NowościPremieryPorsche 718 Spyder RS (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Porsche 718 Spyder RS (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowe Porsche 718 Spyder RS jest najmocniejszą i najszybszą wersją Boxstera w historii tego modelu. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Porsche 718 Boxster miało swoją premierę na początku 2016 roku i do tej pory na szczycie gamy tego modelu znajdował się wariant Spyder z 4-litrowym, wolnossącym silnikiem o mocy 420 KM. Teraz jednak to już przeszłość. Nową, topową wersją jest bowiem przedstawiona dzisiaj odmiana Spyder RS, która czerpie z rozwiązań stosowanych w Porsche 911 GT3 Cup oraz 718 Cayman GT4 RS. Przekonajmy się, czym dokładnie charakteryzuje się ten samochód.

Najważniejszy element stanowi oczywiście silnik – jest to wolnossący, sześciocylindrowy bokser o pojemności 4,0 l, który pochodzi ze wspomnianego 911 GT3 Cup. Ta pozbawiona turbodoładowania jednostka kręci się aż do 9000 obr./min i rozwija 500 KM oraz 450 Nm. Motor ten w połączeniu z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową PDK o skróconych przełożeniach zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s (o pół sekundy szybciej niż w słabszym 718 Spyder), a od 0 do 200 km/h w 10,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 308 km/h.

Porsche 718 Spyder RS (2024)

Lepsze osiągi to zasługa nie tylko większej mocy, ale także niższej masy. Spyder RS waży 1410 kg, czyli o 40 kg mniej od 718 Spyder z przekładnią PDK, a także o symboliczne 5 kg mniej od 718 Cayman GT4 RS. Radykalna „kuracja odchudzająca” objęła nawet ręcznie obsługiwany, jednowarstwowy, miękki dach, który ważąc 18,3 kg, jest o 7,6 kg lżejszy niż ten w 718 Spyder i o 16,5 kg lżejszy niż w 718 Boxster.

Porsche 718 Spyder RS (2024)

Przednia część nadwozia nowego Porsche 718 Spyder RS wygląda niemal identycznie jak w 718 Cayman GT4 RS. Tutaj również zastosowano maskę z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), a nad zderzakiem pojawił się szeroki wylot powietrza. W porównaniu z Caymanem GT4 RS, opisywany model prezentuje się jednak mniej wyzywająco – przedni spojler jest nieco krótszy, a zamiast pokaźnego tylnego skrzydła projektanci zdecydowali się na lotkę w kształcie „kaczego ogona”. Trzeba przy tym podkreślić, że wszystkie te elementy zostały skrupulatnie skoordynowane – zapewniają balans aerodynamiczny i maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach.

Porsche 718 Spyder RS (2024)

Klienci zainteresowani zakupem Porsche 718 Spyder RS mają do wyboru cztery lakiery standardowe i trzy metalizowane, w tym nowy odcień Vanadium Grey Metallic, jak również kolory specjalne (Arctic Grey, Shark Blue oraz Ruby Star Neo). We wnętrzu czekają w pełni kubełkowego fotele wykonane z CFRP, które obszyto tapicerką łączącą czarną skórę z perforowanymi środkowymi panelami z materiału Race-Tex w kontrastowym kolorze (Arctic Grey lub Carmine Red). Deska rozdzielcza i inne elementy wykończeniowe są pokryte skórą, natomiast sportowa kierownica sportowa RS jest obszyta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie na godzinie 12.

Porsche 718 Spyder RS zostało standardowo wyposażone w m.in. 20-calowe obręcze z kutego aluminium, zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) o sportowych nastawach z prześwitem zmniejszonym o 30 mm oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Tak skonfigurowane auto wyceniono na 807 000 zł (tyle samo co 718 Cayman GT4 RS).

Sprawdź szczegółowy cennik pozostałych wersji Porsche 718 Boxster:

Porsche 718 Boxster – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji