GDDKiA przygotowuje się do poprawy oznakowania dróg. Niezbędne do tego eksperymenty są prowadzone na 46 nowych odcinkach.
Aby tego uniknąć, GDDKiA opracowała projekt zmian oznakowania dróg szybkiego ruchu. Oznakowanie eksperymentalne zostało wdrożone na 46 nowych odcinkach, a 34 lokacje są w planach. Następnym etapem prac będzie ankietowanie kierowców, które da odpowiedź na pytanie, czy oznakowanie eksperymentalne jest intuicyjne i czytelne.

W nowym oznakowaniu wprowadzono m.in. numery węzłów oraz ich nazwy. Szczególnie zagranicznym kierowcom powinno ułatwić to zapamiętanie określonych zjazdów. Z kolei dobór właściwego pasa (np. do skrętu) będą wskazywały strzałki na tablicach kierunkowych, które znajdują się bezpośrednio nad pasami ruchu.
Wraz z policją GDDKiA opracowuje procedury stosowania zasad korzystania z bram, wyjazdów i przejazdów awaryjnych na drogach szybkiego ruchu. Ujednolicone schematy działań pomogą w szybszym podejmowaniu decyzji podczas akcji ratowniczych oraz rozładowywania związanych z nimi korków. Priorytetem pozostaną oczywiście działania ratunkowe, a dopiero w następnym etapie odbędzie się wyprowadzenie ruchu i udrożnienie trasy.

W ramach projektu badawczego została przygotowana „księga objazdów”, czyli kompleksowe wyznaczenie stałych objazdów dla wszystkich dróg szybkiego ruchu. Wszystko po to, aby podejmować optymalne decyzje w dynamicznie zmieniającej się sytuacji i ułatwić kierowcom opuszczenie miejsca zdarzenia, kiedy udrożnienie drogi w krótkim czasie nie jest możliwe.