Coupe mierzy 493,1 cm długości, 198,3 cm szerokości (219,4 cm z lusterkami) i 167,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 289,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 592 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1507 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 460-1400 l.

Porsche Cayenne Coupe - bagażnik
Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Porsche Cayenne jest aktualnie oferowane w siedmiu wersjach silnikowych. Wszystkie mają napęd na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • Cayenne (3.0 V6; 340 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 245 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,5-12,5 l/100 km
  • Cayenne S (2.9 V6; 440 KM, 550 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 265 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,8-12,9 l/100 km
  • Cayenne GTS (4.0 V8; 460 KM, 620 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 270 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,3-14,1 l/100 km
  • Cayenne Turbo (4.0 V8; 550 KM, 770 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 286 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,5-14,1 l/100 km
  • Cayenne Turbo GT (4.0 V8; 640 KM, 850 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 300 km/h, średnie zużycie paliwa: 14,1 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • Cayenne E-Hybrid (3.0 V6; 462 KM, 700 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s, prędkość maksymalna: 253 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,1-3,7 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 44 km
  • Cayenne Turbo S E-Hybrid (4.0 V8; 680 KM, 900 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s, prędkość maksymalna: 295 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 40 km

Nowe Porsche Cayenne (2023) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Porsche Cayenne znajdziemy m.in.:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne (dotyczy wersji Cayenne oraz Cayenne E-Hybrid)
  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne S (dotyczy wersji Cayenne S)
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne Design (dotyczy wersji Cayenne Coupe oraz Cayenne E-Hybrid Coupe)
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne Sport (dotyczy wersji Cayenne S Coupe)
  • 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich RS Spyder Design w kolorze Satin Black, poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia (dotyczy wersji Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupe)
  • 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich RS Spyder Design w kolorze Satin Platinum (polerowane), poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia (dotyczy wersji Cayenne Platinum Edition, Cayenne S Platinum Edition, Cayenne E-Hybrid Platinum Edition, Cayenne Coupe Platinum Edition, Cayenne S Coupe Platinum Edition oraz Cayenne E-Hybrid Coupe Platinum Edition)
  • 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne Turbo, poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia (dotyczy wersji Cayenne Turbo oraz Cayenne Turbo Coupe)
  • 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Aero Design, poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia (dotyczy wersji Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe)
  • 22-calowe obręcze kół ze stopów lekkich GT Design w kolorze Satin Neodyme (dotyczy wersji Cayenne Turbo GT)
  • Automatyczna klimatyzacja z oddzielnym ustawieniem temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu, automatyczna cyrkulacja powietrza, w tym czujnik jakości powietrza, przycisk AC MAX i czujnik wilgotności
  • Pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne kolanowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu, zintegrowane w fotelach
  • Kurtyny powietrzne wzdłuż całej ramy dachu i bocznych szyb, od słupka A do słupka C
  • Funkcja wyłączania poduszki powietrznej przedniego pasażera w celu zamontowania fotelika dla dziecka, ze wskaźnikiem w konsoli dachu
  • Czujnik dachowania pozwalający na wcześniejsze uruchomienie kurtyn powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa w przypadku dachowania
  • Trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa z napinaczami (dla foteli z przodu i zewnętrznych foteli z tyłu) oraz ogranicznikami siły napięcia (z przodu), trzypunktowy automatyczny pas bezpieczeństwa dla środkowego fotela z tyłu
  • Ręczna regulacja wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
  • Czujnik zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu
  • Funkcja automatycznego hamowania po kolizji (hamulec pokolizyjny)
  • System ostrzegania przed kolizją i wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych
  • System stabilizacji toru jazdy Porsche Stability Management (PSM) z systemami ABS, ASR, ABD, MSR i układem stabilizacji przyczepy
  • Porsche Traction Management (PTM): aktywny napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i kontrolą trakcji (ASR)
  • Zintegrowany układ kontroli podwozia Porsche 4D Chassis Control
  • Tempomat z utrzymywaniem prędkości w zakresie 30-240 km/h, w tym funkcja ogranicznika prędkości do ustawiania maksymalnej prędkości jazdy
  • Funkcje Auto start/stop i żeglowania
  • Elektrycznie sterowany hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Porsche Hill Control (PHC)
  • Układ kontroli ciśnienia w oponach (TPM)
  • Wspomaganie parkowania ParkAssist z przodu i z tyłu z ostrzeganiem optycznym i akustycznym
  • System alarmowy z ultradźwiękowym układem ochrony wnętrza samochodu i dwustopniowym blokowaniem (funkcja SAFE)
  • Centralny zamek z pilotem
  • Immobiliser z wbudowanym transponderem
  • Uruchomienie silnika bez korzystania z kluczyka
  • Automatycznie sterowana tylna pokrywa
  • Automatyczna aktywacja świateł z funkcją oświetlania drogi do domu (Welcome Home)
  • Reflektory główne LED
  • Czteropunktowe światła do jazdy w dzień w technice LED
  • Przednie światła pozycyjne i kierunkowskazy w technice LED
  • Tylne światła LED o trójwymiarowym wzornictwie, ze zintegrowanymi czteropunktowymi światłami hamowania i pasem świetlnym
  • Trzecie światło hamowania (LED) umieszczone w spojlerze dachowym
  • Układ przednich wycieraczek z 2 prędkościami pracy, okresowym wycieraniem i czujnikiem deszczu
  • Wycieraczka tylnej szyby z okresowym wycieraniem i spryskiwaczem
  • Kierownica wielofunkcyjna z łopatkami zmiany biegów
  • Pakiet wykończenia wnętrza z elementami w kolorze czarnym (wysoki połysk)
  • Podsufitka i panele słupków A/B/C wykończone tkaniną
  • Fotele komfortowe (z przodu) z 8-kierunkową regulacją elektryczną: wysokości fotela, pochylenia siedziska, pochylenia oparcia oraz regulacją wzdłużną. Siatki do przechowywania z tyłu przednich foteli
  • Tylna kanapa o komfortowym lub sportowym wzornictwie, składana w proporcjach 40:20:40, składany środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje, ręczna regulacja wzdłużna i ręczna regulacja pochylenia oparcia
  • Mocowania ISOFIX dla fotelika dziecięcego na zewnętrznych fotelach z tyłu
  • Zagłówki z 4-kierunkową regulacją z przodu, zagłówki z 2-kierunkową regulacją z tyłu (z wyjątkiem środkowego siedzenia z tyłu)
  • Nakładki progów drzwi wykończone stalą nierdzewną z oznaczeniem modelu „Cayenne” z przodu i z tyłu
  • Podniesiona konsola środkowa z uchwytami
  • Dwa zintegrowane uchwyty na pojemniki z napojami z przodu i z tyłu, o zmiennej średnicy
  • Uchwyty na butelki w schowkach drzwi z przodu i z tyłu
  • Haczyki na ubrania na obu słupkach B
  • Schowki we wnętrzu (w zależności od modelu i wyposażenia opcjonalnego): schowek na rękawiczki, schowek w konsoli środkowej, schowki pod przednimi fotelami, kieszenie w oparciach przednich foteli i schowki po bokach bagażnika
  • Elastyczna roleta przestrzeni bagażowej w wyjmowanej kasecie
  • Koncepcja oświetlenia wnętrza LED: funkcja opóźnionego wygaszenia, oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i tyłu, oświetlenie popielniczki, oświetlenie podręcznego schowka, oświetlenie włącznika zapłonu, oświetlenie wnętrza z przodu (górna konsola) z oświetleniem do czytania, oświetlenie do czytania z tyłu po lewej i prawej stronie, podświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych
  • Podwójne osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Ręczne przyciemniane lusterko wsteczne
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie składane lusterka boczne (również za pomocą pilota), po stronie kierowcy – asferyczne; lusterka z dodatkowym oświetleniem
  • Trzy gniazda (12V): pod podręcznym schowkiem, w konsoli środkowej z przodu, w bagażniku z boku
  • Dwa gniazda USB-C do ładowania urządzeń mobilnych w schowku w konsoli środkowej z przodu
  • Dwa gniazda USB-C do ładowania urządzeń mobilnych w konsoli środkowej z tyłu
  • Centralny analogowy obrotomierz z tarczą w kolorze czarnym
  • Personalizacja ustawień klimatyzacji, audio i komunikacji, systemów wspomagających i innych układów samochodu dla kierowcy
  • Porsche Communication Management (PCM) z 12,3-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, nawigacją online, obsługą wybranych funkcji samochodu (m.in. klimatyzacja) oraz systemem obsługi głosowej z rozpoznawaniem naturalnie formułowanych komend
  • Porsche Connect z usługami Nawigacja Plus (informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym), strumieniowaniem muzyki i radiem online, usługami zdalnej obsługi samochodu (Remote) oraz szeregiem innych usług Porsche Connect
  • Porsche Vehicle Tracking System Plus (PVTS Plus)
  • Connect Care (usługi wsparcia w razie wypadku i awarii, predykcyjna konserwacja samochodu, aktualizacje online, cyfrowa instrukcja obsługi)
  • Integracja smartfona (Apple CarPlay oraz Android Auto)
  • Radio cyfrowe
  • Nagłośnienie Sound Package Plus (10 głośników o łącznej mocy 150W)

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Porsche Cayenne – od 398 000 zł
  • Porsche Cayenne S – od 499 000 zł
  • Porsche Cayenne GTS – od 589 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo – od 744 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid – od 434 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – od 895 000 zł
  • Porsche Cayenne Coupe – od 441 000 zł
  • Porsche Cayenne S Coupe – od 534 000 zł
  • Porsche Cayenne GTS Coupe – od 617 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo Coupe – od 772 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe – od 462 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe – od 916 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo GT – od 1 007 000 zł
  • Porsche Cayenne Platinum Edition – od 450 000 zł
  • Porsche Cayenne S Platinum Edition – od 546 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Platinum Edition – od 478 000 zł
  • Porsche Cayenne Coupe Platinum Edition – od 470 000 zł
  • Porsche Cayenne S Coupe Platinum Edition – od 557 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe Platinum Edition – od 486 000 zł

Porsche Cayenne jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Więcej na temat Porsche Cayenne:

Porsche Cayenne Turbo Coupe – nasz test

1 KOMENTARZ

  1. zdecydowanie jest to rewelacyjny samochód, nawet używany jakiego widziałem w salonie porsche centrum sopot zrobił na mnie ogromne wrażenie, to mój samochód marzeń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj